Tijdens deze zwangerschap heb ik al een aantal weken ontzettende last van stevige hoofdpijn. Dit had ik tijdens mijn 1e zwangerschap helemaal niet. Het begint meteen 's ochtends bij het opstaan en gaat dan niet meer weg. Nu ben ik deze zwangerschap ook extreem misselijk en zat vorige week tegen het uitdrogen aan. Zou dat daar mee te maken hebben? Tijdens de 1e zw was ik ook 9 maanden lang misselijk, maar niet zo extreem als nu. Ik heb ook geen verleden van migraine oid. Herkent iemand dit? Kan dit zwangerschapsgerelateerd zijn? Volgende week moet ik weer op controle, en dan krijg ik ook meteen de uitslagen van mijn bloed. En ik ga het ook meteen aankaarten bij de gyn, kijken wat ze er van zegt. Het is gewoon knap lastig. Kan niet altijd even gaan liggen wanneer ik wil omdat ik ook nog een dreumes van 20 maanden heb rondlopen. En ik wil ook niet dag in dag uit paracetamol slikken.
Het kan je bloeddruk zijn die te hoog is maar ik denk dat je te weinig drinkt. Vocht is echt zeker nu heel erg belangrijk. Heb je daar te kort aan dan krijg je hoofdpijn
inderdaad, veel drinken, en heel goed dat je het bespreekt met de gyn, niet te lang mee doorlopen want als je hoofdpijn hebt dan heb je al te weinig vocht in je lichaam. zelfs als je echt dorst hebt al, dus niet wachten tot je dorst hebt maar de hele dag goed drinken.
eten en drinken is goed bij hoofdpjin en als je gaat douche gaat je hoofdpijn ook weg, tenminste bij mij wel
Inderdaad! Drinken. En dan geen koffie/cola en dat soort dingen, maar gewoon water is het beste. Dat reinigt dan ook meteen. Hoofdpijn is eén van de tekenen dat je te weinig drinkt. Maar ik heb ook een tijdje in mijn zwangerschap gehad, ik geloof zo rond de 18 weken, dat ik ook heel veel en vaak hoodpijn had. En ik dronk absoluut genoeg! Kan dus ook gewoon een zwangerschap kwaal zijn geloof ik. Maar als je je zorgen maakt zou ik toch even je bloeddruk laten meten zodat je in iedergeval weet dat dat het niet is. Sterkte, hopelijk voel je je snel beter!
bloeddruk misschien...da was bij mij de oorzaak; voor zekerheid ff laten nameten bij de doktersassistente...
Bloeddruk laat ik maandag meteen even meten, doet de gyn toch altijd standaard. Ik zal proberen meer te gaan drinken. Door die misselijkheid en het vele spugen krijg ik natuurlijk niet veel vocht binnen en als ik het binnen krijg gaat het er ook vaak weer uit. TNX voor de antwoorden!
Fijn dat deze vraag is gesteld. ik heb ook steeds vaker van hoofdpijn en nu de laatste 2 dagen achter elkaar. Ik heb eindelijk maar eens een partacetamol genomen en héél veel water gedronken. Het hielp wel. Ik ga dus nog maar meer drinken en kijken of dat wat uitricht. Hoge bloeddruk lijkt me, als je zo kort zwanger bent wel erg vroeg...toch?
Ik heb laatst mijn verloskundige toevallig erover gebeld. Zij zei het volgende: veel meer drinken! goed rusten en een hoge bloeddruk komt in principe volgens haar nog niet voor in ons stadium, meestal pas vanaf 24 weken maar een lage bloeddruk (wat ik heb en in dit stadium vaak voorkomt) kan ook hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid veroorzaken.
Roosvicee ferro drinken, elke ochtend een glaasje! Ik had ook elke dag hoofdpijn en sindsdien niet meer! Valt te proberen..
Wat voor soort hoofdpijn is het? Het kan ook een spierspanningshoofdpijn zijn, ik heb daar nu namelijk deze zwangerschap ook bijna dagelijks last van en moet nu van de HA bellen voor de fysio en haptonomie...
Rianne Roosvicee Ferro krijg ik niet weg. Heb ik gedronken na mijn bevalling toen ik zoveel bloed verloren had. Schijndelsvolk De hoofdpijn zit centraal in mijn hoofd zeg maar, het is geen band die rond mijn hoofd heenzit. Tis soms echt ook bonkende hoofdpijn. Ik ga jullie tips proberen van meer drinken en (proberen) meer te rusten
Gisteren naar de gyn geweest. Bloeduitslagen waren goed, bloeddruk ook (120/80). Zij zei dat mijn hoofdpijn kwam van de stress en dat ik meer moest rusten. Ook zei ze dat de hoofdpijn kwam van het spugen, omdat er dan meer druk op je hoofd staat. Dus ga ik (proberen) beide adviezen op (te) volgen, meer drinken en meer rusten. Bedankt voor het meedenken allemaal!