Beste allemaal, Mijn zoontje van dik twee weken oud krijgt 5 flessen van 145cc per etmaal. hij drinkt ze allemaal even gulzig leeg. Het cb geeft aan dat wanneer hij alles drinkt ik met 15cc per keer (met de laatste voeding op de dag) mag ophogen om te zien of hij dat ook pakt. hij zit net een dag op de 145cc. Hoe snel mag je eigenlijk ophogen op de vorige ophoging? Het is mn eerste kindje, ik ben best onzeker of hij wel genoeg krijgt. Of misschien wel teveel? Ik heb geen idee. Overdag wil hij na 3uur graag een voeding. Snachts begint hij wat langer door te slapen. Als hij overdag iedere drie uur voeding wil, dan kom ik met die 5 voedingen niet eens uit! Omdat hij alles leegdrinkt krijg ik het idee dat hoeveel ik hem ook zou aanbieden, hij drinkt het allemaal. Kan iemand mij advies geven? Alvast bedankt!
Herkenbaar verhaal, onze dochter van 3,5 week zelfde probleem. Ik lees dus ff mee Mij is uitgelegd dat ze met haar 4 kilo max 720ml op een dag mag drinken. Ze komt ook rond de 3 of 4 uur, dus zit op 7 voedingen van 100ml. echter grotere flessen drinkt ze ook weg. wij zijn nu aan het mixen met forte voor hongerige baby's en eindelijk begint ze een beetje aan te gevem wanneer ze genoeg heeft. Echter blijft ze bij ons al bijna 2 dagen de hele tijd krijsen, behalve 's nachts (gelukkig) en zijn ook wij ten einde raad... Benieuwd welke tips hier nog voorbij komen
Hoi Simone, Finn heeft ook erg veel behoefte aan een speen. Zoekt daar echt veiligheid in. Kan bijna niet inslapen zonder, dus wij zitten hem steeds in zijn mond te houden, want hij werkt hem er natuurlijk steeds uit. Heeft jouw dochtertje dat ook? Wat moeilijk dat ze zoveel huilt! Ik hoop dat dat snel over is.....
Zuigbehoefte is inderdaad heel groot. Speen werkt, tot ze hem uitspuugt.. Voorheen sliep ze dan wel door, maar dat werkt de afgelopen dagen ook niet meer. Ik heb zelfs een draagdoek besteld gisteren maar na een half uur is ze dat zat en gaat ze weer. Ik ben me nu dan ook maar verder aan het inlezen in de drie r-en. Hoe ben je het nu met de voeding gaan doen?
ik houd het nog even op 145cc en ik bel morgen even met het telefonisch spreekuur van het cb. Daar zijn ze voor. Die draagdoek heb ik ook. Wordt Finn wel rustig van, al zit hij soms helemaal strak in die doek. Waarschijnlijk juist daarom! Jammer dat je dochter hem zo snel beu is. Zit ze niet net in de eerste lastige periode (zie oei ik groei). in dat geval moet je er even doorheen, gaat het ook weer over.
Ik geef 6 x 120 + 4 schepjes... en kom daar nu mooi mee uit... Soms laat ze eerst 40/50 nog staan, maar die geef ik dan na een boer/schone luier... Schema is hier ongeveer... 7.00 10.30 14.30 18.30 22.30 03.00
Het is best wel vroeg dat je kindje al op 5 voedingen zit. Onze meid dronk rond die tijd 7 a 8 voedingen van 100cc ( 90/3). Doet je kindje lang genoeg over de fles ? 20 min? Zuigbehoefte is nog heel veel in de eerste maanden, dit kan je ook verwarren met honger.