elke dag bed verschonen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door newdawn, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier gelijk aangegeven dat dat niet nodig is. Ik zat gelijk beneden na de bevalling van mijn eerste.. dus elke dag verschonen vond ik onzin..

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb de hele week in bed doorgebracht maar elke dag verschonen vond ik ook onzin hoor. Ik heb helemaal niet getranspireerd en voeden/slapen deed ik op een matje. Overdag zat ik op het dekbed. Gewoon kijken waar je behoefte aan hebt die week en dat aangeven..

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    na mijn ks lag ik thuis de eerste dagen nog veel in bed en ik zweette als een gek en lekte flink borstvoeding.
    Vond het daarom wel fijn om elke dag in een schoon bed te liggen.

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.867
    113
    Vrouw
    Hier net zo, ik zat bij beide gelijk beneden :D

5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik bracht de kraamdagen door in bed. Ik kwam maar weinig beneden, dus ik liet mijn bed om de andere dag verschonen. Lekker regelmatig een schoon bed.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb bij beide kids een keizersnee gehad.

Maar ik heb elke dag hooguit een paar uurtjes op bed gelegen. Voor de rest zat ik gewoon beneden in de woonkamer. Ik heb destijds dan ook met de kraamverzorgster overlegd dat 1x bed verschonen wel voldoende was.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Als je een echte kraamtijd hebt en meer tijd in bed ligt zou ik het vaker verschonen. Eerste 2 nachten in het ziekenhuis en daarna sliep ik in bed en voor de rest zat ik in het ziekenhuis of op de bank. Ook toen regelmatig verschoond

8. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik vond het heerlijk de eerste dagen. Vloeide veel, lag veel op bed (onze slaapkamer is beneden) en met voeden in bed lekte er ook steeds wel wat.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Ik vond het ook fijn dat het gebeurde, inderdaad zweten, lekken (zowel boven als onder ;)) spugende kinderen, eetkruimels op bed...

10. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Voor ons was iedere dag ook niet nodig omdat ik veel beneden was. Maar ik vloeide nog, gaf borstvoeding dus dit lekte weleens, en mondjes teruggeven van het kleintje was dus ook weleens het geval, dus om de dag vond ik wel erg fijn!

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier praktisch de hele kraamweek op bed doorgebracht. Was vaak alleen van 15.00- na het avondeten beneden vanaf dag 3-4 ongeveer.
    Hier stond in het protocol ook elke dag een schoon bed, maar hier met de kraamzorg afgesproken dat ze wel elke dag het onderlaken verschoonde, maar het dekbedovertrek en kussenslopen maar 1x in de 2-3 dagen.
    Vond het hoeslaken wel fijn dat die elke ochtend schoon was, hier ook veel zweten en over alle kruimels e.d. nog maar niet te spreken. :D
    Voor het doorlekken gebruikte ik hier inderdaad ook een matje.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Doorlekken niet gebeurd maar zweette echt liters vocht eruit. Als ik s'morgens wakker werd was mijn pyjama en beddengoed kletsnat.
    Dus ik vond het heerlijk dat mijn bed iedere dag verschoond werd.

Voor nu ook alweer gezorgd dat er voldoende beddengoed in de kast ligt.

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier ook zo. Ik zweette veel, lekkende borsten, baby spuugde vaak en veel terug, lekte door....ik vond het wel lekker!

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ik had speciaal voor de kraamtijd extra beddengoed ingeslagen... Geen overbodige luxe! Ondanks matjes en Spuugdoekjes was het bed toch steeds vies.... Bij de eerste bijna hele week in bed doorgebracht ... en dan is iedere dag verschonen heerlijk! Bij de tweede kon ik meer beneden zijn en toen deden we het bed om de dag verschonen.

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier gebeurde het elke dag.
    Ik had zo een pijn van de knip dat ik het veel moest laten luchten dus ik lag in bed zonder ondergoed.
    Vond het zelf dan ook wel zo fris om elke dag een schoon bed te hebben.

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    hier niet gebeurt. Ik had ook nergens last zoals heel erg bloeden of zweten. Bed is 1x verschoont.
    Daarnaast; ik hoefde niet in bed te blijven(gelukkig!). Sterker nog; ging op de 1e dag vd kraamweek smorgens al (stiekem) mijn konijnen te voeren voordat de kraamverzorgster kwam. Ik ben een echt buitenmens en moet smorgens gewoon ff "luchten" om wakker te worden. Daarnaast, wie had anders mijn 6 konijnen moeten verzorgen??, haha!
    Hoop dat ik bij een eventuele 2e ook weer zo snel op de been ben!

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    bij de eerste drie was ik snel weer op de been, het bed elke dag verschonen was niet nodig,

bij de vierde had ik graag iemand gehad die mijn bed verschoonde... maar helaas lag ons zoontje kritiek in nijmegen, ik zat alleen in het rmd huis omdat mijn man thuis was bij de andere drie kinderen

het is best een endje lopen, dagelijks, heen en weer, ik heb bij de vierde het hardste gebloed van alle allemaal, ik denk door het vele lopen en veel stress en zorgen, anyway ik had elke dag wel schoon beddegoed nodig in het rmd huis, en natuurlijk was ik zelf degene die daar voor op draaide ;) het is dus echt per situatie afhankelijk en hoeveel je in bed ligt en hoe vaak je door lekt.

Deel Deze Pagina