Gaat jullie dreumes echt elke dag onder de douche of bad? Hier is dat een hele hapening en dus niet altijd elke dag. Soms komt dagje er niet van, ze kan immers nog niet alleen en vind bad en douch momenteel niet zon feest. en doen jullie het dan altijd om zelfde tijd stip? wij doen ene keer smorgens, andere keer voor middag slaapje en weer andere keer voor slapen gaan. billen en voorkantje maak ik bij elke verschoonbeur fris en schoon, gebruik veel doekjes, dus vies zal ze niet zijn maar nu ze 20 maanden word over 3 dagen voel ik me schuldig en denk dat ik toch elke dag haar moet laten douchen, net als ik. Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee. en dan ook denken aan werk dagen ( ik werk 2 dagen)
Hier om de dag.. Vooral voor haar huidje die wordt anders zo droog. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo'n happening. Maar dat zal persoonlijk zijn. Soms duurt het een half uur maar als het moet kan het ook in 5 min. Wel was ik haar elke ochtend. Gezichtje, nek, handjes, billen.
idd , dat hapening is momenteel omdat ze niet zo leuk vind, rent weg en vind pas leuk als ze eenmaal zit maar das fase vroeger wilde ze niets liever, dus als ze nu weleens dood moe is dan was ik even en laat douch zitten. haartjes doe ik idd ook elke dag even frissen en goed uitkammen, tijdens onbijt
Hier gaat de jongste iedere dag onder de douche of in bad, ivm haar ritme. De een na jongste vrijwel ook dagelijks heel af en toe slaan we eens een keertje over, maar dat is misschien eens in de 2 weken. DE 2 oudste willen niet altijd meer en daarin ben ik wat makkelijker, vooral omdat de oudste op school na het gymen meot douche dan hoeft hij 's avonds echt niet nog eens thuis te douche. Hier dus vrijwel altijd iedere dag in bad/douche voor de kleintjes en dan 's avonds na het eten.
ja denk dat ik dat ook maar moet doen met een peuter puber, gewoon standaard elke dag even onder de douch als onderdeel van slaapritme.
Hier ook vrijwel elke dag. Als er een dag is met veel drukte sla ik een keer over, maar dat gebeurt niet vaak. Ik vind het heel normaal dat kinderen, hoe klein ook, elke dag in bad gaan of mee onder de douche. Ik neem haar mee in de douche, dat gaat sneller dan in bad.
Hier echt niet elke dag in bad/onder de douche. Krijgt hij een zeer droge huid van met als gevolg eczeem. Daar heb ik zelf ook al gauw last van, dus ik douche me ook niet elke dag.
Hier ongv 4/5 x per week... Vaak savonds na t eten, maar op mn vrije dagen gaan we vaak ook smiddags samen lekker in bad!
ik ben blij te lezen dat de meningen verschillend zijn, ik ben zelf heel erg van schoon dus douch vaak 2 keer per dag maar door idd droge huid en omdat me dochter helemaal rood uit de douch komt met 36 graden ook al net als haar mama =) ben ik van baby af aan gewend om niet elke dag, maar is er zo ingeslopen nu dacht ik ineens, huh ik verwaarloos me kind.....=)
Nee hoor, droge huid en eczeem, absoluut niet elke dag! En tijdstip wisselt, wanneer het het best uitkomt.
Hier gaat ze om de 2 dagen in bad. Tenzij er andere noodzaak is door bijv doorlekken ofzo maar meestal zo.. soms nog een dagje extra ertussen. Ze wordt nu nog amper vies.. billetjes spoel ik dan wel ff af.. maar ik vind het niet nodig om elke dag in bad te gaan. Haar huidje wordt heel droog dan.. Meestal gaat ze smorgens in bad. Savonds hebben we geen tijd daarvoor.. dan is ze ook vaak moe, smorgens geniet ze er zelf ook het meest van.. Waarom zou je haar nu elke dag in bad moeten doen dan?
elke dag en bad of douchen is voor niemand goed, je wast dan telkens de beschermlaag van de huid eraf maar bij ons is het een gewoonte van vroeger. kinderen zeker niet elke dag douchen of laten badderen, een korte douche kan niet veel kwaad voor de beschermlaag denk ik maar beter om de dag, hoewel elke dag een badje of douche dan wel weer goed is voor een vast ritueel
hier ook altijd in bad...J. spuugt onwijs veel en heeft n grote bos haar waar t dan allemaal in blijft zitten dus elke dag in bad of met ons mee onder de douche. ( Ze is een dame met een gebruiksaanweizing dus voor het ritme is dit ook erg handig) soms wilt het door drukte even niet lukken en dan was ik haar ff gauw met n washandje en als t spugen mee valt dan de volgende ochtend pas. ik gebruik niet elke dag zeep..we doen dit al vanaf het begin en nergens problemen mee..
Hier gaat hij om de dag onder de douche. Hij heeft snel last van een droge huid dus is om de dag voldoende voor hem.
Hier om de 2 zelfs 3 (in de winter) dagen. Ze heeft echt een probleemhuid qua eczeem en het wordt gortdroog als we haar elke dag in badje doen. Drie lijkt voor mij erg veel maar het is nu eenmaal niet anders.
Hier zeker niet dagelijks, vind dat echt onnodig. Ze gaat 2x per week, en verder maak ik d'r natuurlijk dagelijks schoon met verschonen + meerdere malen gezichtje en handjes poetsen met een doekje.
2/3X per week gaat ze onder douche. Vind ik meer dan zat! Ze speelt met dit weer gewoon binnen, wordt niet vies oid. Ze wordt elke dag gewassen bij de wastafel, en anders gaat ze onder de douche. Mocht ze wel een keer vies worden gaat ze gewoon ook onder de douche. En aankomende zomer zien we wel. Als ze vies wordt gaat ze vaker of veel gezweet op hete dagen