Elke dag schoen zetten of 2x pw met kado?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meles

meles Actief lid

6 aug 2008
    122
    2
    18
    Op de dag dat sinterklaas is aangekomen mogen ze hun schoen zetten. Daarbij hangen ze een zelfgemaakte kalender tot 5 december zodat piet daarop kan aangeven wanneer ze hun schoen mogen zetten. Dat zal twee x per week zijn

Caithy en Zonnestralen vinden dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Hier mogen ze het vanaf de intocht tot pakjesavond 2x doen, vind ik meer dan genoeg. Sinterklaas moet ook beetje op z'n centen letten ;) Althans, er komt 2x een kadootje in. Zetten ze hem vaker komt er misschien fruit in of wat pepernoten of een briefje of niks

3. beccie

beccie Niet meer actief

Hier proberen ze het elke dag voor de zekerheid. Soms doe ik er ook wel eens gewoon een mandarijntje of een paar pepernoten in. 2x per week doe ik er een klein kadootje in. Nooit iets Duurs. Een verassingsei, een kleurboekje, leuke pen ofzo. En doe er ook wel eens niks in hoor.
    Grotere kado's zijn echt voor 5 dec

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Eerste dag je schoen zetten met verlanglijstje erin, schoen terug krijgen met wat lekkers/klein cadeautje en een kalender waarop stond wanneer de pieten langs kwamen en je je schoen dus moest zetten. 1 tot 2 keer per week was dat

Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Ik liet ze 2x per week de schoen zetten toen ze klein waren. Toen ze groter werden en vaker hun schoen wilde zetten, heb ik duidelijk met ze besproken dat dat onzin was, want Sint had nog veel meer kinderen waar hij langs moest. En op een gegeven moment heb ik gezegd dat ze hun schoen zo vaak mochten zetten als ze wilden, maar dat ik zeker was dat dat weinig zin had. Dat hebben ze 1x gedaan, eigenwijs als ze waren. Ik heb toen een briefje van Sint in hun schoen gedaan (en een paar pepernoten), dat hij het supergezellig vond om hier langs te komen, maar dat hij nog bij zoveel kinderen langs moest etc.
    Geen teleurgestelde kindjes en toch een beetje hun ‘lesje’ geleerd :D

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.363
    113
    Vrouw
    Ik zag de tip inderdaad voorbij komen aan de bovenkant van de pagina. Wij beginnen vandaag met stickers plakken dus is wel een mooi moment om een poster te gaan maken. Ik heb als eerste schoen cadeau toevallig een houten kalender liggen. Eens even nadenken hoe ik dat goed kan combineren.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dan wonen wij bij elkaar in de buurt ;)

Hier 1x per week (zaterdag) en dan zit er een kleinigheidje in en wat lekkers. Zo minimaliseren we de onrust erom heen. De periode is al heftig genoeg voor onze zoon met ass.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier ook 2 x per week..

Ik denk dit jaar op dinsdag en vrijdag maar mss word het ook wel dinsdag en zaterdag..

Hier zit er iets lekkers in en iets om te spelen
    Ook brengt sint dit jaar 1x een nieuw bobbi boekje & pyjama in de schoen

Youtan vindt dit leuk.
  9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier zetten ze ook elke dag hun schoen en de dag van aankomst en dan 2x in de week zit er wat in of soms wat pepernoten etc maar nooit teleurgestelde gezichten.
    Ik zeg op voorhand dat als hij gisteren geweest is, dat hij de dag erna andere kindjes gaat bezoeken en als ze het dan toch zeggen... tja (maar nooit dat ze teleurgesteld waren).
    Mijn oudste van 8 geloofd nog heilig, ik ben benieuwd!

Pepijnn en Zonnestralen vinden dit leuk.
  10. yaro

yaro Niet meer actief

2x per week, 1x wat lekkers en 1 keer kadotje.

Ik zie totaal het nut niet van elke dag schoen zetten en dan niks erin doen. Mijn kinderen snappen heel goed dat ze niet elke dag een kadotje krijgen omdat andere kinderen ook willen, zonder dat ze daarvoor teleurgesteld worden.

Hier overigens ook gewoon met aftelkalender met welke dagen de schoen gezet mag worden. Lang leve de structuur.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.363
    113
    Vrouw
    @pluk Nou we hebben de kalenders gemaakt inclusief verjaardag en kerst. Hij slaat liever alle cadeautjes over om gelijk de kerstboom op te gaan zetten :D

pluk vindt dit leuk.
  12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ben begonnen met 2 keer per week, maar dit gaf zooooo veel stress bij de oudste :eek:... snel teruggegaan naar 1 keer per week (zaterdag). Gaf nog steeds veel stress, maar dan was het tenminste maar 1 keer per week hommeles :rolleyes:... Hij heeft (uiteraard) veel voorspelbaarheid nodig, maar ook mijn dochters gedijen veel beter op veel duidelijkheid en structuur. Ook zij ervaren de nodige stress in die periode... (onrustige nachten ook)

Zelf vind ik het nu ook wel handiger, omdat ze dus maar 3x schoentje zetten, stop ik er ook echt een cadeautje in van hun lijstje en kunnen ze er meteen mee spelen zo lang ze willen (omdat niet naar school hoeven). Pepernootjes e.d. doen we gewoon tussendoor wel eens.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Vrienden werken met een schoenzet kalender. Googlen maar eens :)

Youtan vindt dit leuk.
  14. maliro

maliro Niet meer actief

Hier mogen ze hem twee keer per week zetten. Kinderen weten dat ik zelf de kadootjes koop en dat Sint niet echt is (tot ze hem zien waarschijnlijk. Maar toen Sint vorig jaar op hetzelfde tijdstip op hun beide scholen was zijn ze van hun geloof gevallen).
    In hun schoen krijgen ze iets van chocolademuntjes oid of een kadootje van rond de euro. En ook met pakjesavond zullen het geen hele dure dingen worden. Sint is vooral voor de leuk. Bovendien is zoonlief een week voor pakjesavond jarig dus deze periode is niet gratis zeg maar ;)

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wat mogen jullie kinderen vaak hun schoen zetten! Hier wordt ie alleen gezet op de dag van de intocht. 1x in totaal dus en dan mogen ze wachten tot pakjesavond. Oudste heeft eigenlijk ook nooit gevraagd of ze haar schoen vaker mocht zetten

16. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hier zetten de kids 1x hun schoen. Op de dag dat Sint aankomt. Dit jaar dus op 18 nov. Dan gaat er het ene jaar iets lekkers in een ander jaar een klein cadeautje.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij bouwen het een beetje op. In het begin mogen ze in het weekend 1x hun schoen zetten. De laatste week voor Sinterklaas mag het doordeweeks een keertje extra.

Hier komt er de ene keer een chocolaatje in en de andere keer een klein cadeautje. En ik haal altijd een grap uit met een brief van Sint, zodat ze (nou ja, de jongste alleen nog) helemaal verbaasd zijn over wat hij allemaal van ze weet, haha. Of ik laat een heel spoor van pepernoten achter door de kamer, of ik schrijf hun naam met pepernoten of zo. Dat is het leukste.

Youtan vindt dit leuk.
  18. yaro

yaro Niet meer actief

Hier komt trouwens ook 1x per jaar de rommel piet. Dan ligt bijv speelgoed op de bank, plastic stoeltje op de eettafel, eettafelstoelen liggen plat en dan liggen er overal pepernoten. Daar wachten ze met smart op elk jaar.

Youtan vindt dit leuk.
  19. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Elke dag
    Er zit alleen niet altijd wat in

Pepijnn vindt dit leuk.
  20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    2 maal per week di-vrij of wo-zat ofzo. Altijd een kadootje, gelpennen, lego, my little pony en dan een paar kruidnootjes of een mandarijntje.
    Sinterklaas is toch superleuk! Waarom nou altijd maar leren om te gaan met teleurstellingen? Mogen kinderen soms niet gewoon blije verwende kindjes zijn?
    Wij lopen nu al polonaise door de woonkamer: Heb je het grote nieuws gehoord, de rust in de wordt weer verstoord, Sinterklaas is onderweg.....

Melief vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina