elke dag haren wassen echt zo slecht??

Discussie in 'De lounge' gestart door namya, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miniman

Miniman Niet meer actief

Jeetje ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen :$

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

@ Umm: precies wat chantal zegt! Ik bedoel ook met 't stylen e.d. erbij! Als ik mijn haar moet stylen moet ik van een bos krullen naar heeeel erg stijl, dan ben ik zeker wel 1,5 uur bezig!

Dus elke dag .... nee niet voor mij! :D

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Om de dag met Andrelon iedere dag shampoo (haha, lekker duidelijk hè) en dan doe ik er nog wat conditioner door.
    Soms gebruik ik ook Elvive 2 in 1, die werkt ook goed. Van Nivea krijg ik onwijs vet haar, dus dat gebruik ik niet meer.
    Soms was ik het ook gewoon na een dag weer, maar meestal is dat niet nodig. Eigenlijk was ik mijn haar al mijn hele leven gemiddeld om de dag.

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou 1-2x id week. Anders wordt het nog droger. Daarbij moet ik na het wassen OF mijn haar aan de lucht drogen en daarna stijlen, OF als ik haast heb ook nog fohnen en dan nog stijlen (heb goede slag in mijn haar) nou dat kost me veel te veel tijd. Daarbij, ik douche ook niet elke dag.

5. namya

namya Niet meer actief

oei.....

je wast je toch wel elke dag met een washandje of zo?? :D is echt belangrijk hoor de hygiene!!

6. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Ik was mijn haar niet elke dag :) ik was het 1 keer in de 2 dagen, het is de tweede dag altijd mooier dan de eerste dag :p

maar ik heb van mijn kapper gehoord dat het niet slecht is om het elke dag te wassen! Je haar wassen met heel warm water, dat is wel slecht, dus als je je haar wast, moet je eigenlijk lauw water gebruiken :)

7. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik gebruik ook soort creme gell voor versteviging maar die is er best uit na even flink onder de douch met mijn koppie daarom hoef ik het ook niet constant te wassen heb nu tot aan mijn oren mijn haar laten groeien ( is straks weer weg omdat ik lekker half kaal geschoren wordt voor een operatie , baal ik van als een stekker heb net zitten sparen :( )

vandaag is mijn overslag dag voor wassen mijn haar is heel vet vandaag door het warme weer dus morgen weer lekker die shampoo pakken.

ik heb trouwens eens keuring diens van waren gezien en echt in elke shampoo zit het zelfde als die hele duren merken ,gaat meer om de geur en het mengsel wat je lekker vind . ik was met iets van de tuinen puur omdat ik het lekker vind ruiken en anders heb ik mijn euro shampoo doet het net zo goed

trouwens damesss bij john frieda kan je aanmelden voor een neiuws brief en krijg je om de zoveel tijd een nieuwe sample thuis gestuurd ( lekker gratis wassen ;)

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wat jammer van je haar :( groeit het terug dan? (weet niet waaraan je geopereerd wordt nl.)

thx voor de tip van John Frieda! ik vind het zo lekker ruiken en mijn haar wordt er lekker zacht en niet vetter van. Gehoord van een collega van mij dat dit product wel duur is, jammer :(

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik doe de douchekop op de laagste stand, en douche dan heel voorzichtig haha. Mijn schouders zeep ik dan niet in, want als ik dat af moet spoelen wordt mijn haar nat. Meestal blijft mijn haar goed droog, soms is de onderkant een klein beetje vochtig. Toen ik nog langer haar had deed ik het in een knot bovenop mijn hoofd.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Shampoo van Sebastian heb ik ook heel lang gebruikt, heerlijk spul denk dat ik van de week weer eens even een fles ga halen. Wel duur idd, maar ik doe echt zo'n 3-4 maanden met een fles (was het om de dag), je hebt echt maar heel weinig nodig.

11. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb een aantal jaar geleden op advies van mijn kapper eens door de zure appel heen gebeten en ben toen gestopt met mijn haren te wassen... echt waar!

Ik moet zeggen, het was in eerste instantie natuurlijk een HEL, het werd erg vet, maar na een week of wat werd het voller, steviger, glanzender en echt mooier! Het haar herstelt zichzelf, ipv dat dat gebeurt door een shampoo.

Ik had heel lang haar, dus het effect was goed zichtbaar.

Ik spoelde het uiteraard wel iedere dag goed uit onder de douche, maar zonder shampoo.
    Ik heb dit denk ik wel meer dan een jaar volgehouden, maar toen miste ik op een dag het zo ontzettend om gewoon lekker te shampoo-en dat ik er weer mee begonnen ben...

Ik miste het vooral altijd na het stappen, als er rooklucht in mn haar zat, dan moest je echt lang spoelen om dat er uit te krijgen.

Maar toch vond ik het overall het wel echt waard, mijn haar is nooit meer zo gezond en mooi geweest.

Ik was mijn haar nu denk ik 1x per week en dat is meer dan genoeg. Het is voor een groot deel gewenning, heb ik wel gemerkt.

12. MissT

MissT Niet meer actief

Nou ik was het ook gewoon elke dag hoor!
    Kan er zo slecht tegen als het vet/vies is.. dus er gaat elke dag een shampoo in en 3 keer in de week een cremé spoeling!

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    OMG :$ Ook niet in de zomer of warme dagen? Ik moet er echt niet aan denken, word al misselijk bij het idee. :)

14. namya

namya Niet meer actief

oeh dit vindt ik wel heel dapper van je, geloof niet dat dat hem wordt voor mij :D

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik douche wel elke dag (soms 2x) maar was mijn haar om de dag. Vind het eigenlijk wel prima.
    Mijn haar is sterk en vol en heb niet het idee dat het lijdt onder vaak wassen.

Merk wel dat de stijltang niet goed doet, maar het is zó mooi :D

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Als ik erg gezweet heb of me vies voel wel. Maar normaal, nee hoor. Waarom? Gewoon even washandje langs gezicht/nek, oksels en doos. Ik stink verder niet. Ik douche ongeveer 2-3x per week. Ik vind juist dat mensen te hygienisch worden en paranoia zijn dat ze misschien een lichaameigen geur meedragen (geen zeweet dus he).

17. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik douch ook echt niet iedere dag, tuurlijk als ik zweet oid wel maar ga niet iedere dag douchen .. Ik krijg ook een extreem droge huid als ik dit wel zou doen ...

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik vind het wassen m.b.v. een washandje niet echt wassen....
    Je veegt alleen maar, maar ik geloof niet dat je dan ook echt schoon bent.
    En dan met name je vagina!

Hier douche ik 2x per dag (na het opstaan en voor het slapen gaan): dat betekent 2x haren wassen en 2x mijn hele lichaam scrubben en inzepen, incl. intieme zeep voor daaronder.

Noem het té hygienisch. En dat is het ook wel.... Maar ik heb nergens last van en ik kan ECHT niet zonder!!!
    ik zou er niet aan moeten denken om een dag niet te douchen of mijn haren niet te wassen....

Ik moet wel zeggen dat ik hierdoor andere mensen véééél sneller ruik.....vooral in de bus enzo... Brrrrr.... ik ruik het vet in hun haren dan gewoon..:)

19. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Denk dat het aan je haarsoort ligt. een vriendin van my heeft krullen en de kapper zei idd dat ze haar haar niet elke dag moest wassen. Plus dat ze het met cremespoeling moest wassen en niet met shampoo.

Ik was mn haar om de dag en gebruik john frieda shampoo en cremespoeling, echt goed spul vind ik!

oh waarom is ts eigenlijk geblokkeerd?

20. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik was het ook elke dag en gebruik elke dag conditioner. Daarna föhn ik het. Het zal vast slecht zijn, maar het oog wil ook wat. Wax, lak etc. maken mijn haar vet en droog dus ik moet er iedere dag wat aan doen. Hoezo "kort haar is gemakkelijk"?!

Deel Deze Pagina