Elke dag sla?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Susannelilian, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marliesje: wat met kaas en ei? Kan me niet voorstellen dat je bij een boterham met jam bedoeld. :D

Dankje dat je me begrijpt, ga er het liefst gewoon de hele zwangerschap mee door. Maar mis variatie en echt lekker eten, hopelijk kunnen jouw tips en de recepten van de sites in jouw pm me dat bieden.

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, nee, kaas en ei ipv plaats van jam... Niet samen, dat spreekt me niet heel erg aan :D

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Kaas en jam is wel een erg lekkere combi, zou jij dan mogen/kunnen eten?

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Je zegt dat je insuline in pco uitte?? Dat kan al niet. Pco heb je das aangeboren. Dat gaat ook niet weg dat blijft altijd zo. Het kan idd door een koolhydraat arm dieet wat verbeteren dus betere cyclussen.

als je moet aankomen juist geen koolhydraat vrij eten dat dieet is namelijk om af te vallen.

je vraagt mensen om advies terwijl je nog niet eens weet hoe pco in elkaar zit. Je bent nu zwanger nu is er 9 maanden geen sprake van pco dus je kan gewoon eten nu.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh ja en het is niet gek om te horen dat je pco hebt ondanks je ondergewicht.
    Het zijn namelijk niet alleen overgewicht meiden die pcos hebben

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig verstand van PCO heb, maar volgens mij is dat niet helemaal waar...
    Polycystic Ovary Syndrome | Health | Patient.co.uk
    en
    Polycysteus-ovariumsyndroom - Wikipedia

In beide bronnen word gezegd dat het niet duidelijk is hoe PCOS precies veroorzaakt word. Maar insuline word wel als boosdoener aangewezen.
    En als je gevoelig bent voor insuline resistentie is het NOOIT verstandig om veel koolhydraten te eten, althans als je niet tijdens je zwangerschap of later in je leven diabetes wilt ontwikkelen...

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @babyhope: de insulineresistentie uitte zich in het uitblijven van mijn cyclus, PCO klachten dus. Maar ook een grote hoeveelheid follikels, dit hoort bij PCO. Ik weet dat ik niet koolhydraat vrij moet eten, daarom heb ik tot nu toe wel gewoon 2 a 3 boterhammen per dag gegeten en totdat ik zwanger was ook wel een keer een aardappeltje bij het warme eten. Maar voor de insulineresistentie moest ik wel koolhydraat arm eten (heb het nooit over koolhydraat vrij eten gehad), dus dat was het lastige. Vanwege de insulineresistentie kan ik dus niet alles eten, ook niet nu ik zwanger ben en ga dat risico zeker ook niet lopen. Heb sowieso ook al meer kans op zwangerschapsdiabetes en ouderdomsdiabetes.

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Het ziekenhuis heeft wel meer dan 1 dietiste toch?
    Als het de zorgen echt zo groot zijn...en het belang van het dieet echt zo groot...dan zou ik gewoon de afdeling dietiek bellen. Kan er echt niet aan dat er zo lang niemand te spreken is?

9. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    200 gram sla? Wauw dat is wel veel, eet zelf elke dag een halve zak rucola sla tussen mijn brood en dat is ongeveer 60 gram en dat is al behoorlijk wat aangezien het niks weegt :) Nooit gehoord dat dit slecht is.

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb inmiddels al reactie, maar heb nog weer een mail gestuurd omdat het me toch nog niet helemaal duidelijk is. Maar mag tijdens onze huwelijksreis gewoon lekker genieten, mits ik genoeg fruit, groente en vlees/vis eet.

Deel Deze Pagina