He hoi Ons meisje is nu 11 maanden en weegt nu 8600 Het cb zegt dat ze wat te licht is.. Ik vind ze prima en echt niet te licht vinden jullie? en hoe zwaar wegen jullie kindjes met 11 maanden?
Ze is inderdaad wat lichter dan gemiddeld met haar leeftijd, maar het is niet extreem. Hoe lang is ze? En is ze altijd wat lichter geweest? Overigens, zolang het CB je niet doorstuurt naar een kinderarts of dietist, is er niets aan de hand Verder heb ik geen dochter en geen kind van 11 maanden
tja die van mij is pas 8 maand en weegt 9500 gram maar goed das best een bonkie! ieder kind is anders hoor
Mijn meisje is 8 en halve maand nu, en die weegt 77 nog wat.. Dus ook niet echt zwaar.. En weetje, ze zijn nu actief dus ze komen ook stukken minder snel aan!
Laat je niet gek maken. Wat jouw dochter weegt, weegt mijn dochter ook!!! Aleen is zij 14 maanden! En wel wat langer dan gemiddeld. Ze is altijd te licht en te lang geweest. Het hoort gewoon bij haar bouw. Ze is gezond en 'doet het goed' zoals ze dat noemen. Geen zorgen maken hoor als dat ook bij jou dochter het geval is.
mijn zoon was met 11 maanden 9,8 kilo. Hij loopt al sinds een paar weken en is daardoor extreem actief! Zolang ze haar groentem fruit en brood goed eet, en melk drinkt zou ik me geen zorgen maken over 1 kilo meer of minder.
Mijn dochtertje van ruim 13 mnd weegt nu net over 8kg/ ong.70cm... de dokter maakte zich niet druk hoor.
Ik ken trouwens een meisje van 17 maanden die 7 kilo weegt. Maar die gaat nu wel onderzocht worden voor de zekerheid wat dat is wel een hele extreme uitbijter
Ik kan het groeiboekje niet vinden... Daarin kun je zelf ook zien of ze wat te licht is of niet toch? Als je naar de lijntjes kijkt? Mijn dochter was met 11 maanden: 8345 gram en 74 cm en ik kan zelf ook wel zien -aan de groeicurve, dat ze wat te licht is. Als je haar ziet, ziet ze er prima uit hoor. Maar ze is gewoon wel wat lang en tenger. Wat mij betreft zou ik me prettiger voelen, als ze wat zwaarder was geweest. Simpelweg omdat we meegemaakt hebben, wat een paar weken hevig ziek zijn en daardoor niet eten, met ons meisje kunnen zien. Dan was het prettig geweest als ze wat extra reserves had. Maar oke, deze 'conclusie' voor jullie kindje, is straks misschien wel belangrijk, in zoverre, dat je, als je gaat kiezen voor gewone melk, dat je dan echt moet kiezen voor volle melkproducten. Als je juist een erg groot kindje hebt, zou je misschien kiezen voor halfvolle melk. Wij gebruiken op advies van het cb, nu nog dreumesmelk. Ook omdat ze haar brood niet zo geweldig eet. En dat is toch wel op basis van haar lengte + gewicht. Met 12 maanden woog ze overigens maar 100 gram meer dan met 11 maanden.
Mijn zoon was ook best flink bij geboorte, bijna 8 pond en 52cm... groeide ook altijd hard en zat voor ik het wist op de 9300 gram Nu is hij sinds een tijd begonnen met lopen en ik ga vanmiddag even wegen want het lijkt wel alsof die lichter geworden is (wat natuurlijk ook niet goed is) maar wat ik wil zeggen is, maak je niet te druk... en zoals merijn zei, als het écht slecht was hadden ze je wel doorgestuurd!
mijn nichtje woog ook rond die koers en mijn zoontje woog van de week 10.9 kg en 80 cm. groot en boven de lijn maar mij lijkt t niks te weinig hoor., verander nog zo veel
Ach elk kindje volgt zijn eigen lijntje zou ik me niet druk om maken. Toby moet over twee weken weer naar het cb en die zal nu ongeveer 75 cm en misschien net iets over de 9 kilo en hij is dus bijna 14 maanden.