Hey allemaal ik heb een specifieke etens vraag. Wij gaan volgende week met mijn ouders sushi eten. nu weet ik dat je geen gerookte (verpakte zalm) mag eten en geen rauw vlees (en nog veel meer uiteraard) Maar hoe zit het met de zalm op de sushi die is niet gerookt met wel rauw. Ik kan echt nergens daar iets over vinden weten jullie dat misschien? groetjes Ramona
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me van niet. Je mag geloof ik ook geen hollandse nieuwe eten tijdens je zwangerschap, en tja... dat is ook rauwe vis. Ik zou het iig niet wagen... hoe lekker zo'n visje ook is Groetjes Cynthia
ik dacht mij te herinneren dat, dat toen wel tegen mij is gezegt 2,5 jaar geleden dat een haring mocht haha.....hmmm
ik heb bij alles waar rauw voor staat ( behalve rauwkost uiteraard ) zoiets van oeps! nee!... dat doen we maar ff niet. gewoon voor de zekerheid. heb echt geen idee of het mag of niet maar lijkt me van niet.
Hai! Inderdaad zou ik het niet doen als je het zekere voor het onzekere wil nemen. Aangezien ik dol ben op sushi heb ik de kaart goed bestudeerd en zijn er best nog wel dingen die je kunt nemen; komkommer, avocado, surimi, gebakken zalm, gebakken tonijn, garnaaltje... mmh!
nee dan doe ik het gewoon niet wil geen risico nemen, maar omdat de dokter zei volgens mij kan het geen kwaad.....want gerookte zalm mag je ook (ze wist ook niet dat je geen verpakte zalm mocht hebben) dacht ik wie weet weten jullie het wel. Ik vermaak me wel alleen even een goeden smoes verzinnen aan mijn ouders waarom ik mijj favo sushi niet eet haha
Haring mag wel, is juist heel erg goed voor je! Enne gerookte zalm mag je ook, mits die vers is en niet voorverpakt is (want als hij voorverpakt is kan de listeriabacteria zich lekker vermenigvuldigen, net als alle andere voorverpakte gerookte vissen trouwens). Maar ik weet niet of de zalm in een sushi rauw of gerookt is. Vraag het anders na aan de kok daar.
Je mag gewoon haring eten hoor! Dat is juist hartstikke goed. En rauwe vis mag gewoon als het maar vers is. Er zijn op dit forum heel veel dames die gek zijn op sushi. Zoek het anders even, er zijn genoeg topics over geweest.
Dit heb ik gevonden over vis: Gebruik geen roofvis zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn in verband met kwik en dioxines . Eet ook niet meer dan 300 gram vette vis (haring, makreel, sardines, zalm) per week in verband met dioxines Sushi Alleen vers, geen vacuümverpakte i.v.m. listeria. Geen sushi met tonijn. Listeria is ook aangetroffen in vacuümverpakte vis, zoals gerookte zalm, paling, forel, makreel, haring en dergelijke. Eet dus geen vacuüm verpakte gerookte vis, tenzij je de vis goed verhit voor gebruik. Verse vis kun je wel eten. Zelfs rauwe haring en sushi is geen probleem, als ze maar vers is. bron: http://www.medicinfo.nl/%7B5e470067-ebf ... 8f92b43%7D
je mag alleen rauwe vis eten als het niet van die voorverpakte dingen zijn. volgens mijn v.kundige mag je dus wel gewoon verse haring eten, sushi mocht ook. maar goedd ik doe het liever niet..
hee meiden, ik weet zeker dat je rauwe / gerookte zalm mag, ook is een haring hardstikke gezond. Het gaat het gewoon over hoe het verpakt is. Als iets vacuum verpakt is dan kan er listeria bacterien bijzitten vandaar dat dat afgeraden worden. Maar als je zeker weet dat het vers is en niet voorverpakt kun je er gewoon lekker van genieten hoor. Dus gewoon naar de visboer! overigens vette vis is zoiezo goed ook voor het kindje, dus lekker smullen maar. Maar wel goed informeren dat je zeker weet dat het vers is, als je twijfelt gewoon niet doen. Anders ga je je daarna zorgen maken.
Heerlijk genoten van verse sushi tijdens mijn zwangerschap, ook van tonijn (dat kleine stukje kan geen kwaad hoor). Lekker eten dus! (maar wel goed vers!)