Jakkie, vannacht was best eng, ik had alsmaar harde buiken! Nog helemaal niet gehad, zoveel achter elkaar, en al helemaal niet als ik gewoon rustig lig. Ik heb er half doorheen geslapen, maar voelde wel telkens dat mijn buik opgeblazen en hard werd Vanmorgen maar lekker uitgeslapen, in mijn ogen is rust nog altijd het beste medicijn. Kindje voelde ik wel bewegen gelukkig. Moet er wel bij zeggen dat ik ook last had van mijn darmen. Toen ik na opstaan naar wc was geweest voelde het al een stuk opgeluchter, maar toch had ik nog wel wat bandenpijn en soms neiging tot harde buik. Gelukkig verdween het toen ik in beweging kwam(huishoudelijke klusjes enzo), heb nu geen last meer en kindje rommelt er lekker op los. Ben aan de 31e week begonnen, zou het er bij horen? een soort training voor de bevalling? of moet ik toch mijn VK bellen als het weer gebeurt? Zit echt niet te wachten op een vroeggeboorte...
Toevallig heb ik vorige week mijn verloskundige gebeld omdat ik regelmatig harde buiken had op een dag. Zij vertelde mij dat dat hoort bij dit termijn en er geen reden tot zorgen is als er geen continuïteit in zit of nog veel meer wordt. Dat geldt voor jou misschien ook denk ik? Maar anders gewoon even bellen hoor,, ben je in ieder geval gerust gesteld toch?
Harde buiken zijn heel normaal en horen idd bij jouw termijn. Ik kreeg er rond dat termijn ook last van. Zolang de maar geen pijn gaan doen! De hele dag door harde buiken is wel een waarschuwing, je bent waarschijnlijk erg druk bezig/bezig geweest. Als ik nog niet naar de wc ben geweest, heb ik er sneller/meer last van. Maar rust is een goed medicijn. Zodra ze zeer gaan doen of als ze regelmatig komen, meteen de VK bellen!
Ik ben vrijdag nog bij de huisarts geweest i.v.m harde buiken en ik was heel erg benauwd. Volgens hem is het niet erg zolang ze niet pijnlijk zijn. Gisteren had ik de hele dag en avond een harde buik, ik leek wel een skippybal