Zorgverzekeraar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JoyS, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyS

JoyS Actief lid

9 jun 2015
    111
    0
    0
    Gelderland
    Heeft er iemand een tip voor een zorgverzekering voor aankomend jaar? Ik moet in maart bevallen en wil graag in het ziekenhuis bevallen en wil eigenlijk weten welke verzekering het beste aansluit als je zwanger bent/gaat bevallen en ook qua kraamhulp etc.

Ik kom er zelf niet echt uit, heeft iemand tips?

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb dit onderwerp al een paar keer voorbij zien komen, gebruik even de zoekfunctie :)

3. JoyS

JoyS Actief lid

9 jun 2015
    111
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb al even gekeken maar zag geen actueel of duidelijk bericht. Zal nogmaals even zoeken dan. Bedankt.

4. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Ik ben bij VGZ, aanvullend met 'gezin'. Volgens mij rond de €150,- maar krijg na de gewone kraamhulp nog 3 dagen luxe uren(gewoon extra kraamhulp zonder medische indicatie). Zelfs de yoga krijg ik vergoed.
    Vorige keer ook de borstkolf-huur kunnen indienen. Erg tevreden! Geen eigen bijbetaling, waar dan ook.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ga overstappen naar DSW (zit nu bij Anderzorg).

Bij DSW vergoeden ze kraamzorg sowieso helemaal heb ik gelezen.
    En volgens mij ook een groot gedeelte als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische indicatie. Zou je eens moeten kijken..

6. bloemtje1989

15 okt 2013
    88
    0
    6
    nu is het nog lastig om te kijken omdat de premie en pakketten nog niet bekend zijn je kan beter over een paar weken kijken als alles bekend iis

7. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik ben sowieso al verzekerd bij VGZ, aanvullend Beter en Tand goed. Per januari 2016 wil ik overstappen naar VGZ Gezin.
    Ik weet niet hoe het met andere verzekeringen zit, maar ik heb voor VGZ gewerkt en ik weet dus dat dit een uitstekende verzekering is. In het Gezin pakket zit de meeste vergoeding die je kan hebben.

Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Ook als dit geen medische indicatie heeft. Door het gezin pakket hoef ik dan geen eigen bijdrage te betalen. Je betaalt wel ongeveer 150 euro per maand, maar dan weet je wel dat het goed zit.

8. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ben verzekerd bij DSW en heb een AV-TOP verzekering (tussen de 120,- en 130,- per maand als ik me niet vergis)
    Ik krijg alle kraamzorg vergoed, kraampakket en een ziekenhuis bevallig (ook zonder medische indicatie) word vergoed.
    nu heb ik die medische indicatie wel hahaha maar ik ben zeer tevreden over deze zorgverzekeraar.
    T was alleen wel zo dat ik de vorige keer de kraamzorg factuur in moest dienen voor ze uitbetaalden, (even voorschieten dus) maar binnen 3 dagen na indienen factuur stond t geld netjes op mijn rekening.

9. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Uiterlijk 19 november zijn alle zorgverzekeringen voor 2016 bekend denk dat je dan beter even kan gaan kijken.

10. JoyS

JoyS Actief lid

9 jun 2015
    111
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt allemaal!

11. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Ik zit bij FBTO. Zij hebben een gezindsuitbreidingmodule ik betaal daar 4 euro per maand extra voor. Hiervoor kreeg ik een gratis kraampakket, 3 boeken (mijn 9 maanden dagboek, het kraambezoekboek en babys eerste levensjaar), 200 euro vergoed van een bevalling in het ziekenhuis indien dit niet noodzakelijk is en 200 euro vergoed van de kraamzorg. Vind ik dus wel een mooie deal. Heb uiteindelijk niks hoeven betalen tijdens bevalling kraamtijd, alles is volledig vergoed.

12. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Dit is bij menzis ook het geval hoor. Maar je hebt het inderdaad zo weer terug!!

13. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Bij zorgvergelijk.nl (volgens mij) kun je precies aangeven wat je wel verzekerd wilt hebben tijdens en na je zwangerschap. Bijvoorbeeld ziekenhuis bevalling en kraamhulp in het geheel. Daarna zoekt hij wat er aansluit en verschillende prijzen. Doe je dat nog eens maar dan bijvoorbeeld zonder kraamhulp dan weet je wat het scheelt en of dit het waard is.

14. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Er zijn 2 hele actuele topics... deze en deze. Alle prijzen en wijzigingen van de polissen worden half november bekend. Zelf zit ik bij zilverenkruis en daar krijg je vanaf 2 sterren alles vergoed

15. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik heb net even bij DSW gekeken en bij het goedkoopste pakket van 7,50 Euro p/m krijg je sowieso een kraampakket en 50 % vergoeding voor de kraamzorg.

Ga zelf niet voor een uitgebreid pakket omdat ik een medium risk geval ben en ik in het ziekenhuis moet bevallen. Dochter is geboren met een te hoog HB en werd binnen 24 uur geel.
    Als ik ga bevallen van onze zoon wordt er ook direct een kinderarts bij gehaald en nemen ze direct bloed bij hem af.

16. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hoi! Ik beval ook in maart! Ik ben inmiddels overgestapt van CZ naar FBTO, omdat ik bij deze veel meer vergoed krijg en hij is veel goedkoper! Naast de aanvullende gezinsmodule heb ik ook een aanvullende tandmodule en zicht + orthodontie (zicht heb ik wel nodig, ortho niet meer :p). Betaal hiervoor €114,34 per maand.
    Krijg ook een gratis kraampakket en alles erop en eraan.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zilverenkruis vanaf 2 sterren ziekenhuis bevalling en kraamzorg

18. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik heb alleen maar het eerste boek gekregen :(

19. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Die krijg je inderdaad als eerst. Baby's eerste levensjaar zit in het kraampakket dat je rond 7 maanden kan verwachten en het kraambezoekboek krijg je vlak voor de uitgerekende datum opgestuurd.

Deel Deze Pagina