Ik vroeg me af wat jullie voedingschema is bij een baby van 6 maanden. Wat hij wel en niet mag eten. Ik vind wel allemaal dingen op het internet maar sommige schema's zijn van een paar jaar geleden. Alvast bedankt
Ik lees even mee. Vanochtend een soortgelijk topic bij Voeding gestart en ik kreeg dit voorbeeld: Met 6 mnd mag je starten met de uitbreiding van zijn menu, maar veel kindjes kunnen het echt niet aan om de dag na de 6 mnd ineens een heel ander eetpatroon te hebben. neem daar uitgebreid de tijd voor. Ik zou persoonlijk dingen 1 voor 1 introduceren. Dus eerst rustig overstappen op opvolgmelk. Als hij daaraan gewend is, ergens rond de middag een broodkorst geven om te sabbelen. Daarna zijn eten uitbreiden met aardappel/pasta/rijst (vers vlees gaven wij na 8mnd). dan tussendoor een tuitbeker aanbieden, maar niet veel, want hij krijgt dadelijk best veel bijvoeding, maar het blijft belangrijk dat ie zijn melk drinkt. veel plezier!! wij hadden ong deze schema: - fles 180/6 bij wakker worden (hier kun je een papfles geven) - fruit en wat klooien met tuitbeker - fles 180/6 en brood (hier gestart met 7 mnd) - fles 120/4 - avondeten - fles 180/6 en naar bed
Ik ga volgende week beginnen met groente, denk dat ik met broccoli begin, dat kan hij goed vasthouden. Als hij gewend is aan de broccoli ga ik een andere groente aanbieden. Daarna heel langzaam wat fruit en een broodkorst. Maar ik ga het ook langzaam doen, hij haalt nog genoeg uit mijn melk!
Sorry tara84 misschien begrijp ik het verkeerd, maar als jou kindje pas 5,5 maanden is dan is een stuk broccoli toch niet goed voor hem/haar, dan mogen ze alleen gepureerd voedsel toch?.........
Volgende week is haar kindje toch bijna 6 maanden? Denk je werkelijk dat die paar dagen wat uit maken dan?? Bovendien heeft ts hier niks aan.... Ts: ons schema was met 6 mnd: 7 uur papfles 200 cc Half 10 fruit 12 uur boterham en fles 200 cc 3 uur tussendoortje 5 uur avond hap soms met toetje 7 uur fles 230 cc Dit hadden we al snel met zes maanden omdat de vaste voeding erg goed ging. Het hangt daar dus een beetje vanaf anders heb je waarschijnlijk nog gewoon 4 flessen....
Dat heet rapley. Je pureert dan geen voedsel maar geeft gewoon een stuk banaan of een andere fruitsoort/groentesoort in handen en laat ze zelf het eten verkennen/opeten. Kan prima!
Nee hoor Als je het interessant vindt moet je eens op Rapley googelen. Een baby hoeft helemaal geen gepureerd eten te krijgen, dat is nergens voor nodig. Ik ga mijn zoontje direct vast voedsel geven.
hoi allemaal! ik haak graag even is als het mag! mijn zoontje is 6 maanden en zit een beetje te klooien met schema! nu is het (tijden wijken wel eens af ivm slaapjes enz ) 7 uur fles 180/6 10 uur verf fruit fijngemaakt (1 stuk) 11.30 uur boterham (eet gemiddeld een halve) en fles 180/6 15.30 uur fles 180/6 17.30 uur verse groente met aardappel (fijngemaakt) 19.00 uur laatste fles 180/6 ik gebruik opvolgmelk nutimagen 2 ivm koemelkallergie ik wil aankomend weekend de eerste fles vervangen door papfles, maar zitten met allergieen dus even testen! ik begrijp dat je de fles van 15.30 op een gegevenmoment kunt laten vallen, en tussendoortje met drinken kunt geven hoe merkte jullie dat? en geven jullie het drinken dan in de fles of tuitbeker?
Wij zijn gestart met 4 maanden met bijvoeding. Volgende week is hij 6 maanden, dit is hoe het er dan uit gaat zien: 07.00 fles 180+6 + 3 scheppen fijne granen pap 10.00 fruithapje ongeveer 100 gram 12.00 fles 180+6 + broodkorstje/rijstwafel 15.30 fles 180+6 18.00 groentehapje ongeveer 100 gram + lepel yoghurt oid 19.30 fles 180+6 + 3 scheppen bambix rijstebloem Met 7 maanden krijgt hij grotere porties fruit en groente en komt er een fles te vervallen (waarschijnlijk die van 12.00 en dan vervangen voor brood met sap/thee/water oid)