onze dochter dronk tijdens de kraamtijd erg goed, flesjes leeg, dus op dag 8 dronk ze 90cc, en mocht ze van de kraamhulp vanaf dag 9 naar 100cc, dit heeft ze ook gekregen. vanaf dag 10 tot vandaag drinkt ze ''slechter'' ze laat vaak 30 of 40cc per fles staan. maar valt daarna wel voldaan in slaap tot de volgende voeding. wij voeden om de 3 uur en snachts op verzoek, laatste fles om 22u , ze komt dan zelf tussen 1 en 3 voor een fles, en slaapt dan door tot 6uur/half 7 krijgt ze zo te weinig voeding binnen ? of wat is jullie ervaring ? heb contact gehad met het cb en zeiden dat ze het toch echt moest opdrinken, maar ik kan het er moeilijk in gieten als ik haar ''dwing'' verder te drinken komt het er daarna weer uit onze dochter weegt nu 3150gr
Tja als er geen lichamelijk oorzaken zijn (spruw, kma etc.) dan heeft ze hier wellicht voldoende aan. Ons mannetje heeft werkelijk nog nooit (behalve hele kleine flesjes van 50cc) leeggedronken. Een bodempje van 30 a 40 cc laten staan was hier altijd. Hij heeft ook nooit grote flessen gedronken en zat erg lang op 6 flessen (tot een maand of 9 dronk hij 6 x 135cc). Sommige kindjes zijn niet van die slurpers. in ezen is het ook veel gezonder om vaker kleine porties te eten. Hoeveel drinkt ze nu totaal op een dag?
ze drinkt nu gemiddeld 7 x 70cc soms komt ze snachts een keer extra dus dan zitten we op 8 flessen gemiddeld drinkt ze 70cc per fles, soms 60 , soms 80 zover nu zichtbaar/merkbaar is er geen achterliggende reden ze doet het verder erg goed en lijkt voldoende te hebben aan de voeding die ze nu binnen krijgt. morgen komt het cb op huisbezoek dus dan nog maar eens aanhoren toen ik het cb gister belde was het ; toch ''dwingen'' te drinken, dan maar wat meer spugen maar dan heeft ze toch meer binnen alleen zie ik dat zelf niet zo zitten, zolang ze het verder goed doet.
Rond deze leeftijd dronk ons mannetje hetzelfde, hij was wel lichter maar toch, jouw meisje is nu niet echt een beer. Dwingen had hier geen zin, dan was het krijsen. Misschien hebben ze op het cb goede tips idd Volgens mij zou ze idealiter 150*3,1= 465 moeten drinken. Ze drinkt nu 7 *70 = 490. Ze drinkt dus echt wel voldoende. Niet teveel zorgen maken hoor
Dwingen heeft geen nut. Volg je gevoel en kijk naar je meisje. Let erop dat ze voldoende natte luiers heeft en ga desnoods een keer extra naar een weegspreekuur van het cb. Zo lang ze goed blijft groeien heeft ze er gewoon genoeg aan. Probeer je zelf ook niet te druk te maken erover, want dan wordt het zo'n issue en komt er zoveel spanning en druk op te staan.. En daar heb je alleen jezelf mee, want je meisje gaat daar geen druppel meer door drinken. Sommige kinderen hebben gewoon minder nodig of nouja, minder behoefte aan voeding denk ik. Hier zitten we na bijna 3 maanden voedinggedoe nog steeds min of meer in spanning bij elke fles met de vraag van: hoeveel zou hij dit keer drinken? Zou hij genoeg binnen krijgen? En waarom drinkt hij zo weinig of zo slecht? En tja, er is niemand die je daar een antwoord op kan geven. Soms is het gewoon zo.. Laat je moedergevoel spreken en volg dat, dan ben ik er 100% van overtuigd dat je het juiste doet!
Nee hoor is niet erg... vaak stopt die verhoging van 10 cc die je per dag maakt tussen de 80 en de 100... als ze gewoon voldaan is is t goed ze laat het denk ik staan.. omdat je haar constant vol blijft proppen... niet bewust hoor bedoel t niet gemeen... Maar ze kan die 100 cc niet verwerken in die 3 uur... dus er blijft wat over en jij probeert er vervolgens weer 100 in de te krijgen.. het stapelt zich op snap je.. Ik heb laatste 4x180 geprobeerd (mijn kindje is wel ouder nmaar goed) maar dat was gewoon teveel ging steeds meer laten staan en liet er overdag 5,5 uur tussen! Nu dus minder gaan geven en alles gaat gewoon weer op... Als ze niet meer hoeft hoeft ze niet meer.. als ze tevreden is en goeie plasluiers heeft is t goed
dwingen werkt niet hier ook geprobeerd... En t dikgedrukte stukje.. Zijn hun dom ofzo... je moet het erin proppen.. waardoor ze weer spuugt... dus ze krijgt alsnog net zoveel binnen.. als jij er 100 in krijgt ipv 70/80 en ze spuugt die 20/30 weer uit... haha sorry maar daar heb je niks aan
Hier heeft onze meid tot een week of 4 maar flesjes gedronken van maar 70 a 80 cc. Kwam vanzelf wel goed. Hier zij het CB vooral van: Als ze goed groeit, en tevreden is en netjes iedere 3 uur komt is het geen probleem. Wel zeiden ze van als ze meer tijd er tussen liet dat ik haar wel wakke moest maken na max 4 uur, maar dit gebeurde haast nooit.
hier ook een jongetje die niet zijn flesjes leegdrinkt. hier nooit hoeven te dwingen. vorige keer op het cb vertelden ze dat zolang hij groeid hij blijkbaar genoeg binnen krijgt...