Elke dag iets doen in de vakantie?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by miramare, Aug 21, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Wat leuk dat je zoveel kinderen in de straat hebt die metelkaar spelen. Wij hebben maar 1 ander gezin met kinderen van dezelfde leeftijd in de straat en we zijn ook nog eens net om-en-om met vakantie. Dus er valt niet veel te spelen bij ons. Ook speelafspraakjes met kinderen uit de klas gaan moeizaam, veel kinderen die bij opa en oma logeren, ouders die in andere weken dan wij weggaan.

In de weken dat wij moeten werken, moet de jongste gewoon 3 dagen naar de bso. Als ik dan mijn mama-dag heb wil ik wel even op pad met ze! Maar de echt “grote” uitjes vind ik gezelliger om met het hele gezin te doen, dus die bewaren we dan voor als mijn man ook vrij is.
    Als we op vakantie zijn, gaan we wel iedere dag erop uit. Ik was zo dolgelukkig dat we weer eindelijk in een buitenland waren, ik had het liefst van smorgens vroeg tot savonds laat aan het ontdekken geslagen. Ik moet me dan een beetje inhouden omdat de kinderen mijn tempo niet trekken:)

MissXray likes this.
  2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    Nee, daar heb ik echt de puf niet voor.
    En het huis maakt zichzelf ook niet schoon, de boodschappen lopen hier niet naar toe, en de wasmachine gaat niet spontaan draaien…En ik moet ook gewoon werken.

Echt op vakantie eigenlijk hetzelfde verhaal.

Dus nee hoor, je doet niet te weinig!

Anouk2005 likes this.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,515
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Echt niet hoor.
    Ik probeer wel iedere dag een klein uitstapje te doen.
    Gisteren even met de jongste naar een tuincentrum geweest en daar wat gewinkeld en op het einde wat gedronken.
    Straks gaan we even ergens wandelen en morgen gaan we met oma naar Drievliet.
    Verder is het vooral eens naar de bieb, ijssalon maar ga echt niet wekelijks naar de bios en pretparken, kost bakken met geld en heb ik geen zin in.
    Ze moeten ook maar leren zich thuis en in de nabije omgeving te vermaken.
    Ik vind het ook niet heel erg dat ze over 2 weken weer naar school gaan ;)

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Daar heb ik de energie en het geld niet voor. :)
    Nou zijn wij en de kinderen ook redelijk gevoelig voor prikkels dus regelmatig een dag thuis ‘niks’ is hier een must. Ik denk dat we deze vakantie 1 keer per week een groot uitstapje hebben gedaan (pretpark/museum) en 1 keer per week iets van een betaalde speeltuin oid. De rest van de dagen is het in en om huis (om = tuin, speeltuin naast de deur, op de koffie bij oma, winkelcentrum, dat soort dingen)

Saartje33 likes this.
  5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Hier hebben we wat musea en pretpark gedaan. Maar ook dagen rond het huis en dan wel even naar de winkel, kinderboerderij of de speeltuin om de hoek.

6. ZeroZero

ZeroZero Niet meer actief

Wij en de kinderen moeten er niet aan denken!
    Oudste trekt vooral haar eigen plan, met haar dagje naar Amsterdam geweest, dagje op rommelmarkt geweest en avondjje wezen winkelen in Arnhem. Verder heeft ze alleen of met vrienden van alles ondernomen (Efteling, bioscoop, middagje fotograferen in Utrecht, logeren, afspreken, ijsje eten etc). En ze heeft 56 films gekeken tot nu toe :o:

Voor de jongste toevallig net uitgerekend: van de 45 dagen vakantie is hij de eerste week 5 dagen op dagkamp Engels geweest. Blijven er 40 dagen over, doen niet aan op vakantie gaan en ik ben altijd thuis dus heel flexibel qua plannen. Hij heeft gedaan/ gaat nog doen:

2 dagen/ 1 nachtje Leiden (Naturalis en RMO)
    Space Expo
    Spelerij/Uitvinderij
    Schateiland Zeumeren
    Speeltuin hier in het dorp
    Bioscoop Buurman en Buurman
    Planetarium Franeker
    Sterrenwacht Utrecht
    Ouwehand (1x met abonnement)
    Efteling
    Dinoland
    Uit eten met papa
    Wokken
    Afzwemmen

7 van de 40 dagen helemaal gevuld, 8 dagen gedeeltelijk en alle andere 25 dagen heerlijk thuis geweest. Mee naar winkels neem ik hem niet dus thuis is ook echt thuis. Lijkt dus een indrukwekkende lijst maar omdat hij niet naar de opvang ofzo hoeft was er genoeg tijd om lekker te doen wat hij zelf wil: eindeloos tekenen, verven, kleien, lezen en op de tablet. Hij vermaakt zichzelf erg goed dus alle dagen heerlijk kunnen uitslapen. Deze week zijn we ook bezig geweest zijn kamer te veranderen.
    Hoop uitjes waren ook gratis of goedkoop, mooi meegenmen.
    Topvakantie:thumup:

7. miramare

miramare Bekend lid

Mar 1, 2013
    790
    147
    43
    Gelukkig om te lezen! heb nog wel uitjes in mijn hoofd naar dat kan natuurlijk ook altijd nog in een weekend.
    Wat wij gedaan hebben:
    Maisdoolhof
    Bioscoop
    Speeltuin
    Bowling
    Voor de rest dus thuis of stukje gefietst of ijsje gehaald.
    Kids hebben nog gelogeerd bij opa en oma.
    Volgende week naar Drenthe op vakantie.
    En de laatste week willen we nog naar de dierentuin in Mierlo.

8. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,483
    113
    hier werken heel veel ouders beide en zitten kinderen in die weken dus veel op de bso of zijn logeren bij opa/oma of tantes/ooms. Zo ook onze eigen kinderen. Wij hebben in de zomer 3 weken vakantie de andere 3 weken moeten we werken. Dus dan gaan de jongens naar bso of andere oppas. Spelen met klasgenootjes gaat dan in die weken vaak op afspraak...

Mapje and cowgirl80 like this.
  9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn kinderen zijn deze zomer welgeteld 5 dagen thuis geweest . Die dagen waren bijna alle vrienden op vakantie, dus daarmee spelen zat er niet echt in helaas.

Eerst een paar dagen met de ene opa weg, daarna met de andere oma. Daarna met mijn man. Toen een dag of wat thuis en nu zijn we als gezin op vakantie.

Dus gewoon thuis zijn ze weinig. Op vakantie trekken wij rond, dus wel altijd eigen huis (camper erbij) maar bijna elke dag ergens anders overnachten. Soms maken we een echt uitstapje, met een kabelbaan de bergen in, of naar een klimbos, maar vaak ook gewoon onderweg een wandelingetje, stadje bekijken, vissen in een beek, zwemen in een meer, en deze keer veel prachtige bergpassen over.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat is hier ook. En zwemles en paardrijles ging gewoon door. Dus doordeweeks weinig tijd met straatgenootjes. Weekend gelukkig wel.

Mapje likes this.
  11. Mapje

Mapje Niet meer actief

#31 Mapje, Aug 23, 2021
    Last edited by a moderator: Aug 23, 2021
    Nou de twee weken dat wij echt vrij waren met de kinderen (1 week thuis en 1 week op camping) wel ja. Dat is ook onze vakantie en dat vinden we dan leuk. Niet de hele dag perse maar wel even naar speeltuin, ijsje halen, zwembad, pretpark, uiteten, bios, midgetgolf. Op de camping zwembad, meertje, animatie (maar toen dus eigenlijk maar 2 ochtenden echt van camping af geweest met uitje) Echt maar 2-3 dagen echt thuis geweest. Ook de woensdagen van de andere 3 weken heb ik “iets” met ze gedaan. Dat is mijn vrije dag. Verder moesten we werken en waren ze logeren bij opa’s en oma’s of naar BSO. Oh ja mijn man is op vrijdag altijd thuis en dan gaan ze meestal niets doen maar gewoon de wijk in met hem. Dit jaar hebben we wel meer uitjes gedaan (inhaalgevoel Corona :roflmao:) maar ook omdat we in NL bleven en het weer niet top was. Buitenland minder maar dan is het vaak mooi weer.

Heel eerlijk komt het ook door de leeftijd van mijn kinderen. De oudste kan alleen de wijk in en doet dat ook en vindt dat leuk en speelt dan met zijn vriendjes (al waren er ook vet veel niet doordat iedereen omstebeurt op vakantie gaat en de meeste gaan naar de vakantie BSO. Daar zag hij dus wel zijn vriendjes en vindt hij superleuk) Maar mijn jongste is 4 en wil dan altijd mee. Dat kan nog niet dus moet ik of mijn man mee of wij moeten hem grotendeels vermaken. Dat vind ik even niet erg maar de hele dag met hem thuis vind ik echt een lange dag. Dus zelfs als het geen vakantie is breek ik de dag zoals @tuc eigenlijk ook doet met bieb, speeltuin, bezoekje, boodschappen, bos, picknick, kinderboerderij, struintuin..

Ik ben een hele slechte thuiszitter en mijn kinderen ook :roflmao: Corona was echt een uitdaging voor ons :rolleyes: Maar bijv met mooi weer vind ik het veel chiller dan vermaken ze zich in de tuin ofzo..

tuc likes this.
  12. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Wij hebben de eerste week niet veel gedaan, juist veel opgeruimd, gepoetst en ingepakt etc omdat we dat weekend op vakantie gingen. kids spelen dan veel buiten etc.
    daarna twee weken naar italie geweest. Afgelopen week bezoekje aan de opa’s/oma’s/paintball/lasergame/uit eten/barbecue etc.
    De laatste twee weken doe ik vooral uitjes die geen geld kosten, 2 weken italie heeft me meer dan genoeg gekost :roflmao::roflmao:
    Even shoppen, picknicken, skeeleren, marshmallows roosteren etc..
    en spelen ze veel buiten, want blijft hopelijk veel droog komende dagen/ weken..
    Maar dagen thuis blijven doen we zo ie zo ook hoor! Heerlijk! moet zeggen dat mijn kinderen zich ook goed kunnen vermaken en zelf plannen maken met vrienden etc..

13. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,818
    18,533
    113
    Female
    Nee zeker niet. Als we met vakantie zijn, dan gaan we iedere dag wel iets doen.. maar ook niet zo dat we hele dagen op pad zijn.

14. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,802
    4,183
    113
    De eerste week is zoon op kamp geweest, 2e week wilde hij vooral bijkomen en lekker in de wijk spelen met zijn vriendjes. Daarna 3 weken op vakantie geweest (daar gaan we meestal om de dag van de camping, afhankelijk van de hitte en of we zin hebben) nu de laatste week wil hij ook vooral weer met zijn vriendjes afspreken. Mijn puber maakt al helemaal haar eigen plannen. Enigste wat we nog weleens doen is met de hond naar het bos, naar een zwemplas of een terrasje pakken. Toen de kids jonger waren deed ik op mijn vrije dagen (buiten de 3 weken vakantie) wel altijd iets. Varieerend van naar het bos, bios, zwemmen, binnenspeeltuin etc. maar nu ze ouder worden regelen ze de dagen steeds meer zelf en balen meestal als ik erop uit wil haha..

Mapje likes this.
  15. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,245
    4,478
    113
    Nee, dit jaar thuis gebleven (voor het eerst) en 2 keer in de week een uitstapje gedaan, de rest gewoon lekker thuis gebleven. Dochter heeft een paar keer afgesproken met vriendinnen en is wezen zwemmen, zoon had daar geen zin in en bleef liever thuis om te racen en met papa te klussen.

Share This Page