Vind dit eigenlijk raar!

Discussie in 'De lounge' gestart door muuske64, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    :oops: Hoi misschien een raar onderwerp, maar zet het hier toch ff

Vind het eigenlijk raar dat je mag bellen met "geen nummer" of "privenummer" terwijl je overal een indentificatieplicht hebt.
    Beetje tegenstrijdig toch he!
    Zo kun je mensen "lastigvallen" zonder dat ze weten wie er belt.
    Vind het eigenlijk raar en ook irritant! :rolleyes:

Liefs Marjo

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is ook raar en knap irritant. Meestal zijn het vaak van die enquetebureaus of van die bedrijfjes die je iets aan willen smeren (leningen of iets dergelijks) die dit hebben. Ik neem tegenwoordig niet meer op als ik zie dat "geen nummer" mij belt. Ik ken niemand met "geen nummer" en als het wel belangrijk is, spreken ze mijn voicemail maar in. Dan bel ik ze wel weer terug. Ik vind het nogal vreemd dat je je nummer schijnbaar niet kenbaar wilt maken....

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nou zo raar vind ik het niet. Wij hebben een geheim nummer, en we worden nooit lastig gevallen door die bureau's e.d.

Onze naam e.d. zijn bekend bij de provider, dus als ze het echt willen weten, komen ze er wel achter wie we zijn.

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik neem ook niet op als er geen nummer in het scherm verschijnt. ik vind het onbeleefd.

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    :oops: Dan ben jij dus zo'n "geen naam beller ;) "

6. Niet meer actief

ik neem ook niet op, vooral niet nu mn ex steeds anoniem belt, voor de anderen pech, dan spreken ze maar in ;)

7. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Identificatieplicht is natuurlijk heel iets anders als anoniem bellen. Heeft eigenlijk weinig met elkaar te maken. Als ik jou tegen kom op straat hoef je je aan mij niet te identificeren hoor. Alleen bij de politie.

8. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik neem ook geen onbekende nummers op.. vind het vreselijk irri als ik niet weet wie ik aan de lijn krijg..

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    wij hebben ook een geheim nr, en nee vind dit niet raar.
    maar ik neem wel op als er iemand geheim beld...ben veel te nieuwsgierig ;)

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als ik anoniem gebeld wordt neem ik nooit op!

11. Niet meer actief

En hoe deden jullie dat dan in de tijd vóór de nummerweergave? Een aantal jaar geleden kon je uberhaupt niet zien wie er belde voor je opnam. De enige manier om er achter te komen wie er belde, was door de telefoon op te nemen....namen jullie dan gewoon nooit op? :)

12. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Ik meestal ook niet!
    Maar helaas belt de school van mijn dochter ook met "geen nummer".
    Grrrr....

13. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Jawel, toen wist je niet beter! ;)
    Maar nu vind ik het vervelend!

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als ik door een onbekend nummer gebeld word, neem ik ook niet op. 9 van de 10 keer is het toch één of andere doos je die iets aan wil smeren :rolleyes: Is het iemand die me toch echt moet hebben, spreken ze de voicemail maar in! Iedereen in mijn omgeving weet dit ook, dus mensen die mij kennen, bellen altijd met nummerweergave.

15. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ben net gebeld door onbekend nummer, ongeveer een miljoen keer super lang achter elkaar..
    Dus ik denk ik neem is op..
    Is het het UWV! :(
    Zegt die mevrouw: Ik probeer u al heel lang te bereiken! (op een beetje een boze toon)
    Ik zeg: Ik neem normaal geen telefoon aan van onbekende nummers, meestal proberen ze me dan wat aan te smeren! (op een beetje een boze toon :) )

Ik vind het raar hoor dat instanties als UWV zonder nummer bellen.

16. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Een handige tip als je niet meer door "aansmeerders" lastig gevallen wilt worden: ga naar www.infofilter.nl, vul je gegevens in en je wordt niet meer lastig gevallen! Helpt mij geweldig! Als je dan al een keer gebeld wordt door een bedrijf oid, dan is het iets waar lid van bent of zo. Het scheelt in ieder geval enorm!

17. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je bent verplicht je te identificeren aan politie. Niet aan iedere willekeurige voorbijganger die je er naar vraagt je paspoort te laten zien. Dat lijkt me een heel verschil met anoniem bellen.

Voor de duidelijkheid: ik bel niet anoniem. Als ik zelf iemand bel, waarom zou diegene niet mogen weten wie ik ben, denk ik dan.

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik bel wel anoniem, en neem anonieme bellers ook gewoon op. Ik heb er voor gekozen toen ik mijn abbo afsloot van de mobiele. Ik wilde niet in de telefoongids en ook niet op een internetgids. Zodra ik weer veel "aansmeer" telefoontjes krijg gaat dit abbo eruit en neem ik een schoon nieuw nummer :)
    Zo weet ik zeker dat ik niet op de meest vreemde momenten word gebeld door mensen die ik niet wil spreken. Ook deel ik mijn telefoonnummer niet aan iedereen uit, onze vaste aansluiting is al jaren de deur uit en dat was de oplossing om rustig te kunnen eten.
    Want ze bellen altijd als je je eten dampend voor je neus hebt staan.
    Als mensen de telefoon niet op willen nemen omdat ze het nummer niet zien.... naja dan maar niet denk ik dan.

En dat het UWV en andere instanties niet met nummer bellen dat begrijp ik wel, anders worden ze de hele dag direct gebeld en bij dat soort instellingen moet alles via de centrale.

19. sim

sim Niet meer actief

wij bellen wel anoniem, en waarom, omdat ik er geen belang bij heb dat al die mensen die ik bel mijn nummer meekrijgen, wij hebben meerdere keren last gehad van telefoonterreur en ook snachts, nou ik ben blij dat die optie er is.

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wij hebben een geheim nummer dat ook alleen maar familie heeft. Dit puur om het werk van mijn man. De rest heeft ons mobiele nummer.

Deel Deze Pagina