Vertellen zwangerschap aan oudere kindjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ni84, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Hoihoi,
    ik ben net zwanger van nr 3 en heb 2 dochters van 3 en 7. Graag wil ik van jullie tips wanneer het te vertellen aan mijn kindjes. Ik wil ook graag meedoen met MVM, dus dat begint waarschijnlijk over 2 weken. Ik weet nu al dat zeker de oudste, maar waarschijnlijk ook de jongste, vragen gaat stellen.

Eigenlijk wil ik niet liegen en dus zullen ze het al heel vroeg weten. Nog voor een echo (want die krijg ik pas met 11 weken). Daarnaast is het natuurlijk een roerige tijd met deze week de aankomst van Sinterklaas en alle spanningen daar omheen.

Wat vinden jullie een geschikt plan?

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Oh leuk! Nou nu sinterklaas er aankomt dan is het natuurlijk leuk om daar iets mee te doen. Laat ze de schoen zetten en doe daar babysokjes in ofzo. Met een persoonlijk berichtje van sinterklaas dat ze grote zus worden. Het is alleen de vraag of ze het geheim kunnen houden voor de rest...

Anders zeg je toch gewoon dat je in die flessen plast voor de dokter? Dat je over een tijdje wel uitlegt waar het precies voor is? Maak je er een leuke kalender bij met de belofte dat je het uitlegt op de datum van de echo ofzo. Mogen ze elke dag een dag afkruizen.

3. roos35

roos35 Lid

4 jun 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat je met mvm gewoon kunt plassen en ik heb gezegd:" dat er iets in mn plas zit waar medicijnen van worden gemaakt" omdat ik mama ben. Werd gelachen en dat was het. Ik wacht met vertellen tot ik in iedergeval de echo heb gehad. Wil ze een miskraam besparen in hoeverre dat mogelijk is.

4. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

ik ben ook zwanger van de derde... vond het ook lastig wanneer ik het moest vertellen, mijn kindjes zijn even oud als de jouwe! ik kreeg met 8 weken een echo, toen hebben we maar besloten ( het viel precies in de zomervakantie die echo) het gewoon tegen de kinderen te vertellen... wist ook niet zo goed wat voor reacties ik van ze kon verwachten, maar ze vonden het helemaal geweldig! mijn oudste ging gelijk een tekening maken voor de baby en zijn speelgoed uitzoeken, want als het een jongetje zou zijn had hij nog wel wat speelgoed voor hem wat hij toch niet meer gebruikte ;) mijn jongste vond het maar vreemd en snapte er niet veel van maar inmiddels is het nieuws wel gedaald :D mijn oudste vond het ook geweldig om een 'geheim' met ons te hebben ( hadden erbij gezegd dat ze het nog niet verder mochten vertellen) vind het in jou geval idd wel lastig omdat je nu ook met sinterklaas zit en dan zijn ze al zo druk, maar dat kan ook in je voordeel zijn, dat ze nu ff wat meer met sinterklaas bezig zijn en na sinterklaas weten ze het dus wel al, en is dat weer ff wat leuks om naar uit te kunnen kijken...
    heb je het al tegen anderen verteld?? want als je het tegen je kinderen verteld en ze praten het per ongeluk uit hun enthousiasme door is dat misschien ook niet zo handig...
    denk persoonlijk dat ik ze het toch wel zou vertellen, het is zo lastig om je mond te houden... succes!

groetjes riniti

Deel Deze Pagina