Mijn man word nu ongeveer al een halfjaar telkens gebeld door een +224 nummer gebeld. Heb even nagekeken, en dat komt uit Afrika..Guinee. Soms zitten er wel een paar weken tussen, en dan bellen ze weer. Gister avond laat belde dat nummer, en vanmorgen weer 2x. De eerste keer dat ze belden heeft mijn man gewoon opgepakt, en toen hoorde die wel iemand praten, maar hij kon dat gebrabbel niet verstaan (logisch). Het gekke is dat ie soms ook gewoon een keer overgaat en dat ze hem er dan zelf weer opgooien. Heb mijn man duidelijk verteld dat ie moet uitkijken, en vooral geen "ja" of "yes" enzo moet zeggen. Gelukkig pakt ie nu de telefoon gewoon niet meer op als ze bellen. We hebben telfort al gevraagd of ze dat nummer kunnen blokkeren, maar dat kunnen ze niet:x Heeft iemand hier ervaring mee?? zo ja, wat hebben jullie gedaan?? Ik vind het een beetje eng eigenlijk. Aan de andere kant denk ik..als het echt foute boel was hadden ze wel met een anoniem nummer gebeld.
Gewoon niet opnemen en niet terugbellen. Volgens mij is de bedoeling bij zulke telefoontjes dat je terug belt, waarna ze "iets" (vraag me niet wat dat iets is, want ik heb echt geen flauw idee, hahaha) met je telefoon kunnen doen. Daarom laten ze de telefoon vaak maar heel kort overgaan, zodat je amper tijd hebt om op te nemen. Wij worden op het werk met enige regelmaat gebeld door een meneer Gardner, een Engels sprekende meneer, die op zoek is naar mijn baas. Mijn baas kent hem, uiteraard, niet. Ik heb deze meneer al een aantal maal te kennen gegeven niet meer te bellen en heb hem ook vragen gesteld als waar mijn baas hem dan van zou moeten kennen, van wat voor bedrijf hij is, etc., maar dan krijg ik alleen maar van die draaikontenantwoorden. Super irritant!
Je moet indd niet terugbellen, of antwoorden met yes. Ik heb het ook een periode gehad en uiteindelijk m'n nummer veranderd, daarn nooit meer last van gehad. Het is wel heel vervelend!
Telfort kan best nummers bellen. Als je dat echt wil, moet je opschrijven wanneer ze bellen. Als je een lijstje van 10 keer of zo hebt, nog een keer Telfort bellen. Technisch is het heel goed mogelijk namelijk. Als je zo vaak gebeld wordt, valt het volgens mij al onder stalking.
Ooja hier hebben wij ook zoveel last gehad van die telefoontjes. Op een gegeven moment heb ik met mijn beste engels hem heel duidelijk gemaakt dat ie niet meer moest bellen, ik was echt zo boos. Die persoon zei dat ie gewoon weer ging bellen en dat had ie ook gedaan, niet opgenomen en toen daarna niks meer gehoord. KPN toendertijd kon er niets aan doen. Het is met vlagen. Ik legde meteen de hoorn neer als ze niet meteen antwoord gaven nadat ik mijn naam zei. grrrrr ik kan er nog kwaad om worden.
Ik heb het een aantal jaar geleden ook gehad. Geen idee meer wat voor soort nummer dat was, maar ook een landcode waar ik nog nooit van gehoord had. Heb toendertijd een paar keer opgenomen, maar kon er ook geen wijs uit worden. Toen elke keer maar weggedrukt. Heeft lang geduurd, maar realiseer me nu eigenlijk pas dat het al een aantal jaar geleden is nu.... zal dus toch gewerkt hebben . Overigens nooit bij Hi geïnformeerd of ze het nummer kunnen blokkeren. En heb zelf ook geen ander nummer genomen.