Elke dag schoen zetten of 2x pw met kado?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier mogen ze twee keer per week hun schoen zetten, op woensdag en zaterdag. Op woensdag zit er iets lekkers in en op zaterdag een cadeautje.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier op zaterdag en woensdag anders is de jongste iedere dag om 5 uur wakker.
    Op zaterdag zit er veelal iets lekkers en een uitje in (kaartjes voor de sint film, kaartjes voor de schaatsbaan etc) wat de dan de zondag doen en op woensdag een kadootje. Moet wel bekennen dat de kadootjes stiekem aan steeds iets groter en duurder worden, ik kom niet meer weg met een velletje stickers

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, Dafne luistert die ook heeeeeel vaak :roflmao: Ze heeft echt al zin als de si t er is en vindt het allemaal veel te lang duren! :D

Youtan vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Altijd 2x per week, zat 18 nov, woens 22 nov, zat 25 nov en woensdag 29 nov, en dan nog zaterdag 2 december en dan vieren we zondag 3 december de Sint hier thuis en dan vind ik het mooi geweest ;)

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Hier mogen ze op woensdag en zaterdag hun schoen zetten. Allebei de keren een cadeautje, soms iets lekkers erbij.

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.156
    113
    Home
    #46 Anna009, 8 nov 2017
    Laatst bewerkt: 8 nov 2017
    hier ook op woensdag en zaterdag elke keer een cadeautje erin

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij ons ook woensdag en zaterdag. Op woensdag gaat er snoep in, op zaterdag een cadeautje en wat pepernoten.
    We leggen de eerste dag een schoenzetkalender in de schoen (die maakt de oudste zelf) en die vult sinterklaas dan in. Mijn oudste kwam daar zelf mee op basis van het sinterklaasjournaal en het geeft veel rust. Dus dan doe ik daar graag aan mee.

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier doen we het ook al jaren zo. Je mag hem elke dag zetten.. maar niet iedere dag zal er wat inzitten... hier ong. de helft van de schoen-zet-tijd wordt hij gevuld. ( pepernootjes, mandarijn, of een klein schoencadeautje )

9. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Gewoon elke dag schoen zetten en af en toe iets erin. Zo ging dat bij mij vroeger en zie ik als ‘normaal’, omdat ik daar mee ben opgegroeid. Overigens geen stress of teleurstelling hier, dus ik vraag me wel af hoe dat bij jou thuis gaat dan.

Ik vind geplande momenten gek, alsof papa en mama weten wanneer Sinterklaas gaat komen. Al kan ik me voorstellen dat je, wanneer je juist daarmee bent opgegroeid, je dat als vanzelfsprekend ziet.

Athina vindt dit leuk.
  10. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Grappig wij zijn dus echt een uitzondering. Ik heb tot een paar jaar geleden nooit geweten dat een x aantal keer per week de schoen zetten de norm is.

Ik vond het als kind juist leuk om dat dagelijks te doen. Zingen, tekening, wortel erbij en een biertje voor piet. En altijd die spanning of er iets in zou zitten.

Athina vindt dit leuk.
  11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Tja ik kwam er hier op het forum pas achter dat meerdere keren of zelfs dagen normaal is. Wij mochten op 4 dec schoen zetten zodat er op 5 dec wat in zat. Vaker niet.

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier mogen ze 1 keer per week de schoen zetten, zit dan gewoon wat in.
    Zou het erg sneu vinden als ze hun schoentje zetten en er zit niets in, gelukkig zeuren ze ook niet om hun schoen te zetten.

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier mogen ze iedere 4-5 dagen de schoen zetten. Komt neer op 5x tot sinterklaasavond. Ze krijgen de ene keer wat lekkers, de andere keer een cadeautje (2-5 euro).

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier gewoon iedere dag en er zit ook iedere dag iets in. Meestal geen cadeautjes (misschien 1 of 2x iets heel kleins) maar gewoon wat pepernoten, een chocoladelolly, een mandarijntje meestal 1x een chocoladeletter en op 1 dec standaard een decemberkalender om tot de kerst af te tellen.
    De rommelpiet komt ook nog een keer langs, die strooit vast ook nog wel het een en ander in het rond.

Cadeautjes doen wij echt op 5 dec.

Zo ben ik het van huis uit gewend. Voor mij klinkt het echt heel raar 1 a 2x pw (maar jullie vinden mij misschien wel raar met iedere dag :roflmao:)

Overigens zetten ALLE kinderen hier hun schoen, óók die van 21 :rolleyes: Die staat 's avonds met de 2 kleintjes voor de schoorsteen te zingen :D dan staan daar 2 kleine schoentjes en 1 schoenmaat kano (mt 46) bij elkaar....

In your eyes, Melief, toch3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik weer 2x per week ga doen. Maar dit keer laat ik Sint meteen de eerste keer een brief in zijn schoen erbij doen om uit te leggen dat ondanks dat zoontje heel lief is de pieten/hij simpelweg geen tijd heeft om élke dag langs te komen en zijn schoentje te vullen. Iets in die trant met uitleg over hoe en wat. Op deze manier zit er logica in voor mijn zoontje en zal hij het prima vinden en rustiger zijn door de geschepte duidelijkheid.
    Omgaan met teleurstelling kan mijn zoontje op een ander moment wel leren, daar hoef ik Sinterklaas niet voor te gebruiken.

16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Die schoenkalender geeft wel duidelijkheid in een spannende periode. Piet kleurt hem de eerste nacht in. Dus geen discussie. Ze mogen 2 keer per week zetten. Dan krijgen ze iets kleins. Kleurboekje of klein speelgoedje en een handje pepernootjes oid.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat de meeste kinderen wel tegen een verrassing konden. Die buikkriebels bij het opstaan met de vraag of Piet vannacht is langs geweest. (Bij autisme oid vind ik het logisch dat die duidelijkheid vooraf is).

Athina vindt dit leuk.
  18. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    #58 MirW, 14 nov 2017
    Laatst bewerkt: 14 nov 2017
    Hier 1x in de week op vrijdag of zaterdag en dan zit er uiteraard iets in. Een kadootje met wat pepernoten, chocomunten o.i.d. Ik print altijd een schoenzetkalender uit waar ik op aangeef wanneer de schoen gezet mag worden. Alles om nog meer stress te voorkomen.
    De 1e uitzending van het Sinterklaasjournaal is een feit en er kan al over niets anders meer gepraat worden... *zucht*

Wij zijn hier trouwens altijd duidelijk geweest over het feit dat Sinterklaas/Piet leuk en gezellig is maar niet echt. Wij kopen zelf de kadootjes en wij beslissen wanneer er wat in de schoen zit, want dat stoppen we er zelf in.
    De oudste is erg gebaat bij die duidelijkheid, anders ligt hij maar wakker van het feit dat er dus blijkbaar zomaar iemand kan binnenkomen in de nacht en als Piet dat kan, waarom dan een dief (bijv.) niet... (iets met ADHD en angsten)

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Dat heeft weinig te maken met verrassing, maar alles met heldere afspraken. Ik kan ook zelf een afspraak et ze maken wanneer ze mogen schoenzetten. Maar een kalender, die wordt ingevuld door piet zelf is veel leuker. En dan snappen ze direct ook dat discussie geen zin heeft.

In de komende periode hoef je als kind niet autistisch te zijn om overprikkeld te spelen raken. Die staan allemaal op standje stuiter zaterdag.

Die kriebels hebben ze toch wel op de ochtend nadat ze mochten zetten. Maar niks erin is echt geen optie vind ik. Die kriebels zijn er al sinds het sinterklaasjournaal gisteren. En er gaat nog zoveel op ze af komen.
    Sintfeest van mijn werk, sint op kdv, sint op school, pakjesavond bij oma, pakjesavond thuis.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn oudste heeft echt geen autisme of iets dergelijks, maar houdt gewoon erg van duidelijkheid en regels.
    De schoenzetkalender kwam hij tegen op de site van het sinterklaasjournaal en dat vindt hij gewoon heel prettig. En dat vind ik dan weer prettig omdat het gestuiter daarmee wat ingeperkt wordt.

Deel Deze Pagina