Elke dag in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke gaat 2 keer per week in bad.
    Als ze vaker gaat wordt haar huidje veel te droog.

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik doe doe kleine van ons ook niet iedere dag in bad, meestal om de dag soms om de 2 dagen....Die kleine krijgt namelijk exceem van te veel in bad gaan en Ik vind namelijk Exceem vervelender voor een kindje dan dat ze een dagje met wat kwijl in dr nekje zitten, en na een dag gaat dat echt niet stinken hoor ....

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, ik vind het ook zieliger voor kindje om last te hebben van eczeem dan een beetje kwijl. Was je toch gewoon even als je dat vervelend vind?

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Josianne, mijn dochter "mag" niet eens elke dag in bad. En zoals hier te lezen is, er zijn best veel baby's met eczeem, en daar probeer je echt alles aan te doen om daar vanaf te komen.
    En mij dochter stinkt echt niet, ook al gaat ze maar 1x per week in bad.

Het is voor ons ook helemaal niet goed om elke dag onder de douche te gaan. Als je nou een maand niet doucht.. hmmm dan kan ik me voorstellen dat mensen zich toch iets beginnen af te vragen, maar niet elke dag douchen of badderen... Als je je zelf maar wast.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier twee a drie keer per week, in bad of lekker mee onder de douche.
    vraag me af waar die kleintjes vies van moeten worden.
    onze boef kwijlt ook de hele dag door, maar nee hij stinkt echt niet. een paar keer per dag gaat er een snoetepoetsdoekje over zijn snuit en dan is het ook weer schoon.

joyce

6. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hier ook elke dag in bad, ze heeft ook absoluut geen droog huidje. Anders zou ze minder vaak gaan, al vind ik persoonlijk wel minstens om de dag. Maar ja dat ben ik. Tuurlijk worden ze nog niet zo heel vies, maar ze spuugt nogal en dan vind ik t wel zo fijn.
    Ze krijgt overigns ook elke dag schone kleren aan.
    Maar moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Debby

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    de meeste kwijl gaat toch in de kleertjes zitten, dus als je die iedere dag schoon aandoet zal het ook niet gaan ruiken. en dat nekje kan je toch gewoon met een washandje doen ?!

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Thyron ging tot een maand of 3, 4 om de dag in bad nu gaat hij elke avond in bad.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm ja, wij doen dus om de dag in bad, wel elke dag schone kleertjes aan. De dag dat de ene in bad gaat wassen wij de ander niet helemaal met een washandje (vies he ;) ) alleen smorgens de bips even met een washand. "kwijl en melk resten" poetsen wij weg met billendoekjes.

Ik denk dat we ze straks als ze wel 'vies' worden (als ze rondkruipen, lopen en in de zandbak spelen ;) ) wel elke dag in bad doen. Dan lekker voor het naar bed gaan schoongewassen en fris het bedje in.

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn eerste had ook lichte exceem en indd toen werd aangeraden om hem maar 2 a 3 x per week max. in bad te doen
    nu doen wij onze tweede ook maar 2 a 3 x in bad en verder elke dag wassen met een washandje

11. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

hier elke dag ;)

12. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Omdat m'n zoontje al wat droge plekjes op z'n beentjes heeft, doe ik hem sinds z'n 4e maand om de 2dgn in bad.
    Ik heb veel daarover gelezen en gehoord van CB, 2-3x pw. is voldoende omdat het huidje snel uitdroogt.
    Na het baden smeer ik hem op nog vochtige huid olie in.
    Hij spuugt ook nog steeds maar het ruikt niet als ik hem
    met een washandje elke dag was
    .En hij krijg elke dag schone kleren aan, soms wel 3x een ander shirt vanwege spugen.
    Daarvoor was het om de dag.
    Maar als jij het wat vaker wil doen is misschien een idee om het
    weleens alleen met water te doen!
    Ga ik denk ik ook voortaan doen want hij vindt badderen erg leuk.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik probeer om de dag, maar kom er niet altijd aan toe of ze valt net in slaap o.i.d.
    Maak haar wel elke dag schoon en na elk slaapje doe ik haar hoodje en nekje, omdat ze vrij veel spuugt.

14. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Doen jullie dan wel elke dag een schone romper aan? Onze kleine meid vind aan- en uitkleden zoooo verschrikkelijk dat ik dit op een badloze dag weleens oversla.....Als 'ie nog schoon is uiteraard!

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn gaat 2x per week in bad.
    haar huidje is erg droog, en als ik het vaker doe dan gaat haar velletje stuk.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, elke dag schone romper,kleertjes en sokjes.
    En soms als we weg moeten, kleed ik ze nog een keer om voor we gaan.

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij doen hier wel iedere dag een schone romper, sokjes en truitje aan, een broekje kan makkelijk twee dagen. of hij moet vies zijn.

als onze boef veel gespuugd heeft dan trek ik hem wel een schoon shirtje aan en evt rompertje.

joyce

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    @p73: nou soms had Jesper wel eens 2 dagen een rompertje aan hoor. Waar worden ze nu vies van. Nu hij wat meer spuugt wel vaak een schone, maar voor die tijd soms om de dag.

19. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax gaat 4 keer per week in bad. Ik smeer hem daarna helemaal in met oliegel van Etos en dat gaat perfect. Geen droge huid of niks. En hij vindt het heerlijk om in het water te dobberen dus lekker om de dag. En de dag dat hij niet in bad gaat krijgt hij ook geen schone romper aan als die tenminste gewoon schoon is. Als hij vies is dan uiteraard wel.

20. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    fleur gaat om de dag in bad, soms om de twee dagen. In bad vind ze het heerlijk, maar aankleden vind ze verschrikkelijk en dus krijst ze dan de hele boel bij elkaar.

Wel iedere dag schone kleertjes aan, als ze vies zijn tenminste.

Ze heeft al een droge huid dus vaker in bad is denk ik echt niet goed voor haar. En ondanks dat ze nogal eens spuugt stinkt ze echt niet hoor, een toetenveger erover heen na de voeding en haar gezicht en nekje zijn weer schoon.

groeten

Deel Deze Pagina