Elke dag wijn

Discussie in 'De lounge' gestart door alanopra, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat er een heel groot verschil is tussen elke dag een wijntje drinken of geen enkele dag van de wijn af kunnen blijven.

En kankerverwekkend...tja, tomaten schijnen dat ook te zijn. Toch geef ik ze elke dag aan mijn kinderen en eet ik ze zelf.

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje gezeur, sorry dat ik het zeg. Elke dag een wijntje omdat je het lekker vindt, so what? Als het steeds meer wordt met de drank, dan merk je dat echt wel.

Er is zoveel niet goed voor je. Het is heel goed om bewust te eten en te leven, maar soms vraag je je af of je ook nog een beetje mag genieten voor je doodgaat. :p

3. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wie zegt dat hij het drinkt omdat hij het lekker vindt, misschien is het het moeten drinken. Dat weten wij niet wat zijn echte reden is. En daar maakt TS zich zorgen om, dus om nou te zeggen dat ze zeurt.....

Mijn moeder drinkt ook elke dag wijn en zij is wel alcoholist, net als mijn tante en mijn opa die al overleden is....dus ik snap haar bezorgdheid

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik vind niet per se dat TS zeurt, misschien wordt haar man wel vervelend van drank, geen idee. Al klinkt het wel alsof zij elke dag een glaasje wijn sowieso niet oke vindt, en dat vind ik dan wel weer ver gaan. En verder word ik een beetje moe van de moraalridders op dit forum. Generatiekloof, denk ik. :p

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat men tegenwoordig een beetje doorslaat in: zou die alcoholist zijn. En dan zeker van degenen die zeggen daar mee te maken hebben gehad. Nou ik ook...heel duidelijk zelfs en juist die mensen moeten het verschil kunnen zien tussen een alcoholist en iemand die van zn wijntje/biertje geniet.

Maar goed ondanks mijn ervaring ben ik absoluut niet anti alcohol geworden...ik zie al gauw genoeg bij wie het gewoon is en bij wie niet.

6. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ach ja, ik lees vanochtend een nieuwsbericht dat mensen nogal doorslaan in de gezonde voeding. Ondervoede kinderen komen in ziekenhuizen terecht. Door armoede? Nee hoor, vnl kinderen van hoog opgeleide ouders!:$

Echt; doe maar normaal, dan doe je gek genoeg!!!

Iedere dag een glaasje wijn (1 voor een vrouw, 2 voor een man) is niks mis mee.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Precies ;)

Ik kan ook echt genieten van een glas wijn! Bijna elke dag wel!

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik word een beetje moe van iedereen die maar roept ' ik vind dat... ', en dan iets als 'twee glazen iedere dag kan best'. De mensen die zeggen dat het wél te veel is, vinden dit niet alleen zelf, het is ook bewezen dat élke dag drinken in deze hoeveelheid valt onder probleemdrinken. Je kunt er dus veel van vinden, het is gewoon een feit. Ik krijg het idee dat sommige mensen zich persoonlijk aangevallen voelen ... ( en geloof me, ik ben echt niet heilig hoor, lust zeker graag een wijntje!)

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik drink zelf niet en ik vind zelf dat er te makkelijk gedaan word over alcohol drinken.
    Dus ik vind elke dag alcohol niet nodig, zou het niet goed vinden als mijn partner dat zou doen.

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik word gewoon erg moe over het spastische gedoe hier over een wijntje, misschien wel elke dag als je niet zwanger bent. Dit is was mij betreft uit de serie: 'boterhammen met zoetigheid voor peuters mogen niet, supermarktbrie/niet-twee-keer-gewassen sla/vegetarische filet americain voor zwangeren is not done'. Het is overdreven allemaal.

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Niet goed vinden? Ik wist niet dat je elkaars bezit was als je een relatie met elkaar aangaat?

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Met elke dag een glas wijn een probleemdrinker? Please.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Tja ik heb het precies andersom (hoewel ik niet elke dag wijn drink) maar een onderzoek bepaald niet wanneer iemand een probleemdrinker is hoor. Dat wordt bepaald door het gedrag mbt alcohol. Mijn schoonouders drinken elke avond 2 rode wijntjes...nou als dat probleemdrinkers zijn kom ik niet meer bij.

14. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik schreef 2, en inderdaad ja. Als een vrouw élke dag ( en dan gaat het meer om het woordje elke dan om 2) drankjes of meer drinkt, valt dat daaronder.

Tuc, prima als jij het zo ziet, maar zoals ik al zei, dat is gebaseerd op jouw mening....

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Alcoholisme: de signalen
    Alcoholverslaving ontstaat als u doorgaat met drinken, terwijl het voor problemen zorgt.
    Signalen:

overmatig drinken: u drinkt meer dan 7 (vrouw), of 14 (man) standaardglazen alcohol per week.

Bron: brijderstichting.nl

En nu stop ik erover ;).

16. Manoya

Manoya Niet meer actief

:D:D

Ik heb ook het idee dat "sommige mensen" zich aangevallen voelen, maar ieder zijn mening toch. Ik blijf van mening dat het niet gezond en normaal is punt.

17. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet echt schokkend hoor. Ik drink zelf ook bijna elke dag 1 á 2 glazen. (Meestal 2). Ik vind mezelf geen probleemdrinker (misschien jullie wel ;)), en ik kan ook gewoon zonder. Als ik aan de lijn ben stop ik er rigoureus mee en dat levert geen enkel probleem op. Zoals er gezegd werd dat je met meer dan tien glazen per week geestelijke zorg nodig hebt dat vind ik wel een beetje lachwekkend (niet dat jij het zegt hoor maar dat iemand dat ooit bedacht heeft). Ik ben gewoon een stabiel persoon met een goede baan, ik kan me goed concentreren en ik hang niet iedere week in de kroeg. Ik vind het gewoon lekker en gezellig. Ik zou hem gewoon lekker laten. Zo lang het niet meer wordt.

18. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Haha idd! Een goede vriendin van mij drinkt ook dagelijks een wijntje en ziet daar totaal geen probleem in. Tijdens de zwangerschap kon ze alleen niet van de wijn afblijven en kwam ze erachter dat ze toch wel een probleem had. Maar als iemand daar iets van zei.... Pffffffff

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het lijkt mij dat mensen pas een probleem hebben als ze niet zonder alcohol kunnen, als ze wijn moeten hebben om te functioneren. Volgens de maatstaven van het onderzoek is zowat elke student alcoholist. 😄 Maar ik trek me dan ook niet zoveel aan van onderzoeken. Je gaat een onderzoek toch niet laten bepalen hoe je moet leven en al helemaal geen stempel zetten.

20. tuc

tuc Niet meer actief

wat jij daar schrijft is ook een mening van iemand...et bestaat echt geen wetenschappelijk bewijs dat dat 2 glazen per dag overmatig is of dat je dan geestelijke zorg nodig hebt.

Deel Deze Pagina