kindjes en antibiotica

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door einad, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn kindjes zijn 4 en 3.
    Zijn niet vaak verkouden maar hebben al wel regelmatig een kuur, mijn zoontje heeft nu zijn zevende kuur en dochter ook al vier gehad.
    Nu zijn ze er echt niet snel met een kuur geven hier wat ik ook goed begrijp en ook zeker niet wil.
    Maar vind wel dat ze al behoorlijk wat kuren gehad hebben.
    Word dat bij het ouder worden geen probleem?
    Straks zijn ze resistent?
    Ze hebben niet echt een lage weerstand maar schijnbaar erg gevoelig voor een infectie.
    Kan ik hier ook iets aan doen om te voorkomen?
    Het is niet steeds voor hetzelfde, luchtweg infectie, blaasontsteking, kaakontsteking. Bacteriële huidinfectie, Oorontsteking.

2. misa

misa Niet meer actief

Dat klinken wel als dingen waar een kuur voor nodig is. Ik ben van mening dat het echt troep is. Ik geef dan ook altijd pro biotica (orthiflor) als er een kuur moet komen.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Terughoudendheid met antibiotica is zeker aan te raden, maar als het moet dan moet het! Wat je opnoemt zijn zeker dingen waarbij dat nodig is.
    Kinderen die te snel antibiotica krijgen kunnen een verzwakte afweer ontwikkelen omdat die niet de kans krijgt om zelf zijn werk te doen.
    Resistentie is meer een gevaar voor de directe omgeving dan voor het kind zelf; het kind draagt resistente bacteriën bij zich waar hij zelf geen last van heeft, maar als hij iemand anders besmet en die wordt er ziek van dan werkt antibiotica dus niet meer.
    Bovenstaande is overigens bedoeld als antwoord op je vragen en niet om je een schuldgevoel aan te praten! Je kunt er weinig aan doen; als je kind een knoeperd van een oorontsteking heeft zal er toch iets moeten gebeuren.
    Hebben ze altijd zoveel infecties gehad? Kinderen die dat veel hebben willen ook nog wel eens een voedselallergie hebben, dat kan ook zonder groeiachterstand. Met in volgorde van waarschijnlijkheid: koemelk, kippenei, soja, noten, vis, tarwe.

4. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    ook ik wilde je adviseren om te checken of er geen voedselallergie achter ligt

5. Bedankt voor de reacties, kindjes hebben beide kma gehad en zijn hierover heen gegroeid. Ze hebben ook een gevoelige huid (eczeem) en zoontje heeft meerdere aanvallen van netelroos gehad. Toch komen er nu niet duidelijk voedsel allergieën naar voren. Maar dat kan dus goed in verband staan met elkaar?

Ik ga eens kijken voor orthiflor, bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina