Hallo allemaal, Vandaag een zwangere bekende gesproken. Zij heeft een vriendin bij wie het zwanger worden niet wilde vlotten. Daarom hadden ze besloten de volgende cyclus elke dag te klussen. En toen was het raak! Waarop die bekende van mij hetzelfde besloot te doen. Elke dag klussen gedurende een cyclus. En ook bij haar was het toen raak! Ze adviseerde mij ook om dat gewoon eens een keertje te doen. Elke dag klussen. Dat zie ik wil zitten, hoor , lekker elke dag. Maar zijn er hier ook dames die het op deze manier hebben aangepakt en zwanger zijn geworden?
Hier op het forum zeggen ze dat om de dag beter is ivm de kwaliteit van het zaad. Maar ja, als het bij jou vriendinnen zo gelukt is waarom niet. Ik zelf moet er niet aan denken om elke dag te klussen. Maar als jij het prettig vind moet je het lekker doen.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of er veel mensen zijn die elke dag geklust hebben en toen zwanger zijn geraakt. Ik lees even mee in dit topic. Ik vind het namelijk ook geen probleem om elke dag te klussen, dat doe je toch voor je plezier en als het de zwangerschapkansen zou vergroten........
Wij hebben deze 1e ronde elke dag geklust tot bijna een week na mijn ei en daarna om de dag. Of het gelukt is weet ik niet maar laat het jullie nog wel weten. En tja erg vindt ik het niet en mijn man al helemaal niet
hey meide ben benieuwt wij kussen ook wel zeker om de dag en soms meer ben benieuwt of het helpt elke dag want dan beginnen wij er denk ook mee
Pfff, ik moet er niet aan denken hoor, elke dag! Maar inderdaad als het helpt! Wij hebben het gewoon om te dag gedaan en kijk mijn banner! Dat kan dus ook!
Meid, ik weet niet hoe ik het je moet vertellen,maar van kussen kun je niet zwanger raken! haha. Geintje! Wij klussen nu in elk geval om de dag en als het ff kan iedere dag. Ben dus benieuwd of dit dan misschien de manier is om zwanger te raken... pfff.
Als je sex hebt gehad en hij is in je klaargekomen dan blijven er toch genoeg zaadjes in je baarmoeder, want meestal loopt er ook nog uit.
@maar29 hahaha ow jah daar ligt het dus aan hihi spel foutje ! ik had net me ventje nog aan de telefoon en vanavond weer aan de klus haha
ik hoorde dat in landen waar de mensen geen geld hebben voor een anticonceptie ze juiste elke dag een zaadlozing hebben om zwangershap te voorkomen, dat is hun enige anticonceptie. Wel staat vast dat zaad zeker 24 uur nodig heeft om aan te vullen en sterk te worden. het meeste advies is dan ook om de dag, en zeg nou zelf, is het nog romantisch elke dag? mijn kindje moet wel uit liefde en passie gemaakt worden.
ik ben net getrouwd sins 8 maanden en doe het al bijna 8 maanden elke dag soms ook wel vaker op een dag ( word nu wel wat minder ) bij mij helpt het voor geen meter helaas maar dat kan ook aan mijn onregelmatigheid liggen.
Hoi, Ik moest lachen toen ik de titel zag van de topic. Even kijken dacht ik. Nou wij hebben het dus ook 1 ronde gedaan, maar helaas niet zwanger. En ik zou het geen 2e ronde meer doen, ik was helemaal schraal en pijnlijk daar beneden ervan geworden, het was eigenlijk ook helemaal niet meer lekker en genoot er helemaal niet meer van. (voelde echt als een moetje) We zijn laatst naar de huisarts geweest en we worden nu doorverwezen. De huisarts zei juist tegen ons dat we teveel kluste. Elke dag is een beetje teveel van het goed. Ze heeft ons als tip gegeven maar 2 ã 3x in de week te klussen. Dan kan het zaad aansterke zeg maar. Dus dat zijn we nu aan het doen. Maar zoals je al omscheef, je ziet dat het wel kan elke dag klussen en zwanger raken. Hier dus helaas niet. Veel succes met elke dag klussen. Groetjes
Hier om de dag... op advies van mijn gynaecoloog. Iedere dag is echt niet nodig als je er geen zin in hebt, om de dag is zelfs beter. Dus voel je niet verplicht om het iedere dag te moeten doen. Het moet ook nog leuk en liefdevol blijven...teminste dat is mijn idee van vrijen. Iedere dag voelt voor mij als een gevecht tegen de tijd...vooral als je al een ruime periode met zwanger worden bezig bent. 1 a 2 maanden iedere dag vind ik opzich helemaal geen punt maar het moet geen geestelijk spel worden. Het gebeurt bij ons ook wel eens dagen iedere dag, maar dan ook echt omdat wij er gewoon zin in hebben.... maar " moeten" vind ik nogal een geestelijke opgave!
pfffff elke dag We hebben het een keer 2 weken achter elkaar elke dag gedaan, maar toen was het toch allemaal behoorlijk pijnlijk en schraal hoor Nee ik sla over
Hallo dames, Bedankt voor jullie reacties! Baby's maken, ik noem het eigenlijk liever niet klussen (want vrijen met mijn lief is nooit een "klus"), is geen questie van moeten, maar willen. Als we het een keer een cyclus elke dag zouden doen, zou dat voor mij een feestje zijn. Ik heb een groot libido, ik zou het wel elke dag kunnen. Mijn vriend heeft minder vaak zin dan ik, daarom zitten we over het algemeen op om de dag. Meer dan voldoende dus om baby's mee te kunnen maken . Het verhaal dat het zaad van mindere kwaliteit wordt als je het elke dag doet, is een fabeltje. Het volume van het sperma neemt dan wel af, maar niet de concentratie aan zaadcellen. Dus het advies is: gewoon doen wanneer je er zin in hebt. Het wordt een ander verhaal als het zaad al van mindere kwaliteit is, dan moet je wel gericht rondom de eisprong te werk gaan. O ja, en geen tijd hebben...tijd kun je maken. Ik werk 50 uur per week en mijn vriend minimaal 60 uur per week en geen tijd hebben is bij ons nooit een excuus. Dus, gewoon lekker doen wanneer je er zin in hebt en heel veel plezier eraan beleven. Baby's maken is iets moois, geen verplichting!
Volgens mij wordt dat "klussen" ook niet zo bedoelt. Tenminste bij mij niet. Ik bedoel het als dat we een babytje aan het maken zijn. Snap ie? Wij klussen ongeveer 10 dagen voor ei om de dag en als het lukt net voor mn ei elke dag!
Hi hi wij hadden juist in december heel weinig geklust ivm drukke tijd en dus wat minder lust. Wij hadden samen afgesproken om in januari echt goed te gaan klussen....wat bleek die ene keer in december was meer dan genoeg! 8) Op 31-12 een positieve test Dus het hoeft allemaal niks te betekenen, of juist elke dag of om de dag, het lot beslist zullen we maar zeggen! SUCCES!