Hoi, Ik heb een vraagje, mn zoontje heeft nu al meer dan een week verhoging dus eigenlijk altijd een temp tussen 37,5 en 38. Ik vraag me nu dus af of dit normaal is voor sommige kindjes, hij is voor de rest heel gezellig en ondernemend, eet als een dijkgraver dus echt zorgen maak ik me niet maar is t normaal? moet ik toch ff de huisarts bellen? T enige wat ik natuurlijk niet kan controleren is of hij oorontsteking heeft maar dan zou hij er toch ook last van moeten hebben?
Van oorontsteking hoeft een kind geen last te hebben. Kijk eens even wanneer je de temperatuur opneemt. Doe dit vooral na een slaapje dan heb je de beste indicatie. Als ook na het slapen de temperatuur altijd wat verhoogd is, zou ik even telefonisch contact opnemen met de HA.
He bedankt voor je reactie, das idd wat ik mezelf ook al had voorgenomen, als ie morgenochtend nog verhoging heeft bel ik even.
idd savonds is ie vaak hoger of als ze wat drukker zijn geweest en moe zijn. ons manneke heeft ook vaak deze temp savonds maar als ie een uurtje geslapen heeft is ie alweer laag. nu heeft hij wel al bijna de hele winter snot en hoesten af en aan (grote zus op kleuterschool) maar dus ook regelmatig zulke temperaturen.
Mijn zoontje heeft ook vaak 37,6 of 37,7. Ook 's morgens wel. Heb dit al meerdere keren aan gegeven bij ha en cb. Volgens hun geen probleem en heeft het ene kindje een hogere temp dan de andere. Maar als jij kindje normaal een lagere temp heeft zou ik ook de ha bellen.
Bedankt voor jullie reacties @mamasuus verkouden is hij niet en hij heeft s ochtends deze temp eigenlijk ook al en als hij heeft geslapen is t vaak toch nog weer t zelfde. @Tuti80 ja dat had ik ook al gelezen dat sommige kindjes gewoon een wat hogere temp hebben t stomme is dat ik eigenlijk nooit zoveel meet, wat ik me nog kan herinneren was dat ie meestal zo rond de 37,1 zat .