Hoi dames, Wat vinden en/of doen jullie: Om de dag sex of elke dag? Ik lees veel dat om de dag goed genoeg is ivm sperma wat aangemaakt moet worden. Maar zelf wil ik deze maand toch elke dag proberen in de week van ovulatie (probeer nu al ruim half jaar om de dag, maar schiet ook niet op! Volgens mij moet dat bij jonge, gezonde mensen de kans toch alleen maar verhogen?
ik lees mee, ben wel benieuwd. Wij doen minimaal om de dag. Maar soms ook iedere dag, dit is trouwens pas de eerste ronde hoor, dus kan er nog niet veel over zeggen, hihi
elke dag kan prima want sperma werkt op vraag en aanbod meerdere keren per dag vermindert wel de kwaliteit. maar veelal ook gewoon doen als je zin hebt. wij doen het echt niet elke dag, soms wel 3 dagen achtereen en dan een paar dagen helemaal niet.
Ik begrijp dat om de dag het beste is...zeker als je niet precies weet wanneer je ei is , dan mis je hem niet. Maar elke dag kan ook.....er zijn zat vrouwen die dan zwanger worden maar ook die zwanger worden en 3 dagen voor huhn ei voor t laatst seks hebben gehad... Ik vind t ook moeilijk hoor...wij doen t deze maand om de dag...ben mijn ei ff kwijt nml...heb nu weer t gevoel dat ie misschien vandaag er is om komt maar gisteren seks gehad..dus dat zaad leeft nog...dus morgen weer toch?! ( aangezien ik al dagen mijn ei verwacht maar die niet komt..maar ff door met om de dag)
Wij zitten in onze eerste ronde en doen het voorlopig gewoon als we zin hebben. Deze maand is dat vanaf de dag voor mijn eisprong al elke dag... Zo blijft het gewoon fijn en leg ik ook geen druk op de schouders van m'n vriend.
Bij ons werkt niks:x. Wij klussen nu al 19 rondes voor piet snot. Ik weet eerlijk gezegd niet wat nu het beste is, wij klussen dan weer om de dag en dan weer eens iedere dag in de vruchtbare periode. Daarbuiten doen we het wanneer we zin hebben. Maar wij zijn nog nooit zwanger geweest terwijl er uit verschillende onderzoeken naar voren is gekomen dat alles in orde is bij ons
Laatst nog een onderzoek naar geweest: om de dag is beter voor de aantallen, maar elke dag beter voor de kwaliteit. Dus als je man normaal zaad heeft, dan was elke dag beter. Er zijn dan misschien minder zaadjes, maar wel meer van goede kwaliteit (goede zwemmers). Heeft een man al weinig zaad, dan is om de dag beter. Dan is de kwaliteit misschien iets minder, maar er zijn wel meer zwemmers die de eindstreep kunnen halen. En dat laatste is ook van belang.
Deze vraag had mijn vriend aan de gyn gesteld omdat hij ook van dit onderzoek had gelezen het antwoord van de gyn was ja en nee de kwaliteit gaat inderdaad vooruit door elke dag te vrijen maar de kwatiteit gaat heel erg achteruit dus als je dan een paar goede zwemmers heb maar die komen waarschijnlijk ook niet bij het eitje omdat ze helemaal uitgeput zijn, zijn advies is om de dag.
Wat doen jullie het allemaal vaak! haha ik heb niet zo'n hoog libido dus bij ons zijn er weken dat we het helemaal niet doen..... Weet niet of meer mensen dit hebben. Zo rond mijn ei doen we het wel elke dag haha en dat vind mijn vriend dan ook helemaal niet erg . Hopelijk is het deze ronde raak, maar we wachten rustig af.
Toen ik nog aan de pil was en ook m'n eerste pilvrije cyclus had ik ook maar een laag libido. Maar sinds deze ronde! Mijn vriend vindt het tot nu toe ook helemaal niet erg! Hij heeft mij wel al gezegd dat ik niet meer aan de pil mag, hi hi!
Deze ronde willen we het om de dag gaan doen. Geen idee of dat gaat lukken, hoor. Moet natuurlijk wel leuk blijven en geen verplichting (al voelt dat eigenlijk nooit zo). Jessie, sinds ik gestopt ben met de pil merk ik, dat ik duidelijk een hoger libido heb. Toen ik nog aan de pil was, was het wisselend. De ene week 2/3 keer en dan weer een hele week niet. Lag natuurlijk ook aan hoe druk we het hadden bijvoorbeeld.
Ja idd, ik ben 'savonds echt kapot van het werken en mijn vriend ook. Ik heb wel een iets hoger libido van het stoppen met de pil, maar het is echt niet zo dat ik elke dag moet haha.... nou ja ik kan er ook niks aan doen, doe niks tegen mijn zin in. Fijn dat jullie dat wel hebben haha... hopelijk is het bij ons genoeg om flink te klussen rond mijn ei.
Mij lijkt de kwaliteit belangrijker dan de kwantiteit! Je kunt wel meer zwemmers hebben die kwalitatief minder goed zijn en die halen die eindstreep allemaal (net) niet. Wanneer de kwaliteit beter is, heb je meer kans dat de eindstreep wordt gehaald en er hoeft er maar één sterk genoeg te zijn. Of gaat deze redenatie niet op? Wij doen het in ieder geval elke dag rondom mijn ei!
Er zijn wel meerdere zaadcellen nodig, op internet gevonden: Dus als er al weinig zaadjes zijn, dan is het toch beter om voor kwantiteit te gaan, want 1 kwalitatief zaadje kan ook niet zijn werk doen..