elke dag schoen zetten, raar?

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena snapt er nog niets van, dus dit jaar gaat ze nog geen schoentje zetten. Maar volgend jaar gaan wij er ook mee beginnen! Heb er nu al zin in :).

Elke dag schoen zetten vind ik niet teveel, maar elke dag iets erin wel. Ik denk dat het voor de ontwikkeling juist goed is als kindjes leren dat ze niet altijd krijgen wat ze verwachten. Dan is een lege schoen wel een goede methode denk ik. Ik heb er nog niet zo over nagedacht, maar ik denk dat ik het wel goed zou vinden als ze elke dag haar schoen zet, maar dat ze maar 2 keer een kadootje krijgt.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik sluit me aan bij: 'Elke dag schoen zetten vind ik niet teveel, maar elke dag iets erin wel.'

Die spanning iedere ochtend weer, lijkt me helemaal geweldig. En ik denk dat er hier zo'n 4 x in de week dan wat in zal zitten. Maar geen cadeautjes geloof ik. Maarja, dat is weer net wat je gewend bent he; dat lees ik hier telkens; zo ging het bij ons vroeger ook..
    Wij kregen alleen snoepgoed in de schoen (behalve toen we wat ouder waren) . En dat zal ik bij Fae (volgend jaar) dus ook waarschijnlijk doen. En snoepgoed versta ik dus ook een mandarijntje onder. En verder; pakje sigaretjes, pepernootjes (kruidnootjes), suikerbeestje, paar schuimpjes, choco-muntjes. Dat idee. 5 december is voor de cadeautjes ;) .

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik vind het wel een beetje overdreven, maar jou keus natuurlijk :D ..

Ik denk dat wij Esmee vanaf een jaar of 2 de schoen laten zetten.. en dan vanaf de aankomst in Nederland.. van zaterdag op zondag tot 5 december.. dit zal dan 5-6 keer zijn.. Vaak genoeg en dan misschien nog een keertje bij de opa's oma's..

En dan denk ik de ene keer wat lekkers en de andere keer een nuttig cadeautje ;)

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Als kind zette ik elke avond mijn schoen, maar er zat niet elke ochtend iets in hoor.
    Dan vertelde mijn ouders altijd dat sinterklaas niet elke avond de tijd had om langs te komen er zijn immers zoveel kindjes waar hij langs moest.
    Denk dat ik het ook op die manier ga doen.
    Elke dag iets in de schoen lijkt mij ook iets teveel van het goede.

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Wij hebben zon "schoenendoos" gekocht bij de liddle , daar zitten een paar zakjes snoep in (pepernootjes, sint chocopopje enzenz. Geen idee hoeveel erin zit, maar zo vaak in ieder geval, hahaha Ik denk om de dag dat wij het gaan doen.
    En bij oma en opa 1x :)

En 5 december pas een kadootje (kleinigheidje van ongeveer 5/10 euro. Met kerst krijgen ze iets groters en iets meer natuurlijk. Maar sinterklaas doen wij niet zo veel aan.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hier mag youame en dice ook elke dag de schoen zetten ook hier de ene dag een maar snoepjes met een mandarijn en de ene dag iets kleins van 2 euro ofzo

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    en tuurlijk zet mama en papa ook een schoen maar daar zit niet elke dag wat in soms een chocolade letter ;)

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ze mag van mij best elke dag haar schoen zetten
    maar ze krijgt er niet elke dag wat in
    soms komt de sint niet langs :)
    en dan een keer snoepjes en dan een keer een klein kado

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hier wordt ook nog geen schoen gezet (hij heeft ook nog geen schoen ;) )

Even vanuit mijn beroep juf. Nu zijn ze nog jong, dus maakt het niet zoveel uit. Straks als ze schoolgaand zijn, is het echter wel erg belangrijk, omdat ze dan ook met anderen overleggen over de sint en de schoen zetten. Ik vind het als juf altijd erg lastig uit te leggen, waarom de sint bij het ene kind maar 2 keer komt voor een schoencadeau, terwijl de ander wel 10 keer zijn schoen gevuld krijgt. Sommige kinderen maken dan ook wel eens terecht de opmerking:"Maar ik ben toch ook lief geweest........."

Eerlijk gezegd, vind ik iedere dag een schoen gevuld krijgen, wel wat overdreven. Ze mogen hem wel zetten, maar het is toch ook wel goed, dat ze leren omgaan met een lege schoen. In het leven zullen ze ook met teleurstellingen om moeten leren gaan.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou idd prinses, dat is ook nog een goede om over na te denken!

Vraagje voor de mama's waarbij hun kindje de schoen zet, moeten jullie kindjes ook een tekening in de schoen doen voor de sint of een wortel voor het paard?

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie heeft tot nu toe nog niet eens van sinterklaas gehoord, ik begin denk ik volgend jaar. En 3 keer ofzo lijkt me genoeg, en dan wel 's avonds zingen bij de schoen net als vroeger anders komt er mooi niets in.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben al druk aan het oefenen met dansen en zingen en zet sinds gisteren de cd op. ze zingt en danst goed mee en zegt iet tegen zwarte piet haha. ze snapt er nie veel vaan maar toch doe ik er nu al aan mee. ze loopt ook al 2 maandjes nu dus schoentjes zat :). we zullen zien hoe ze er op gaat reageren. op pakjes avond gaat zeo ok goed verwent worden met babyborn, buggy babyborn, koffertje prinses op wieltjes en nog wat kleine extratjes voor de pop. ze is dol op moedertje spelen vandaag :).

13. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    oeh haha hier ook elke dag vanaf dat sint aankomt tot 4 dec.
    maar niet elke dag kadootje
    meestal dus wat snoepjes, doosje rozijntjes, paar chocolade muntjes ( niet gelijk zo een heel zakkie!) of mandarijntje en pepernoten
    en afentoe een klein geschenkje
    tja ik doe het enkel zo omdat ik dit dus ook van vroeger zo weet
    wij kregen afentoe een kadootje in de schoen maar meestal dus gewoon pepernoten en wat chocolade muntjes

ken ook mensen die het enkel in het weekend doen
    tja ieders voor zich
    ik vind elke dag best kunnen
    wij hebben het ook niet breed maar een paar pepernoten en muntjes kunnen er wel af
    hoeft niet veel te zijn
    gaat om de aardigheid

oh en ja mijn dochtertje ( 6 jaar) maakt altijd brieven en tekeningen voor de sint of voor piet. soms hele kunstwerken en die moeten dan in de schoen met een appel of wortel voor het paard hoor!

14. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Zo denk ik er ook over..

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    1 Keer per week vind ik vaak zat!
    En dan ook pas vanaf het moment dat hij er wat van begrijpt.
    Anders zie ik de lol er ook niet in...

16. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Wij mochten vroeger echt onze schoen niet elke dag zetten.
    De zaterdag dat hij aan kwam en nog een keer of 3 voor pakjesavond.
    Mijn oudste is net 2 geweest en vind t al wel een beetje interessant. Hij mag ook zn schoen zetten dit jaar en ik denk dat hij het heel leuk zal vinden als er een banaan of een appel in zal zitten, vind ie heerlijk. :) Ook krijgt ie er wel een keer een kadootje in, maar hier gaat het ook niet elke dag gebeuren.

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik mocht hem vroeger elke dag zetten, en dan 's ochtends die spanning... zou Piet er iets in gedaan hebben?! Heerlijk was dat, haha.
    Vond het ook heel logisch dat Sint niet iedere avond langskwam, dus ook vaak genoeg 's ochtends een lege schoen. Nou ja, dan werd de tekening weer opgeruimd, en het water voor het paard weer weggegooid.

18. Pris

Pris Fanatiek lid

Hier dit jaar ms 1 keer...gewwon omdat ik dat leuk vind maar hij snapt er toch nog niets van.

Maar echt niet elke dag hoor. Vind ik gewoon niet nodig. Mocht ik vroeger ook niet.

Maar bij ons was het een heel ritueel....tekening of een lijstje maken en die er in doen. Iets voor het paard (en de dag erna wortel eten ;) ) erbij.
    En liedjes zingen voor de open haard....

Is het bij jullie ook zo? Of gewoon schoen neer zetten en klaar?

19. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ze mogen hier hun schoen van mij iedere dag van het jaar zetten, maar of er wat in zit dat moeten ze elke keer maar weer afwachten, zelfs als de sint al 2 wkn het land uit is zetten ze nog hun schoen omdat ze denken dat ie stiekem nog in Nederland is, en maken ze nog tekeningen voor hem, na een week of 3 begint het ze te vervelen dat ze elke keer die tekeningen voor jan met de korte achternaam maken en stoppen ze daarmee, maar zodra ie weer in het land is, staan elke dag die kluiten weer bij de kachel hoor, en wanneer er iets inzit? meestal een keer of 3 per week.

De 1e keer altijd iets van snoep met wat leuks erbij, en de andere keren gewoon kleine dingetjes. (zijn hier gelukkig gauw tevreden) dus tja hier feitelijk vanaf het moment tot ie er weer is, tot een week of 2-3 nadat ie vertrokken is ;)

20. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wat ik me trouwens afvraag bij de kinderen die hem op vaste dagen mogen zetten: hoe verklaar je als ouders dat je weet wanneer de Sint langskomt?
    Want ik vond het juist logisch dat mijn ouders dat niet wisten, en dat ik dus alleen af en toe wat kreeg.

Deel Deze Pagina