Elke dag of om de dag

Discussion in 'Zwanger worden' started by Linda, Oct 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoevaak vrij je tijdens je vruchtbare periode

1. Om de dag

2. Elke dag

3. Let ik niet op

4. Anders?

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    ja ik wil ook zo'n banner.... :)

2. mieltje

mieltje Bekend lid

Jan 19, 2006
    913
    0
    0
    Altijd om de dag in de vruchtbare periode. Anders trekken we het beide niet.
    En telkens ook zwanger geraakt. Dus dit ritueel houden we aan.

3. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Om de dag gaf de Fertiliteit aan waar ik ongeveer 1,5 jaar geleden was voor onderzoek. Omda ik zo'n onregelmatig cyclus heb wilde we toch wel graag weten of het wel mogelijk was om een kindje te krijgen.
    Ze zeiden dat het geen enkel probleem moet zijn :p Dat was een hele opluchting.

Nou voor dat we echt wilde beginnen kreeg ik problemen met mijn schildklier. die zijn nu zo goed als over. :(

Dus nu kunnen we eindelijk beginnen en eens kijken of het helpt wat ze bij die Fertiliteit aan ons verteld hebben.

Hopen dat die vervelende :evil: wegblijven

4. Linda76

Linda76 Actief lid

Jun 4, 2006
    377
    0
    0
    Ik heb me deze maand eens verdiept in de eisprong en het sex hebben in je vruchtbare periode. Mijn man en ik deden het elke maand om de 3 a 4 dagen. Begonnen na mn ongesteldheid vol frisse moed, maar vanaf ongeveer de 14e dag bleef het er vaak bij en gebeurde het nog maar af en teo. Sinds ik me heb verdiept in de materie, haha wat klinkt dat!, denk ik dat we gewoon een jaar lang op de verkeerde momenten hebben geklust. Deze maand hebben we het dus op de goede momenten gedaan. In mijn vruchtbare tijd, zeg vorige week en deze week, hebben we het elke dag gedaan. Meerdere keren op een dag schijnt niet goed te zijn, maar als er gewoon 24 uur tussen zit dan is de kwaliteit van het zaad weer gewoon goed voor zover ik heb begrepen. Wij wachten dus in spanning af of het ons deze maand wél is gelukt nu we het elke dag hebben gedaan. Erg spannend.

5. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

May 5, 2006
    1,125
    0
    0
    noord holland
    we probereb het om de dag maar vorige cyclus ja werd niks
    nu weer nieuwe ronde en we gaan er om de dag voor

als er niks tussen komt want dat wil ook nog vaak gebeuren

allemaal veel succes

gr maria

6. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Wij vrijden de gehele maand om de dag en we zijn binnen 2 maand zwanger geraakt :D

7. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Meestal om de dag, maar wanneer ik een positieve ovulatietest heb, nog wel eens een keertje extra, hihi :oops:

8. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    In de maand dat ik zwanger werd hebben mijn man en ik wegens omstandigheden maar 3 keer'geklust' in de hele maand!
    En nog eens niet op mijn vruchtbaarste dag en toch is het gelukt. :D
    Gewoon geluk hebben zeker ;)

9. Sophie

Sophie Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    3,129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb elke dag ingevuld. Vorige rondes namelijk elke dag voor en rond eisprong.
    Deze maand morgen vermoedelijk eisprong. Donderdagavond en gisteravond geklust. Denk vanavond en morgenavond weer. :p
    Wil t t liefst wel bewust vlak voor eisprong doen.

10. nathalie26

Oct 17, 2006
    30
    0
    0
    dordrecht
  11. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Haha, ja heel herkenbaar, toe nog even één keertje..... voor de zekerheid :)

12. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Toen wij vorige week bij de Gyn waren, heb ik haar deze vraag ook voor gelegd.
    Wat is nou het beste?

Nou moet ik wel zeggen dat hubbie een zaadonderzoek heeft gehad en we dus zeker weten dat zijn zaad 100% in orde is.
    Volgens mijn Gyn maakt het dus met goed zaad helemaal niet uit ofdat je het om de dag doet of elke dag, dat kan geen kwaad.
    Pas wanneer je een hele lange cyclus zou hebben en je het 30 dagen aan een stuk zou gaan doen, dan wordt de kwaliteit minder.

Had je hubbie moeten zien glunderen toen Gyn zei dat het rustig elke dag mocht ;)

Groetjes Monique

13. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Amen! dat is dus wat ik telkens zei. Als er niks met het zaad is dan is er niks op tegen!

14. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Is het zo dat je bij mindere kwaliteit zaad (slechte beweeglijkheid, vorm en aantal) beter minder kunt klussen?
    Heb jij ook aan je gyn gevraagd wat je "het beste"kon doen Natas?

Ik kijk er niet meer zo naar, aangezien de kans op spontane zwangerschap volgens de ha zeer klein is :cry: Maar toch wil je rond je ei de kansen blijven benutten, al zijn ze nog zo klein....

15. nathalie26

Oct 17, 2006
    30
    0
    0
    dordrecht
    beter van wel, dan hebben de zaadcellen ff de tijd om te produceren, voor je eisprong om de 3 dagen en vlak voor je eisprong om de dag

16. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb het niet gevraagd, aangezien het bij ons alleen het aantal was.
    Ik doe het braaf om de dag en dan dag voor en dag van de eisprong..

Dus na het nieuws inderdaad niet meer elke dag, iets bewuster zeg maar.

17. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Dus dag voor en van eisprong toch maar elke dag, hihihi ;)
    Hoop dat het jullie snel gaat lukken!
    Hoop bij ons ook nog steeds op een wonder, maar weet dat het bijna niet kan...Als het dan maar met wat hulp goedkomt...

18. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahaha ja die dan wel..

19. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    :D :D Hahaha zo goed gecamoufleerd dat je het zelf al niet meer door had, hihihi ;) :D

20. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Net wanneer we zin hebben. Ik ben erg slecht in "nu-moeten-we-sexen-voor-een-kind" vrijpartijen ;). Maar wat moet dat moet, hahaha.

Share This Page