i allemaal, Met een cyclus van 23 dagen ben ik nu ongeveer 5 wk. Heel erg pril dus. Zondagochtend verloor ik ineens stolsels. Dit was maandagochtend helemaal heftig. Ik verlies nu nog steeds stolsels maar minder. Vanaf 4 wk heb ik dagelijks bruinverlies. Ik heb de verloskundige gebeld om de echo af te zeggen maar ze zei dat het nog steeds oké kan zijn. Ik draag nl maandverband maar dat is totaal niet nodig. Ik verlies alleen bloed en stolsels op de wc. Zij heeft gezegd dat het daarom ook iets anders kan zijn dan een miskraam. Natuurlijk hou ik me vast aan elk sprankje hoop. Iemand ervaringen hiermee? Wat kan het anders zijn? Iets met mijn baarmoedermond of een ma?
Bloedverlies kan 2 kanten op gaan. In 50% vd gevallen is het niets. Gevoelige baarmoedermond, bloedingen vanuit baarmoeder.. Stolsels is wel zorgwekkender maar er zijn heel veel dames waarbij er niets mis was met t kindje. In de andere 50% draait t wel uit op een mk helaas. Als je veel bloedverlies hebt en kramp kun je er vanuit gaan dat het laatste het geval is. Indd wachten op de echo... Spannend. Die onzekerheid is echt slopend.
Het verliezen van stolsels klinkt niet erg hoopvol..zeker als t ineens erg heftig is. Zou er dan niet vanuit gaan dat dit goed gaat. Bij 5 weken is alles nog erg pril en hoef je niet veel bliedverlies of krampen te hebben. Vergelijkbaar met een menstruatie. Als het ineens erg heftig is zou het kunnen dat slles er al uit is.. Heb je nog een zwangerschapstest in huis? Deze zou je kunnen doen om te zien of je hcg afgenomen is. Een wondertje als deze zwangerschap goed gaat. Wondertjes bestaan dus duimen!
Dankjewel. Ik heb geen zwangerschapstest meer maar ben ook bang dat het valse hoop geeft omdat het hcg nog zo lang aanwezig blijft. Of slaat hij dan niet positief uit?
Vaak bij een miskraam op deze termijn verdwijnt het hcg snel wanneer je lijf door heeft dat t niet goed zit. Met zwangerschapstesten die aflopen kun je zelf wat inzicht krijgen. Dut kan wel erg confronterend zij
lastig hoor als ik je verhaal zo lees ik zou misschien ook een sprankje hoop hebben maar ik zou ook met de slechte kant rekening houden dit uit zelf bescherming, maar misschien heeft vk gelijk en is het wat anders de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus zou de echo afwachten. Ten aanzien van het HCG dat kan heel snel uit je lichaam zijn ik zelf heb 3 week geleden een mk gehad vandaag test gedaan en was negatief dus bij is het ook al uit mijn lichaam, en net wat zonnetje zegt het kan je inzicht geven. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte hiermee
Het kan alle kanten op. Ik had stolsels (en echt enorme) van 7 -11 week en het gaat hier nog steeds goed!
Ik voel me ook best wel zwanger en ik voel een soort steen in mijn buik zegmaar. Alsof er iets zit. Ik ben ook weer bang dat als een test positief is dat het dan een ma is die nog op gang moet komen. De stolsels zijn nu over. Alleen nog kleine dingetjes. Maar echt alleen op de wc na het plassen en ook niet elke keer. Ik hoop dat het heel snel volgende week is.
Ik teste na mijn 1e mk bij 5 weken nog een weekje positief. Nu net een ma achter de rug. Vruchtje niet groter dan 6 weken maar er bij 9 weken echo pas achter gekomen. In die week daarvoor had ik nog een knaltest. Mn vk adviseerde om niet te testen omdat dat niets zegt. (Had wat licht bloedverlies gehad) Toch eigenwijs en mn hoop groeide omdat die test zo positief was. Niet de bedoeling om hiermee al je hoop weg te nemen maar om aan te geven dat je niets aan de testen hebt nu. Als je test lichter wordt, verteld het misschien dat het mis is maar een knaltest kan je onzekerheid ook niet wegnemen, zoals je zelf al aangeeft. Afwachten tot volgende week lijkt me ook t verstandigst, al lijkt het wel een eeuwigheid tot de eerste echo Afleiding zoeken de komende dagen, dat helpt een beetje
Dank voor alle berichten. Dit forum is zo fijn in deze situaties. Ik ga van het ergste uit en hou tegelijk stiekeme hoop dat het goed zit. Het wachten kan zo ontzettend slopend zijn. Ik val best wel veel af en ik ben van mezelf al erg slank. Ik weet nu niet of dit door de zwangerschap of de stress komt maar het is iig niet fijn.