elke dag in het badje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb gemerkt dat marinte na het badje lekker snel in slaap valt s'avonds. maar ik deed haar altijd om de dag in bad ivm huidje. maar ik merk gewoon dat ze het heel lekker en ontspannen vind. is het een bezwaar om ze dan gewoon elke dag in badje te doen? ik smeer haar daarna helemaal in met zwitsal creme en gebruik vaker badolie als zeep. haar huidje ziet er prima uit. wat denken jullie?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is het zonder het badje echt een probleem om in slaap te komen dan? Als ze zonder badje bijna niet in slaap komt, zou ik gewoon dagelijks een badje doen, als het zonder gewoon even iets langer duurt, zou ik het lekker zo laten, ;)

3. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Nou ik zou ook denken dat als haar huidje er prima uitziet het gewoon kan.
    Doe het zelf wel om de dag, want ipv dat Maud er relaxed van wordt,is ze daarna helemaal wakker en hyper..:)

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Als ze ervan geniet en haar huidje is prima; gewoon lekker doen. Ken meer mensen die dit als avondritueel doen elke avond. Heerlijk toch?

5. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Frederique gaat al vanaf dat ze ongeveer 10dagen oud is iedere dag in bad.
    Ze vindt het heerlijk, huidje ziet er prima uit en nu ze kruipt, loopt, in de tuin speelt vind ik het ook nog eens lekker fris en schoon ;)
    Ik zie dus geen enkel probleem....

6. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ik doe mijn zoontje ook elke dag in bad. soms als het echt slecht uitkomt slaan we een dagje over maar dat is bijna nooit. ik gebruik niet elke dag zeep. zelfs maar 2 keer per week en was zijn haren ook maar 1 of 2 keer per week met shampoo. de andere dagen was ik hem gewoon met water, zijn huidje kan namelijk niet heel erg goed tegen de zeep. ik smeer hem wel elke dag goed in en dat werkt heel goed. ik las ergens zelf dat je de eerste drie maanden geen zeep mag gebruiken. daar kwam ik na vier maanden achter. dus nu heel terug houdend met zeep. echt vies wordt hij toch nog niet echt.

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

met 3 maanden kan dat echt wel hoor! en inderdaad liever geen zeep gebruiken maar olie.

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Tess ging dagelijks in bad of douchen en dan deden we er een paar drupjes olijfolie in, zo kreeg ze geen droge huid.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn begonnen met dagelijk, maar na 4 weken (tip cb) hiermee gestopt omdat haar huidje het echt niet aankon, veel te droog.
    Na een tijdje weer iedere dag gaan doen, ook omdat het idd fijn was s avonds, maar haar huidje ging -hoe goed we ook smeerde- toch achteruit. Dus nu gaat ze weer gewoon om de dag. En vaak in de douche ook tegenwoordig. Badje wordt nog amper gebruikt.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik doe mijn zoontje ook elke dag in bad, al vanaf dag 1. Gewoon een beetje babyolie erbij doen, dan droogt het huidje niet uit. Mijn zoon heeft nog nooit problemen met zijn huid gehad, dus je moet gewoon even kijken hoe het huidje van jouw kindje erop reageert.

11. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    ik doe jinthe ook elke dag in bad,met balneum hermal licht vettend,beschermend voor het huidje,nu gaat ze elke dag met mij mee onder de douche..en dan gebruik ik elke dag natusan top to toe wash.. gaat prima.

12. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    gewoon lekker doen. Als jij en je kindje zich hier goed bij voelen, waarom niet?
    Volg je gevoel.

13. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat ook elke dag in bad. Lekker fris in bed! Ik gebruik geen zeep en smeer hem daarna goed in.

14. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik deed mijn zoontje ook elke dag in bad, hij leek hier geen last van te hebben. Maar nu heeft hij een hele droge huid, vooral op zijn buik. Nu doe ik het dus niet meer. Nu ongeveer 3 keer per week.

Je moet gewoon steeds blijven kijken naar het huidje. Als je merkt dat het erg droog wordt, dan niet meer zo vaak in bad doen. Als het niet droog wordt kan het best.

15. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna is hier ook altijd iedere dag in het badje gegaan (nu met mij onder de douche 's ochtends). Zij vindt het heerlijk en de reden waarom ik het deed toen ze nog heel erg klein was, was ook omdat ze daarna lekker sliep.
    Ik zou zeggen: als de huid er prima uit ziet, lekker blijven doen!

16. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Mijn zoontje heeft eczeem en mag niet elke dag in bad helaas. Hij vindt het namelijk erg leuk. Hij gaat nu maar 2 a 3 keer in de week en Zwitsel gebruik ik niet, daar kan hij absoluut niet tegen.

Mijn advies is hou de huid goed in de gaten en maak het water niet te warm. Want dan droogt de huid ook sneller uit.

17. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Mijn dochter gaat al vanaf de geboorte iedere dag in bad. Soms doe ik er geen zeep in, ik smeer haar altijd in. badje is vaak zo een 40 graden maar ze kan er goed tegen. kijk naar het huidje zou ik zeggen, gaat dat goed dan gewoon iedere dag lekker in bad doen!

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier gaan ze ook allemaal lekker na het avondeten in bad ze slapen hier dan ook heel erg goed en zijn dan heerlijk ontspannen.
    Ik zou het gewoon doen zolang je ziet dat ze er geen last van heeft.

Deel Deze Pagina