Gewicht baby van 11 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door serena15, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    He hoi

Ons meisje is nu 11 maanden en weegt nu 8600
    Het cb zegt dat ze wat te licht is..
    Ik vind ze prima en echt niet te licht
    vinden jullie?
    en hoe zwaar wegen jullie kindjes met 11 maanden?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ze is inderdaad wat lichter dan gemiddeld met haar leeftijd, maar het is niet extreem. Hoe lang is ze? En is ze altijd wat lichter geweest?

Overigens, zolang het CB je niet doorstuurt naar een kinderarts of dietist, is er niets aan de hand :)

Verder heb ik geen dochter en geen kind van 11 maanden ;)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja die van mij is pas 8 maand en weegt 9500 gram maar goed das best een bonkie!;) ieder kind is anders hoor

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik denk dat mijn dochter nog minder weegt, gok rond de 8 kilo (vorige maand nog 7500 gram)

5. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    ze is 71 cm

bij de geboorte woog ze 4300, echt een flinke baby

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Mijn meisje is 8 en halve maand nu, en die weegt 77 nog wat.. Dus ook niet echt zwaar.. En weetje, ze zijn nu actief dus ze komen ook stukken minder snel aan!

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Laat je niet gek maken. Wat jouw dochter weegt, weegt mijn dochter ook!!! Aleen is zij 14 maanden! En wel wat langer dan gemiddeld. Ze is altijd te licht en te lang geweest. Het hoort gewoon bij haar bouw. Ze is gezond en 'doet het goed' zoals ze dat noemen.
    Geen zorgen maken hoor als dat ook bij jou dochter het geval is.

8. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    mijn zoon was met 11 maanden 9,8 kilo.
    Hij loopt al sinds een paar weken en is daardoor extreem actief!
    Zolang ze haar groentem fruit en brood goed eet, en melk drinkt zou ik me geen zorgen maken over 1 kilo meer of minder.

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Mijn dochtertje van ruim 13 mnd weegt nu net over 8kg/ ong.70cm... de dokter maakte zich niet druk hoor.

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Onze dochter is 16 maanden en weegt ook zoiets, dus ze lijkt me niet te licht hoor, haha.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ken trouwens een meisje van 17 maanden die 7 kilo weegt. Maar die gaat nu wel onderzocht worden voor de zekerheid wat dat is wel een hele extreme uitbijter ;)

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn zoontje weegt 10 kilo en 780 gram en is 74 cm en hij is 9 maand

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik kan het groeiboekje niet vinden... Daarin kun je zelf ook zien of ze wat te licht is of niet toch? Als je naar de lijntjes kijkt?

Mijn dochter was met 11 maanden:
    8345 gram en 74 cm

en ik kan zelf ook wel zien -aan de groeicurve, dat ze wat te licht is. Als je haar ziet, ziet ze er prima uit hoor. Maar ze is gewoon wel wat lang en tenger.
    Wat mij betreft zou ik me prettiger voelen, als ze wat zwaarder was geweest. Simpelweg omdat we meegemaakt hebben, wat een paar weken hevig ziek zijn en daardoor niet eten, met ons meisje kunnen zien. Dan was het prettig geweest als ze wat extra reserves had.

Maar oke, deze 'conclusie' voor jullie kindje, is straks misschien wel belangrijk, in zoverre, dat je, als je gaat kiezen voor gewone melk, dat je dan echt moet kiezen voor volle melkproducten. Als je juist een erg groot kindje hebt, zou je misschien kiezen voor halfvolle melk. Wij gebruiken op advies van het cb, nu nog dreumesmelk. Ook omdat ze haar brood niet zo geweldig eet.
    En dat is toch wel op basis van haar lengte + gewicht.
    Met 12 maanden woog ze overigens maar 100 gram meer dan met 11 maanden.

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoon was ook best flink bij geboorte, bijna 8 pond en 52cm... groeide ook altijd hard en zat voor ik het wist op de 9300 gram

Nu is hij sinds een tijd begonnen met lopen en ik ga vanmiddag even wegen want het lijkt wel alsof die lichter geworden is (wat natuurlijk ook niet goed is) maar wat ik wil zeggen is, maak je niet te druk... en zoals merijn zei, als het écht slecht was hadden ze je wel doorgestuurd!

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Kleine van mn nichtje is nu 17 maanden en weegt idd ook maar 8 kg!

16. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    mijn nichtje woog ook rond die koers en mijn zoontje woog van de week 10.9 kg en 80 cm. groot en boven de lijn maar mij lijkt t niks te weinig hoor., verander nog zo veel

17. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ach elk kindje volgt zijn eigen lijntje zou ik me niet druk om maken.
    Toby moet over twee weken weer naar het cb en die zal nu ongeveer 75 cm en misschien net iets over de 9 kilo en hij is dus bijna 14 maanden.

Deel Deze Pagina