Voor de formaliteit lol mag Vigo dit jaar 1 keer zijn schoen zetten. En dat is zaterdag als de sint in het land komt. Vind ik meer dan genoeg, want snappen doet hij het toch niet Doe het meer omdat ik het leuk vind en mijn kereltje graag wil verwennen Volgend jaar zal hij ruim 2.5 jaar zijn, en ik denk dat hij er dan wat meer van meekrijgt Hoe ik het tegen die tijd ga doen, weet ik nog niet. Zie ik dan wel weer. Maar ik ga zeker niet elke dag de schoen zetten. Vind ik ook een beetje te veel van het goede.
Hier was t idee achter elke dag de schoen zetten dat je maar nooit weet of de sint deze keer in de buurt is. Dus vandaar ook dat er niet elke keer wat in zit. En dat is toch al de helft van heel het leuke aan schoen zetten? De spanning en verwachting of sint langs is gekomen/in de buurt is? Als er elke keer iets in zit is dat n beetje weg vind ik.
Ah tis gewoon extra verwennerij vind ik. Op die leeftijd moeten ze zich nog niet bezighouden met komt ie wel of niet en ben ik wel lief genoeg geweest? Zal ze een worst wezen, en mij eerlijk gezegd ook. Tis gewoon super om dat koppie gespannen te zien elke ochtend van wat zit er nu weer in en nogmaals met een paar pepernoten en een chocomuntje is ze superblij!
ja dat is hier eigenlijk ook de reden. van de sint snapt zetoch nog niet veel. het is gewoon de spanning en zie het nu al voor me hoe ze elke ochtend naar de schoentje rend om te kijken haha. ze is verder een heel tevrede kind maar weleen beetje extra vewenne met deze dagen vidn ik alleen maar leuk
Nou vind ik ook. Mijn dochter is 4 jaar en begrijpt er alles van, dan ist nog leuker, dus verheug je maar vast meid
ze mogen ze zetten, maar er zit echt maar 3 keer wat in. Ze snoepen in deze tijd toch al veel te veel(bij oma vooral), dus gewoon een leuk klein cadeutje.
Hier wordt er nu nog geen schoen gezet... vanaf volgend jaar denk ik van zodra de Sint uitkomt tot 6 december, 1 keer per week of zo.
bij ons thuis was het vroeger ook gewoon elke dag hoor, maar de ene keer een mandarijntje, de volgende dag een liga. het gaat erom dat het van de sint is en verder niet.
Milan zet zijn schoen uiteraard nog niet (hij heeft niet eens schoenen ). Maar bij ons was het vroeger 3 x in de week schoen zetten, 2 x kregen we er iets lekkers in en 1 x een cadeautje. En dat dan 3 weken achter elkaar ongeveer. Vond ik meer dan genoeg (en ook logisch, want wij zijn thuis met 5 kinderen), dus ik denk dat wij het ook zo gaan doen. En dan mag 'ie vast ook nog een keer bij z'n opa's, oma's, ooms en tantes z'n schoen zetten. Dus verwend wordt 'ie toch wel .
Ik mocht vroeger vanaf de intocht elke dag mn schoen zetten tot aan sinterklaas. Zo zal ik het bij Demi ook doen vanaf volgend jaar.
Wij mochten ook dat we klein waren elke dag de schoen neerzetten En dan zal ik bij onze kleine ook doen (als die er is )
Vanaf volgend jaar mag Nathan zijn schoen ook zetten. Niet elke dag, van mij mag het wel maar mijn man is het daar niet mee eens. Wat idd een goed idee is, is wel elke dag zetten maar er niet iets in doen elke dag. Ik denk dat we de ene dag wel, de andere dag niets erin doen. Dan is het extra spannend. En hij moet natuurlijk lief zijn geweest
aaah is toch hartstikke leuk om de schoen te zetten voor die kleintjes.. onze dochter is daar nog wat te jong voor maar volgend jaar doen we daar wel wat mee.. spannend toch! kan het me nog wel herinneren toen ik klein was vroeger.. samen met mn zus uit bed en vragen aan moeders of we naar beneden mochten om te kijken.. en jaaa daar zaten weer lekkere pepernoten in of een chocoladeletter of van die chocolade sigaretjes...
Dit jaar doen wij er nog niet aan, hij is nog veel te klein om het te snappen. Volgend jaar is het nog vroeg genoeg, dan een keer of 2/3. Het moet wel een verrassing blijven natuurlijk. Bovendien krijgt jesper nu nog vaak genoeg cadeautjes.
Hier zetten we de schoen 2 tot 3x per week... de rest van de tijd moet de sint andere kindjes hun huisje/schoen langs...als ze hem elke dag zou zetten zit er soms gewoon niks in. En hier 1x een schoenkadootje, verder gewoon wat snoep.
nou tegen de tijd dat het zover is kleine is volgend jaar rond 8 maand (da's nog een beetje vroeg) maar jaar erop mag bij ons van aankomst sint tot 5 dec. elke dag de schoen gezet worden en dan elke dag iets kleins (koekje, snoepje, enz.) en op zaterdag een klein kadootje. Duurt maar iets van 3 weken en is toch een speciale tijd, ik weet zelf nog zo goed hoe spannend ik die tijd vond en het heerlijk vond om iets te krijgen. Het gaat echt op het idee niet om wat erin zit. Dus hier wordt het ook gewoon elke dag.
Wat ik me ervan kan herinneren was dat het elke dag of om de dag mocht vanaf het moment dat hij er was, en dat was bij vriendjes eignelijk ook altijd zo volgens mij....... Ik vind 2x wel heel weinig eigenlijk Ik zal Ruben dit jaar niet elke dag zijn schoen laten zetten, hij snapt er nog maar de helft van denk ik. Maar als hij straks echt liedjes gaat zingen mag hij denk ik wel om de dag zijn schoen zetten. Dat hoort er nou juist zo bij.......en dan die spanning de volgende dag wat er in zal zitten Ja ik ga zeker vast een paar kleine cadeautjes inslaan dit weekend, kijk er echt naar uit!
Bij ons thuis deden we vroeger elke zaterdag tot 5 dec, dat deed ik ook bij de oudste jongens en nu ook bij de kleine.
2x weinig? Een kind moet ook leren hoe met teleurstellingen om te gaan bijv. door niets er in te doen idd. Bovendien heb ik geen geldboom