Ik zelf drink niet dagelijks. Maar mijn ouders deden dat vroeger wel. Elke dag een a twee glazen (aperitief/sherry), en maar zelden meer. Ik ben het dus wel gewend, en kijk er niet van op. Bij mijn vader staat er altijd een fles wijn open, en als hij hier eet neemt hij vaak wijn mee, omdat we niet altijd een fles open hebben. Maar hij blijft maat houden. Ik heb dus met eigen ogen gezien dat mensen een volwassen leven lang dagelijks kunnen drinken zonder ooit in alcoholisme te vervallen. Ik zou zeggen: probeer je man te vertrouwen. Hij weet vast wel wat hij doet.
Ik zou dat echt niet fijn vinden.. of het nou wijn of iets anders is. Zelf vind ik elke dag drinken compleet onnodig En lijkt het mij niet goed voor je lijf. Ik drink amper en mijn man hooguit 2 keer in de maand in het weekend en dan 2 bier en klaar.. Dus ja, hier zal het niet zo gauw gebeuren
ik drink zelf eigenlijk niet. Wel eens een wijntje, maar 1 a 2 glazen per maand is bijna al veel. mijn man drinkt elke dag een biertje en een borrel voor het slapen gaan. Hij valt dus niet in de categorie alcholisme maar volgens mij zou hij het niet fijn vinden als hij ze niet drinkt. Van mij zou het niet hoeven maar ik stoor mij er ook niet aan. Ik heb hem nog nooit dronken of aangeschoten gezien. Toen onze dochter bijna geboren zou worden heb ik hem wel gevraagd niet te drinken, zou het niet fijn hebben gevonden als we naar het ziekenhuis moesten oid en hij gedronken had. Dan had het het gezin geschaad (om het maar even dramatisch te zeggen) Dat heeft hij dus ook gedaan.
Wij drinken ook geregeld een wijntje . Dat kan de ene week iedere dag zijn en de andere week helemaal niks. Ligt puur aan wanneer we er zin in hebben en het weer speelt ook mee. In de zomer drinken we vaker een glaasje dan zoals nu in de winter. Iedere dag, week in week uit.. Zou ik denk ik ook niet heel tof vinden. Maar dat vinden we allebei dus zou niet weten wat te doen in jou geval. Als hij er niet vervelend of dronken van wordt , zou ik ht denk ik gewoon laten gaan.
Ik vind elke dag een glaasje niet echt schokkend. Ik dronk voor mijn zwangerschappen ook elke dag bij het eten een glaasje en mijn man nu nog. Ik geef nu borstvoeding en dan drink ik niks. We zijn beiden absoluut niet verslaafd aan drank. Als we voor ons werk op werkweek gaan, drinken we niets en daar worden we echt niet ongelukkig van
Ik vind elke dag 1 of meerdere glazen teveel en zou het dan ook zeker niet leuk vinden als mijn man dat zou doen.
Niet van de wijn af kunnen blijven? Elke dag rond t zelfde tijdstip een wijntje drinken, en dan nog 1, misschie nog 1? Ik noem je dan een alcoholist. Mijn moeder deed precies het zelfde, en beschermde haar wijn zelfs.. als we zeiden dat ze wel heel veel wijn had gekocht, was het alvast een voorraadje, of in de aanbieding.. jaja.. Ze vond het niet leuk toen ik het gesprek aan knoopte.. Nu drinkt zebijna alleen op zaterdag, vanwege wat geld gebrek kon ze het ook niet kopen, maar sindsdien was ze ook afgevallen en werd ze een stuk liever. Ik vind het niet normaal elke dag een wijntje, maar dat is mijn mening
Ik drink nu geen wijn en mijn man soms in het weekend. Wij hebben samen wel een tijd in een wijnstreek in zuid Afrika gewoond en daar is het normaal dat er dagelijks meerdere glazen gedronken worden. Zijn we niet minder van geworden.
wij drinken allebei heel zelden.... alleen met feestjes, als er bezoek is, of als we uit eten of uit zijn.... komt neer op 2x in de maand denk ik... Maar opzich kan 7 glazen per week voor een man geen kwaad... ik denk zelf altijd... als hij het ook een keer een week niet kan doen... dan is er niks aan de hand!. Mijn man kan als hij gaat stappen zo 10 glazen wegzetten, maar drinkt daarna ook gerust 2 weken niet...
Las laatst dat uit een onderzoek kwam dat de voordelen van matig alcoholgebruik niet opwegen tegen de nadelen. Het voordeel is dat het goed schijnt te zijn voor je hart en vaten, maar nadeel is dat je grotere kans hebt op kanker. Ik dronk altijd wel graag een glaasje. Maar nu niets meer.
Nee zou het ook niet willen hebben, het is nergens voor nodig vind ik. In het weekend prima maar daar is het ook klaar mee. Als mijn man bier drinkt is het eigenlijk nooit meer dan 1 of 2 flesjes. Ik drink sowieso nooit thuis. Al die alcohol lijkt me ook niet best voor je lichaam
Elke dag zou ik niet erg vinden, maar alleen als ik weet dat een keer zonder of bijv een week /maand ook zonder probleem kan.anders ben je gewoonweg verslaafd en dan maakt het niet uit of dat nou 1 glas is of 10.
Alcohol is inderdaad voornamelijk kankerverwekkend. Vrouwen die iedere dag 2 glazen alcohol drinken hebben bijv 40% meer kans op borstkanker. Maar je hebt ook meer kans op levenbeschadigingen, hersenschade, hartritemstoornissen en hoge bloeddruk. Dit allemaal bij normaal gebruik. Verder zit er veel suiker in alle alcoholische dranken, veel verborgen colorien dus. Al met al wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.
Ze zeggen dat het gezond voor je hart en vaten zou zijn, prima.. maar dan kijk je bewust naar die 2 dingen.. voor je lever e.d. is het hoe dan ook ongezond. Uit heel veel studies blijkt ook dat alcohol kanker verwekkend is. Daarnaast vind ik het inderdaad niet normaal als men dagelijks wijn drinkt. Waarom is dat nodig? Ik vind het persoonlijk naar alcoholisme neigen, maar ik ben totaal tegen alcohol (vanwege mijn geloof maar ook vanwege mijn verleden) dus ik sta er misschien voor sommige overdreven in.
Ik blijf erbij dat het gevaar schuilt in de gewoonte... Dus als er eens een week is ( vaak vakantie ofzo bijv) dat iemand iedere dag alcohol drinkt, zal dit niet zo'n ramp zijn. Maar juist het normaal vinden is denk ik het vervagen van een grens, en zo wordt een snel twee, en twee wordt drie glazen...
hetzelfde als elke dag chips of taart eten... het is slecht voor je! Met mate is er niks mis mee, maar iedere da is gewoon niet goed... daarbij komt dat alchohol 1 van de meest verslavende stoffen is die er zijn... en als je het niet ook een paar dagen kan laten staan.. is er iets niet goed.