Wat is het nou

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Monique1e, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1e

    Monique1e Lid

    17 okt 2015
    89
    0
    6
    Vrouw
    Niet van belang
    Friesland
    Hoi iedereen ik en me man willen voor een kindje gaan. Nu heb ik dus een clearblue Ovulatietest gekocht. En een app op me telefoon gezet om te zien van hoe en wat met mijn cyclus. nu heb ik gelezen dat me eisprong is op de 2 meest vruchtbare dagen. Maar ergens anders lees ik weer, dat me eisprong precies de eerste dag is na de 2 vruchtbare dagen. Ik snap er niets meer van kunnen jullie me duidelijkheid geven? Dankjewel
     
  2. MamaMan0n

    MamaMan0n Bekend lid

    6 dec 2011
    533
    420
    63
    breda
    Als je een positieve ovulatie test hebt springt je ei geloof ik tussen de 24-48 uur dacht ik ergens te hebben gelezen Maar ik ben niet zo bekend met ovulatie testen.. succes!
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Je bent alleen te bevruchten zodra het eitje gesprongen is tot 12 uur daarna.
    Echter kan goed zaad wel 5 dagen in jou blijven leven, dus als je in de 5 dagen voor je eisprong sex hebt, heb je altijd een kans om zwanger te raken.

    Als je gelijk al vanaf ronde 1 met ovulatietesten gaat werken is je eisprong 1-2 dagen na de positieve test.
    Dus als je sex hebt op de dag van de positieve ovulatietest zit je altijd goed.

    Ik zou trouwens niet gelijk "de druk vd ovulatietesten" gaan gebruiken maar gewoon sex hebben wanneer je wilt.
    Wanneer je minimaal 2x per week sex hebt, zal je je eisprong nooit mussen :)
     
    Monique1e vindt dit leuk.
  4. Dominique87

    Dominique87 Bekend lid

    28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Je kunt in deze topic je vruchtbare dagen bereken als je twijfeld he
     
    Monique1e vindt dit leuk.
  5. Monique1e

    Monique1e Lid

    17 okt 2015
    89
    0
    6
    Vrouw
    Niet van belang
    Friesland
    Ja maar ik heb nogal een wisselende cyclus dus is dan wat lastiger dus daarom de Ovulatietest ;)
     
  6. Monique1e

    Monique1e Lid

    17 okt 2015
    89
    0
    6
    Vrouw
    Niet van belang
    Friesland
    duidelijk dankjewel :thumup: ik heb geen stabiel cyclus dus daarom dag ik van dan is een ovulatitest het beste
    Dankjewel voor je berichtje
     
  7. Dominique87

    Dominique87 Bekend lid

    28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Ahzow. Ja ik gebruikte die van den action en bij mij na 3 dagen had ik mijn ovulatie dan. Maar scheeld bij iedereen. Nu elke cyclus 28 dagen dus makkelijk te berekenen en geen ovulatietesten meer. Gaf mij persoonlijk teveel druk
     
  8. Monique1e

    Monique1e Lid

    17 okt 2015
    89
    0
    6
    Vrouw
    Niet van belang
    Friesland
    kan ik me heel goed indenken ja

    mijn cyclus bestaat uit 22 tot 29 dagen haha heb ik dus niets aan.
    Dus hoop op deze manier wat meer duidelijkheid te krijgen
     
  9. AliceW32

    AliceW32 Lid

    18 jan 2022
    6
    1
    3
    Vrouw
    Hi Monique - ik had ovulatie testen gebruikt, maar vond het gebruik van een "basale temperatuur curve" eigenlijk makkelijker om te volgen. Het idee is om je temperatuur iedere ochtend te meten, net na het wakker worden en voor dat je uit je bed stapt. Je moet het wat maanden vol huiden om een goed beeld te krijgen van je cyclus, maar ik vond het de moeite waard, en je kunt het met ovulatie testen combineren. Zie link als je geinteresseerd bent: Ontdek je eisprong met de basale temperatuurmethode - Famme.nl
     

Deel Deze Pagina