Teveel visolie

Discussion in 'Gezondheid' started by Loe, Feb 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ik heb een vraag: aangezien ik niet echt een visliefhebber ben (ja, van kibbeling maar dat telt niet:p), heb ik omega 3 visoliecapsules gekocht. Nu heb ik gelezen dat voor zwangeren de aanbevolen dosis 200 mg per dag is. Nu zitten er in al die potjes die ik kon vinden (kruidvat, hema) veeeeeeeel hogere doseringen per ampulletje. En die ampulletjes kun je dus niet breken. De enige die t in hun multivitaminen hadden zitten, waren geloof ik fem...nog iets. Peperduur. Dus nu heb ik de visolie van de hema, dat was de laagste dosering per bolletje (500 mg).
    Ik heb me rot gezocht op internet maar kan het niet vinden: als ik nou bv. 2 van die bolletjes per week zou nemen, krijg ik dan een teveel aan visolie binnen, omdat ik op 1 dag dan 500mg inneem, ipv maar 200 mg. Waar blijft die overgebleven 300 mg? Plas je dat uit of kan dat kwaad voor de vrucht?

Heeft iemand enig idee?:(
    Het potje staat nu maar te staan in de kast....

2. Loe

Loe Niet meer actief

niemand die visolie neemt of wil gebruiken?;)

3. Sensa

Sensa Bekend lid

May 22, 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi..

Ik heb de multivitamine van mama materna plus DHA (visolie tabletten.) 200 mg.. Zijn die van jou wel speciaal voor zwangere vrouwen? Want dat is wel erg belangrijk.

Liefs, Sensa

4. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Geen idee, ik gebruik de variant van VSM. (puur mama)

5. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Hier ook de VSM-versie (puur mama)

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Wat gek dat de adh voor zwangeren 200mg is. Op de site van het voedingscentrum staat 450 mg voor volwassenen.
    Dat zou betekenen dat een zwangere minder nodig heeft dan een niet zwangere?
    Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Als je twijfelt moet je het niet nemen die 500mg. Maar ik denk zelf dat het niet klopt die doseringen.
    Als max voor volwassenen staat 1000mg.

7. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Hema heeft visolie voor zwangeren. Die gebruik ik

8. Loe

Loe Niet meer actief

Hema visolie voor zwangeren? ik heb nu een potje van de hema, maar het laagste wat ik kon vinden was dus 500 mg.......zucht.
    Ik zal eens bij de puur mama gaan kijken...

9. Loe

Loe Niet meer actief

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk dat je schubben gaat krijgen... ;)

Nee joh, niet druk maken. Visolie is een van de vele dingen die je niet perse nodig hebt dus laat je net gek maken. Gewoon gevarieerd eten (ook al eet je nauwelijks vis)

11. Ik denk dat Cygnet2 gelijk heeft! Misschien dat je er anders 1 per week kan nemen ofzo??

12. eeva

eeva Niet meer actief

#13 eeva, Feb 27, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 27, 2010
    Ik gebuik sinds ik een kinderwens heb ook een lagere dosering, nl van kruitvat-merk voor kids omega 3 & 6 ;) blauw etiket, groene dop... Zit echt een stuk minder in dan voor de volwassenen :)

13. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb die ook gezien, maar volgens mij zat daar nog meer in dan 500mg per capsule toch?

14. eeva

eeva Niet meer actief

Nee 300 mg zit in één tablet! Ik heb net op het potje gekeken voor je :):):)
    De tabletjes zijn ook een stuk kleiner dan die voor volwassenen ;) ik neem er dagelijks eentje... terwijl de dagdosering 6 stuks is ;)

15. Loe

Loe Niet meer actief

maar zitten er soms nog iets anders is dan alleen omega 3? Want volgens mij heb ik ze zien staan en heb ik het niet gedaan. Ik denk omdat er dan nog andere toevoegingen inzaten als vitamine e ofzo? Want dat zit al in mijn multivitamine, vandaar.....

16. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik gebruik 'gewoon' die van VSM Puur mama, zowel de zwangerschapsvitamines als de visolie. Op aanraden van mijn verloskundige. Deze zijn speciaal voor zwangeren dus ik heb nooit echt specifiek naar de samenstelling gekeken. Het bevalt mij prima.

17. Tash78

Tash78 Lid

Mar 7, 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Volgens mij kan je niet teveel visolie binnen krijgen. Ik slik zelf Omega 3&6 Moeder & Baby van Efamol, gekocht bij de tuinen, maar volgens heb je ook kans bij een DA drogist. Ik slik er 1 per dag (280 mg visolie), ipv 2 wat op het potje staat, daarnaast probeer ik zelf ook 1x per week vis te eten. Bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan, mankeert helemaal niks aan mijn zoontje, het is een zeer pienter mannetje geworden!
    Wel kan je teveel vitamine A binnenkrijgen, vandaar dat je wel speciaal de visolie tabletten voor zwangere moet nemen.
    Ik slik ook gravitamon multivitamine erbij, ook speciaal voor zwangere.
    Succes ermee!
    Mocht je twijfelen, zou ik het navragen bij je verloskundige!

Groetjes

Share This Page