weer een topic over luieruitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweet978, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

de titel zegt t al weer een topic over luieruitslag. Smurf hier heeft al een paar dagen diarree/natte winden/tandenluiers etc. Nu drinkt en eet ze goed is vrolijk, dus daar maak ik me weinig zorgen om. Ik maak me wel zorgen om der billen. Ze worden steeds roder en ik wil eigenlijk voorkomen dat ze open gaan. WIe heeft er een goede voorkomende tip.

Ik doe al:
    veel/vaak verschonen
    afvegen met water en een washandje
    ongeveer onderdompelen in de bepanthen

Ik weet al:
    als t open gaat bepoederen met maizena

Nu dacht ik zelf ik kan haar wel ff in der blote billen leggen, maar eigenlijk vind ik t wel wat ranzig ( poep/plas in mn huis) dus zat er aan te denken om er een hydrofiel luier losjes om te knopen. Dan is t toch luchtig... maar besmeert ze niet meteen de vloer.

Iemand aanvullende tips..gedachtes etc??

Alvast bedankt:)

2. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Wat vervelend voor jouw meisje!

Volgens mij ben je al heel goed bezig! En die hydrofiele-luier is toch een goede oplossing?
    Alleen schrijf je "ongeveer onderdompelen in de bepanthen"
    Bedoel je hier mee dat je het heel dik insmeert?
    Als dat zo is kan je dat beter niet doen. Het is beter om een dun laagje te smeren zodat de huid kan ademen.
    Ik dacht ook hoe dikker, hoe beter het zou werken, maar mijn kraamhulp wees mij hierop.

succes

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ ilonaa

ok..dat is een goede tip.. dunner smeren. Ik dacht inderdaad ook dat als ik t er lekker dik op deed de poep niet bij de geirriteerde huid kon komen. Zal straks dunner smeren :)

Dank je:)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    volgens mij kan maizena nu ook al.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn zoontje heeft eens 2 weken diarree gehad, drama, de tweede week ging zijn huid tot bloedens toe open :(.
    Na elke verschoning maakte ik zijn billen schoon met een hydrofielwashandje. Vervolgens wisselde ik af met bijv. 's ochtends maizena en 's middags een dun laagje Bepanthen.
    Verder in zijn blote kont laten rondwurmen als dat even kon. Tja, af en toe plaste hij wel eens, maar dat waren toch mini-plasjes die je zo op kon ruimen. Als hij ging poepen, zag ik dat wel aankomen.
    Oh ja, heilwolle wil ook nog wel helpen. Gewoon zo'n pluk op die plekken met luieruitslag leggen, luier aan en klaar. Die wol zorgt ervoor dat de huid gewoon kan luchten i.p.v. dat er een luier tegenaan zit geplakt en het wolvet is ook goed voor de huid.
    Verder eigenlijk zelden last van luieruitslag gelukkig.

6. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Mijn ventje kon niet eens meer op zijn kontje liggen (dus rug).

Medicijnen en al, enigste wat hielp?

DIkke laag purol. 2 dagen later.. foetsie..

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @red
    Ik dacht dat maizena pas echt hielp als t open was, maar zal de tip in gedachten houden

@jo
    ik heb net zitten googelen op heilwolle, want ik kende t niet eens, maar dat blijkt schapenwol???? te zijn. Geen idee waar ik dat zou kunnen halen.
    En plasjes zou niet eens zo t probleem zijn ( hoewel ik dan meteen t speelkleed kan wassen :) ) maar ze heeft steeds natte winden zo gezegd en die zie je niet aankomen.. je ruikt t de ene x niet eens en dan blijkt er weer zo een bijtende laag in der luier te zitten ( en die wil ik liever niet op mn speelkleed :)

@ wup

purol..die weet ik wel te vinden, dat zal ik straks ook ff halen..baad t nie schaad t nie :)

Ze ligt nu in iedergeval met dun ingesmeerde billen in een luchtig losgeknoopte hydro luier.

Alvast bedankt mensen ...names de billen van smurf hiero :)

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Eens wisselen van billencreme wil ook weleens helpen. Probeer eens billenbalsem van Weleda bijv. of een zinkzalf in sprayvorm is ook fijn. Hoef je niet te wrijven op de pijnlijke billen.

9. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

gewoon een eiwit kloppen en dat op de billetjes smeren! beste een ei wat in de koelkast heeft gelegen dan koelt het ook nog ;) heeft hier altijd super geholpen;)

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik deed schoonmaken met water inderdaad maar met olie erin die intrekt zeg maar. en niet teveel vegen dat irriteerd ook. je kan d'r ook een paar keer per dag in badje zetten t'is toch lekker weer. buiten lekker zonder luier laten/liggen lopen.(kweet ff niet hoe oud ze is) ik wissel trouwens de bepathen af met gewonen vaseline zonder iets erin.

dat van dat ei vind ik wel heel smerig trouwens. ik heb eht niet zo op rauwe eieren.

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @mama
    ik wissel t al af, normaal smeer ik na t poepen sudo, maar als t echt rood wordt smeer ik bepanthen, dat werkt hier dan toch beter.
    spray is ook een goede tip, ik ga straks ff kijken wat ik tegenkom. Anders kom ik straks thuis met purol, weleda, spray etc en dat schiet natuurlijk ook niet op:)

@ cindy
    dat van dat eiwit roept mn moeder ook inderdaad, maar zoals yinte ook aangeeft *ieuw* zeker met dit warme weer. Straks stinken de billen van mn smurf nog meer met bedorven eiwit erop:) DIt is iets wat is als laatste ga proberen, maar wel bedankt:)

@ yinthe

ik had inderdaad zelf ook al bedacht dat we veel thuis blijven en dat ik ga kijken hoe ik haar vanmiddag in de schaduw op een zonnig balkon krijg in een badje. Wat voor olie gebruik jij op de billen? Baby olie kreeg ze eerst steeds uitslag van.

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je kunt het beste oliedoekjes kopen bij de kruidvat, die zijn veel vettiger dan gewone en het maakt veel sneller schoon.

Nu al bij elke luier maizena erop het liefst in combinatie met zinkolie van dr swaab.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier is het al een paar dagen drama met diarrre. woondjes zijn nu dicht maar knal rood. ik heb zijn badje een beetje warm water en badschuim klaar staan. elke keer als hij wat doet billen wassen. ook snachts.pfff. een klein gaasje in zijn bilspleet om wrijving te voorkomen vanaf vandaag(tip van de buurvrouw) we kregen antischimil creme van de HA. 3 keer per dag. en geen sudo creme maar zinkolie(dat is het beste dat er is volgens onze HA. inderdaad tot 6,5 maand geen luieruitslag gehad. nu omdat we naar omneo2 overgegaan zijn denk ik, heeft hij ernstig slijm diarre. echt n ellende. zijn stem is al sinds 2 dagen totaal weg wegen krijsen, gillen.
    hij kan ook helemaal niet tegen warmte. overal op zijn lichaam heeft hij warmte uitslag, dat heb je met roodharigen zeggen ze. extreem gevoellige huid. overdag heb ik hem wel met blote billen(hij kan niet kruipen), op een laken ligt hij dan met een gaasje in zijn bilspleet(ik moet eigenlijk een foto maken vr toekomst)en steeds de mama poep en plas ruimen.

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hier werkt bloem heel goed.
    Maar ik heb een jongen, dan heb je iets minder problemen met dat het overal in gaat zitten zegmaar.
    Na elke verschoning strooi ik wat bloem, als het het vocht heeft opgenomen kruimelt het vanzelf in de luier.
    Ik heb gemerkt dat door het smeren met zalfjes de uitslag alleen maar natter wordt en daardoor gaat broeien.
    Daarnaast laat ik hem zoveel mogelijk zonder luier lopen zodat het kan luchten.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik gebruik olie van zwitsal voor de gevoelige huid je hebt ze ook van andere merken. je moet niet die vette olie nemen die erop blijft liggen amar die wit wordt in bad die trekt erin en is lekker zacht om de zere billen te reinigen. wat je nooit moet doen met geirriteerde billen is die doekjes gebruiken die branden als een gek. ik gebruik van die billendoekjes van natusan die je alleen kan kopen in dozen in een aanbieding. die irriteren het minste.
    maar zoals gezegd de komende paar weken dus ff niet met van die doekjes in de weer. gewoon deppen met water je kan in het badje eventueel ook die olie doen gewoon je eigen babybadje buitenzetten. de kleine weet echt niet in wat voor badje ze zit hoor. en dan lekker even zo laten lopen buiten kan dat geen kwaad.

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ps. ik heb gemerkt dat zinkzalf ook vaak irritatie geeft.

17. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Bedankt voor alle tips

t is nog steeds rood, maar al stukken beter. De zink zalf werkte hier prima. ( helaas hadden ze geen spray, maar creme en dat smeerde gelukkig ook makkelijk uit)

namens de billen van smurf

18. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Er is een zinkspray te koop van Zarqa (te koop bij o.a. de Tuinen, Dirx). Maar Dirx heeft ook een eigen merk zinkspray met dubbele inhoud voor bijna de helft van de prijs! ;)

Zelf heb ik gisteren Zinkolie van dr. Swaab gekocht, een tip uit dit topic, en werkt ook super!!

Deel Deze Pagina