elke dag zichtbaar oorsmeer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tuc, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn zoontje heeft al sinds hij een stuk kleiner is elke dag zichtbaar oorsmeer. Het zit dan precies in de opening van zn oor zeg maar, soms een beetje in de schelp. Gisterochtend weer netjes schoongemaakt en vanochtend expres niet om te kijken en het zit er nu weer volop...echt alsof zn oren nooit schoongemaakt worden.
    Is dit normaal, ik vind het wel heel veel. Hij heeft er geen last van...oorproblemen en pijn herken ik zeker vanwege de oudste.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het is vervelend voor het zicht, maar wel normaal en gaat vanzelf over. Wel opletten dat hij er geen last van gaat krijgen, of als het oorsmeer van kleur of structuur verandert. Dit kan wel wijzen op gevoelige oren.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Zoon heeft dit ook best lang gehad. Is nu 3,5, en zie er nu nog amper wat van.
    Ik heb het ooit nagevraagd bij de HA, die gaf inderdaad aan dat het geen probleem is :)

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn dochter heeft vanaf dag 1 al aardig wat oorsmeer gehad. Vind het zelf vies uit zien dus ik haal het iedere/om de dag wel weg met een wattenstaafje. Niet met zo'n babyding want daarmee duw je het volgens mij alleen maar verder het oor in ;)

Ze heeft er nooit last van gehad en zolang ik volgens de huisarts niet te ver in het oor ga maakt het niet uit om het schoon te maken.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje heeft het ook.
    Vind het vooral heel vervelend omdat het inderdaad net lijkt alsof ik mijn kind niet schoon maak.
    Voelt voor mij net alsof ik een vies kind naar het kdv breng wat ik best ongemakkelijk vind.
    Heb het een keer nagevraagd bij het CB en die gaven aan dat het ene kind nou eenmaal meer oorsmeer aanmaakt dan het andere kind en dat dit geen kwaad kan.

Deel Deze Pagina