Hoe moet ik nu kiezen..ervaringen gevraagd..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kenzo, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenzo

Kenzo Lid

12 mrt 2007
    95
    0
    0
    Afgelopen woensdag heb ik te horen gekregen dat mijn kind in een stuit ligt, en ze kan niet gedraait worden ivm te weinig vruchtwater en de placenta ligt in de weg.

Nu waren er voor mij dus 2 opties.
    Of een stuitlig bevalling, of een keizersnee.
    Maar ik weet niet wat te kiezen.
    Mijn gevoel zegt keizersnee, maar zijn hier mensen die voor een soort gelijke keuze hebben gestaan?
    En zo ja wat voor keuze gemaakt, en waarom, en natuurlijk de ervaringen.

Help.. :(

2. Konijn

Konijn Niet meer actief

Mijn moeder heeft met mijn broertje destijds een stuitbevalling gedaan (hij lag met zijn voeten bij zijn oren). Ze moest ingeleid worden in het ziekenhuis en alles ging als een trein. Probleemloze bevallig (alleen een knipje) en ze wist wat het was voor het kindje helemaal geboren was :-D.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik snap zo ongeveer hoe je je voelt. Jammer he, want een keizersnede is best een mooie oplossing, maar de natuurlijke manier is toch het beste en daar hoop je dan op.
    Wel kan ik je zeggen dat een kennis van ons 7 kinderen kreeg, waarvan er drie of vier in stuit, en zij zei dat ze geen verschil had kunnen voelen. Dus misschien helpt je dat iets...

Vrijdag moeten wij waarschijnlijk dezelfde beslissing nemen...
    Ik heb eerlijk gezegd wel kans, maar weinig hoop op een draaipoging omdat onze baby zich elke week nog wel twee keer uit zichzelf draait! Stel je voor dat de draaipoging wel lukt, dattie zich na een uur wéér omdraait! Alle inspanning en risico voor niets geweest.
    Zelf heb ik dan haast geen keuze, want in ons ziekenhuis doen ze geen stuitbevallingen bij diabeten (ik heb dus diabetes) dus dan moeten we zelf kiezen: of met eigen risico een stuit of een keizersnede. :(

Heel jammer dat je op het eind nog zo in spanning zit, nietwaar? Ik had me zo verheugd op deze laatste weken, lekker rustig aftellen en wachten en nog een beetje genieten. Maar doordat het steeds in stuit ligt, voel je weinig beweging, dat maakt me onzeker, soms ben ik echt bang dattie misschien niet meer leeft, dan voel je soms een heel poosje niks! Heb jij dat ook, dat je weinig trappelen voelt?
    En weet je of je baby met z'n beentjes of met z'n kontje naar beneden ligt?

4. vlademira

vlademira Niet meer actief

Ik ben zelf in een stuit geboren ben de laatste minuut nog gedraai en ik was er binnen en uur

5. Kenzo

Kenzo Lid

12 mrt 2007
    95
    0
    0
    @Kisbaba: Nee ik voel haar wel heel goed bewegen.
    Vooral het duwen met het hoofdje bovenin mn buik, en owee als ze zich uit gaat rekken.
    Kan je wel naar de wc blijven lopen.

Nu heb ik ook een te hoge bloeddruk dus moet het zowiezo in de gaten houden of ze goed blijft bewegen, maar tot nu toe, geen probleem.

Heel veel sterkte vrijdag, en laat anders even weten wat je besloten hebt.

6. maica

maica Lid

28 feb 2007
    90
    0
    0
    barendrecht
    hoi

Mijn dochter is ook in stuitligging geboren en ze was er in 6 min uit.Ging helemaal goed.
    succes met de beslissing.

groetjes maica

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn zoontje lag in stuit. een draaipoging was niet wenselijk, omdat hij al ingedaalt was. omdat ons ventje een groot hoofd had hebben wij heel bewust gekozen voor een keizersnede. ik heb er veel over gelezen en vond het een prettiger idee als de risico's bij mij lagen en niet bij mijn kleintje. maar het is en blijft iets héél persoonlijks. alleen jíj kunt een beslissing nemen, ik zou zeggen 'volg je gevoel'.

8. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Heb er geen ervaring mee, want tijn is net op tijd gedraait. Gevoelsmatig zeg ik keizersnee. dit heeft iets meer risico voor de moeder, maar minder voor het kind. Bij een gewone bevalling is er meer risico voor het kind (gebroken botjes, hersenschudding)

9. mama2801

mama2801 Niet meer actief

hoi
    ik heb zelf nooit een stuitliging gehad maar wel 2 spoed keizersnedes. 1 onder volledige narcose en 1 met ruggenprik, ik zelf zou weer een keizersnede krijgen bij een eventueele volge3nde bevalling, maar ik wil veel liever een natuurlijke bevalling!
    Met een keizersnede is er grote kans op complicaties(infecties)heb ik helaas 2x gehad met de gevolgen vandien.Het herstel van een keizersnede schijnt veel langer te duren dan een normaale bevalling.Je hebt de eerste week echt veel pijn en moeite om normaal te kunnen lopen.Laat staan lekker kunnen liggen in bed.en zo kan ik nog wel even door gaan...
    ik zou voor een stuit bevalling kiezen.
    succes in het maken van jou juiste keuze.

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis een heel dubbel iets, want kies je voor een keizersnede kan het nog zo zijn dat de kleine "zichzelf" aandient en misschien nog tijdens de bevalling draait (wat heel vaak gebeurt zeker als het niet de 1e is)...

kies je voor een stuitbevalling kan het zo zijn dat het tijdens de bevalling niet goed gaat, en je alsnog naar "boven" wordt gereden voor een keizersnede....

er van uitgaande dat je kleintje nog wel genoeg ruimte heeft (want anders zouden ze wel zeggen dat het een ks wordt) kan het gezien je zw.duur toch nog zo zijn dat de kleine zelf weer terugdraait...

ik stond ook bijna voor die keuze omdat ze bij mij ook in stuit lag en pas tegen 38 wkn weer teruggedraaid was (dus kan echt nog wel) maar gevoelsmatig had ik zoiets van dan toch maar liever een ks omdat ik bang was dat er tijdens de stuitbevalling (hoe goed die bij andere ook kan verlopen) er complicaties op zouden treden, en ik wel eens stuitbevalling heb gezien en daar nou niet echt blij van werd...

dat was in mijn ogen veel te veel ruk en trek werk aan de kleine en dat voelt voor mij persoonlijk gewoon niet goed toen ik dat zo zag.... :(

maar goed, gewoon hoop houden dat ze alsnog zelf draait wat ik al zei, ik weet niet of het je 1e is....vaak draaien baby's zelfs nog tijdens de daadwerkelijke bevalling met het hoofdje naar beneden...

gr.smoekie

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    En Kenzo, weet je al wat je gaat kiezen?

12. Kenzo

Kenzo Lid

12 mrt 2007
    95
    0
    0
    Ik ben gisteren voor controle geweest, en heb toch maar besloten om voor een keizersnee te gaan.
    Ze is niet te draaien omdat de placenta in de weg ligt, en ze zal ook neit gaan draaien uit zichzelf.
    Ook heb ik een te strakke buik "zei hij" en te weinig vruchtwater om het te draaien.

Dus voor "misschien valse" veiligheid voor een keizersnee gekozen.

Deze staat op 27 Feb geplant.

Mits we deze datum halen, want ik heb dus ook een hoge bloeddruk, en er zat wat eiwit in de urine.
    Ik word goed in de gaten gehouden, en we hopen de datum gewoon uit te zingen.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Wow... dus je weet het nu zeker. Dat lijkt me toch wel heel prettig. Zo kun je je erop voorbereiden, en dan bespaart je een hoop stress.
    Zelf heb ik daar nu nog erg last van... morgen gaan wij naar de gyn en ik ben best zenuwachtig... Ik wou dat ik ook al wat wist. :rolleyes:
    Nouja, misschien morgen om deze tijd wel......

Deel Deze Pagina