welke producten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tanja20, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik wil Zwitsal gaan gebruiken.

    Het is leuk om een hele collectie te hebben , maar welke heb je gewoon nodig ?
     
  2. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    lang niet alles hoor,

    deze gebruik ik ook echt:

    -haarlotion
    -créme voor op het wangetje
    -olie om het lichaampje lekker mee in te 'vetten'
    -douchegel
    -talkpoeder, voor schrale billetjes

    verder is Bepathen wel handig om in huis te hebben, dat is zalf voor wondjes e.d.
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik gebruik de zeepvrije wasgel, de babyolie, billendoekjes en zinkzalf van zwitsal. Creme voor zachte wangetjes heb ik misschien 2 keer gebruikt, net als de haarlotion. Maar Jarissa heeft ook weinig haar. De hele collectie is echt niet nodig. O ja, de geurbuiltjes gebruik ik ook.
     
  4. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Jaahaaa....die geurbuiltjes, die zijn heerlijk.

    De créme en de lotion gebruik ik elke ochtend!
    Oh ja, ik heb ook de snoetenpoetsers....
     
  5. Roba77

    Roba77 Fanatiek lid

    11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik had ook heel de serie, maar ik gebruik op dit moment alleen, de slaapzacht badolie (let op welke je neemt, de ene is voor tot 3 mnd en de andere vanaf 3 mnd), babyolie, gel/haarlotion, de geurbuiltjes. Voor de billen gebruik ik sudocreme en voor zijn wangetjes vaseline.

    In het begin werd mij door de kraamzorg etc Zwitsal afgeraden, veel babietjes schijnen hier niet tegen te kunnen en krijgen een droge huid erdoor. Toen heb ik een tijd (en nu nog wel eens) Balneum badolie (licht vettig) gebruikt. Ook heerlijk spul.
     
  6. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik zie elke keer zeepvrije wasgel langskomen, maar wat doe je daar nou mee? Is dat een soort van badschuim? Of is dat om te wassen zonder water?
     
  7. inge1983

    inge1983 Bekend lid

    27 jul 2006
    675
    0
    0
    Nee gewoon om je kindje mee te wassen. De wasgel is zeepvrij omdat een babyhuidje heel gevoelig is.
    Je doet je kindje er dan eerst mee wassen met een washandje of gewoon met je handen en dan leg je hem/haar in het badje of mee onder de douche.
    Je hebt eventueel ook badlotion die doe je meteen in het badje en dan babytje erin of schuimbad dan doe je hetzelfde als met de lotion (schuimt alleen niet zo als je zou denken)

    Groetjes Inge
     
  8. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Het is een soort bad/douchegel inderdaad. Mij ook niet helemaal duidelijk wat je nou wel of niet moet gebruiken. Lees wel herhaaldelijk dat je niet echt veel babyshampoo en zo hoeft te gebuiken in het begin. Je neemt gewoon wat badwater waar dan al wat in zit en giet het over het koppie...misschien heeft hij of zij sowieso lang een kale knar... :)

    Ach, de een zegt babyolie en de ander zegt dat het kind dan uit je handen glibbert. Ik weet het ook niet. Eerst maar eens het huidtype afwachten. Ik heb gewoon veel proefmonstertjes in huis. Proefmonstertje Weleda dit, monstertje Balneum, klein flesje babyolie van Etos etc etc. Ik zie wel wat ze lekker vind en wat nodig is.

    Groetjes, M
     
  9. inge1983

    inge1983 Bekend lid

    27 jul 2006
    675
    0
    0
    Je hoeft idd geen hele voorraden in te slaan. Nils is nu bijna 5 mnd en ik ben nog steeds met de eerste fles zeepvrije wasgel en bodylotion bezig. Deze zijn nu pas half leeg. (400 ml).
    Voor de rest gebruik ik heel af en toe talkpoeder, de geurbuiltjes heb ik gebruikt toen de meubeltjes binnen waren om de nieuwigheid uit het kamertje te halen.
    Ook gebruik ik de billendoekjes en de snoetenpoetsers. En sinds kort ook af en toe de goedemorgen washandjes (vind ik lekkerder ruiken dan de snoetenpoetsers).
    Heel af en toe ook een schuimbadje.
    En in het begin badlotion omdat zijn huidje toen iets droger was.


    Groetjes Inge
     
  10. inge1983

    inge1983 Bekend lid

    27 jul 2006
    675
    0
    0
    O ja en Nils gaat om de dag in bad. Dus het is niet zo dat ik pas op de helft ben omdat hij bijna nooit gewassen wordt :)

    Groetjes Inge
     
  11. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, Inge, we denken heus niet dat je een vies kind hebt.

    Ik gebruik de zeepvrije wasgel inderdaad om vooraf met een washandje te wassen en dan onder de douche. Of terwijl we douchen maar dan gebruik je er wel meer van. Sinds kort giet ik het ook in de tummytub. Voor heen gratis monstertjes badolie.
     
  12. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ik kom net van de c1000 vandaan. ik ging cornflakes halen.. maar kwam thuis met een pakje snoetendoekjes en een pakje c1000 newborn pampers.. :oops:


    waarvoor dienen snoetendoekjes eigenlijk... ik heb een enorme voorraad billendoekjes.. maar deze heten snoetendoekjes,, dus ik dacht.. ach.. wat maakt het uit.. ik neem aan om het gezichtje schoon te vegen of zo.. maar dat kan toch ook met een billendoekje?
     
  13. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    Hier doen we nog steeds met de eerste fles wasgel, en ze is al bijna 11 maanden :)
     
  14. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Bij de intake van kraamszorg zei ze tegen mij dat ik geen talkpoeder en olie moest kopen.
     
  15. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik gebruik voor mijn beide kinderen de zeepvrije wasgel de shampoo
    soms de haarlotion de billendoeken de snoetenpoetsers en af en toe lotion
     
  16. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Billendoekjes, sudocreme en zeepvrije wasgel, meer heb ik echt niet gebruikt het eerste jaar. Oja, amandelolie voor de babymassage (hoewel ik me nu af zit te vragen of amandelolie niet heel erg allergeen is). Bij de eerste had ik de hele natusanserie van mijn schoonmoeder gekregen, maar alles is ongebruikt weggegooid, zonde.

    Marsja
     
  17. nancy1981

    nancy1981 Fanatiek lid

    22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    hoi

    ik kom er soms ook niet meer goed wijs uit hoor.
    je hebt zoveel soorten en vraag me af wat ik allemaal nodig zal hebben.

    heb inderdaad ook de zeepvrije was gel gekocht maar vroeg direkt aan mijn man uh schat waarvoor dient deze precies oeps hahaha !
    Hy had zoiets van ja en dat vraag je aan mij.


    Ik dacht zelf dat het zou zijn voor het kindje smorgens ff op de commode te wassen met een washandje zonder dat het in het badje gaat of is dit niet juist ?
     
  18. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    zeepvrije wasgel is een gel die je gebruikt om je kndje mee in te zepen en daarna in het badje te doen om het af te spoelen met water
     
  19. erdtub

    erdtub Actief lid

    1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    hi ga alles halen van de natusan dinsdag actie bij kruidvat ....
     
  20. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Heb ik het volgende van zwitsal:

    - shampoo
    - babyolie
    - wasgel
    - bodylotion
    - goedemorgen babyhaargel/ olie
    - schuim wasgel
     

Deel Deze Pagina