@anne : Nou fijn dat je bnu weet dat je bloeding door ovu komt! dan weet je tenminste waar je aantoe bent! en anders ovutesten gaan gebruiken! dat is het makkelijkste dan weet je het echt zeker! snap dat het niet prettig is dan te sexen... maar je moet iets als je graag een kindje wilt... Ik loop niet echt in het ziekenhuis! ik ben er geweest vanwegen veel pijn klachten! en kreeg vorige week vrijdag de uitslag van testen die waren goed en toen maakte ze een inwendige echo en kreeg ik helaas de diagnose PCO ! maar omdat alles pas net opgang komt wilt ze het nog 3 maanden afwachten in de hoop dat de pijn minder wordt en als ik dan nog niet zwanger ben dan wilt ze een kijkoperatie doen en de MMM in! dus even afwachten! hoop natuurlijk dat ik een keer van mijzelf een eitje krijg ipv de MMM in! maarja dt wil natuurlijk iedereen!
Bouwjaar1979 ja bruine afscheiding is oude bloed of bloed die komt in aanraking met zuurstof. Het is normaal op zich dat paar uren van te voren je ongi of 1 daagje zon afscheiding te hebben - voor je ongesteld wordt wordt alle oudere bloed eruit gegooid. Maar je moet ook wel opletten dat bruine verlies als die veel is en je heb wat heel veel pijn tijdens je ongi, kan duiden op endometriose in lichte of zware vorm of op cysten. Ik zelf had altijd 1-2 dagen voor nod bruine verlies beetje, daar breekt het ongi echt en heb ik 1e dag veel pijn krampen, soms veel soms niet, paar keer had ik het zo heftig dat ik flauw viel. Toen had ik zo'n pijn keertje tijdens mijn ovulatie en ging ik naar ZK. Ik had dus cyste en vermoedelijke endometriose. Onderzoeken etc was ik 1 maand geleden geopereed en geen endometriose gevonden, en cyste was weg. Cyste veroorzaakte heftige pijn en heftige menstruatiepijn en die bruine verlies omdat die elke keer mee bloedde met mijn ongi.. Sinds operatie had ik 1 keer al ongesteld geworden en had geen bruin bijna - 2 uurtjes ervoor wat normaal is en geen pijn bij mijn menstruatie.. Voor de rest als je geen last van heb hoef je jezelf geen zorgen te maken hoor! Bruine verlies is okey, als je toch twijfelt dan vraag inwendige echo dan kunnen zij cysten uitsluiten! Als je langer dan 1 jaar niet zwanger bent dan krijg je laparoscopie en dan kunnen zij ook endometriose uitsluiten of eileiders doorgankelijkheid etc..
@picolina Wij zijn in februari van dit jaar naar de gyn geweest en toen heeft ie meteen een inwendige scopie gedaan. Kijken of ik pco had. toen zag ie 1 of 2 hele kleine blaasjes maar niks alarmerends. Begin maart hsg waar bij 1 eileider te zien was, maar daarmee kun je niet zeggen dat die ander verstopt zit. Toen moesten we een half jaar zelf proberen en dan kijkoperatie. Ik heb ik op cd1 altijd wel wat kramp van de ongi maar dat lijkt me normaal. Volgende week afspraak, we zullen eens horen wat de verdere planning dan wordt. Gellukig dat bij jou de cyste weg is en er ook geen endometriose gevonden is! @bibi vervelend dat er pco geconstateerd is maar wel fijn dat je het al zo snel weet. Hopelijk pikt je lichaam toch een goede cyclus op, met eisprong.
Bouwjaar1979 dan denk ik hoef je verder geen zorgen over die bruin verlies te maken! Kijkoperatie zal wel meer uitwijzen denk ik. Ik had zelf het geluk kijkoperatie echt na 4 maanden zelf proberen te krijgen incl. HSG etc. Anders tja moest ik zeker nog jaar of anderhalf ervoor wachten! Was wel blij dat die cyste gegroeid was en moest toch uit want tot 6 cm doen zij verder niks mee! Ook blij dat die weg is en niks gevonden maar van andere kant wilde ik juist wel dat tenminste iets hadden ze gevonden dan wisten we waar wij aan toe waren...
Nou hier nog een figuur vanaf november vorig jaar had ik bij elke cyclus, zo vlak voor de eisprong meerdere dagen bruinverlies, soms een veegje, soms meer.. ben er ook mee naar huisarts geweest, maar was niets bijzonders zei ze. t kan ook zo weer verdwijnen. wel spul op kweek gezet, maar kwam ook niets uit, ze zei. dat het te maken heeft met de hormonen in je lichaam, en ze t anders niet kon plaatsen waar het van kwam, schijnbaar hebben veel vrouwen onverklaarbaar bloedverlies ... en de laatste ronde had ik een enkel veegje, nauwelijks vergeleken bij de vorige keren. en zie onderschrift en mijn cyclussen waren erg wisselend en lang, maar wist precies wanneer de eisprong eraan kwam
@ krulletje gefeliciteerd !! Maar als ik jouw verhaal lees, zou t kloppen dat zodra ik er weer 'last' van heb de hoop die ronde alweer vervlogen is. Het komt vaker voor en toch blijf ik het vaag vinden .
@ krulletje, kijk dat is nog eens een positieve reactie hier in het forum! Dat schept hoop hihi !! Proficiat !!