Dames Ik heb in november koperspiraal laten zetten. Ik heb toen mijn regels gehad. En de laatste keer heb ik alleen weinig (oud)bloedverlies gehad. Ik ben al sinds een week moe, een beetje misselijk, kan niet tegen geuren en trek in zure augurkjes. Vandaag een testje gedaan en binnen 20 seconden 2 dikke strepen erop. Ik zal maandag nog een keer testen. Maar nu heb ik koperspiraal. Hoe kan het gebeuren. 2 weken geleden heb ik nog een nacontrole gehad en daar heeft de gyn niks gezien. Als ik toch zwanger ben is het welkom. Wel heb ik nu een baby van 6 maandjes.. het is wel dan even schrikken. Ik weet dat er een kans is op een miskraam.. maar lees op internet dat het ook goed kan komen.. Zijn er mensen die zwanger zijn geworden met een koperspiraal?
Wat schrikken, daar hou je geen rekening mee! Een buurvrouw van mij heeft een gezond kindje gekregen terwijl ze een koperspiraal had
zwangerschap met spiraal gaat vaker fout dan goed. dat is een nadeel van een spiraaltje dat mocht je toch zwanger raken en het is toch gewenst heb je dus helaas grote kans dat het mis gaat
Ja, is mij gebeurd. Had spiraal al ruim 2 jaar en opeens overtijd met een zooi kwaaltjes. Ik dacht eerst aan heftige pms, maar toen klachten alleen maar erger werden, toch voor zekerheid een testje. Meteen 2 streepjes... In mijn geval zat het niet goed, bij echo ongeveer 5,5 week na laatste menstruatie was er niets te zien behalve sterk verdikt slijmvlies. HCG bleek vrij laag te zijn. Ben naar huis gestuurd om miskraam af te wachten. Ruim 6 wkn na mijn laatste menstruatie kwam die op gang (en leek echt niet op een 'normale' menstruatie, was echt een miskraam met alles erop en eraan, behalve dan een vruchtje of zo. Is mij emotioneel en fysiek erg tegengevallen). Een vroege miskraam dus, innestelling niet goed gegaan, door aanwezigheid van spiraal. Mijn spiraal bleek overigens verzakt te zijn, dan werkt het bij koper niet goed meer. Dus wel een aanwijsbare reden ... Kans op miskraam is 70-80% heb ik begrepen. Ik wens je veel sterkte! Ik weet nog wat voor enorme emotionele achtbaan dat was... Ik heb nu, uiteindelijk, toch weer een nieuwe koperspiraal en ik doe nu zo'n 4-5 keer per jaar een testje, beetje afhankelijk van mate van PMS, gewoon om zeker te zijn...
Ik ben net geweesten 7 weken zwanger. Spiraal is uitgezakt en lag ver van de embryo. Het spiraaltje zat in de bmm. Hij heeft het eruitgehaald.
Nou, dat klinkt best hoopgevend, hoop dat het goed gaat met het vruchtje! En gefeliciteerd dus? Veel succes, kan me voorstellen dat dit wel nog even moet landen allemaal.
Dank je kache. Met het vruchtje gaat het goed gelukkig!! Is wel even schrikken..Alles moet nu veranderen met nog 1 kind erbij.
Gelukkig gaat alles goed met jullie kindje!! Nu de spiraal eruit is zal denk ik de kans op n mk door de spiraal wel snel verminderen? Jullie vinden vast jullie weg met nog een kindje erbij, gefeliciteerd!!
Volgens de gyn is er weinig kans tot mk. Want de spiraal zat in de baarmoedermond ver weg van het kindje. Natuurlijk kan je tot 12 weken de kans krijgen dat het misloopt. Hop3lijk niet. Met de spiraal in de buik en het kindje kon het later het vruchtzakje sscheuren.
Het is wel even wennen nu. En we hadden gepland om in augustus op vakantie te gaan naar Turkije. Dat gaat niet meer door.
Wauw heel bijzonder! haha ik wordt nu wel zenuwachtig want heb ook een kind van 6 maanden en wil over twee weken een koperspiraal zetten omdat die "zo veilig zijn" Ik houd mijn hart vast Ik hoop voor je dat de zwangerschap goed zal lopen!
bij mij is dat ook gebeurd, ik heb na mijn 1ste zwangerschap een koperspiraal laten zetten, na 1.5 jaar kreeg ik klachten zoals misselijkheid, die ik meteen herkende van de vorige zwangerschap. Na de positieve zwangerschapstest, mocht ik gelijk voor controle naar het ziekenhuis, en bleek mijn spiraaltje te zijn verdwenen, ik ben hem verloren maar heb het zelf nooit gezien. ik was op dat moment een paar weken zwanger, uit deze zwangerschap heb ik een prachtige dochter gekregen die binnenkort al 4 jaar word hopelijk verloopt jouw zwangerschap ook zo, en krijgen jullie een gezond kindje
Het is dus niet onmogelijk... Mijn moeder had ook een koperspiraal en toch ben ik ook op de wereld gekomen... Nog proficiat met je zwangerschap! Komt wel goed!