Zwangergevoel....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Leeuwinnetje14, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Beste verloskundige,

Ik zou mijn verhaal even vertellen en hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Sinds november 2013 zijn we bezig voor ons eerste kindje. In de maand november hebben we de calculator aangehouden op deze site en deze bleek precies te kloppen qua vruchtbare dagen. Ben al 2 jaar pilvrij, dus wist mijn cyclussen ook al goed. Altijd rond 28-29 dagen, dus vrij netjes. Nu was mijn NOD 27 november, kort daarvoor al een licht positieve ZW-test en werd 27 november dus ook niet ongesteld. Donderdag 28 november, avonds met vrij lichte urine CB test gedaan, “niet zwanger”. Ik had dus gewoon door mijn spanning geen menstruatie gehad. Uiteindelijk 29 november dus begonnen. Ben altijd vrij licht ongesteld, zit in de familie, maar had nu wel veel kramp. En ontzettend lage rugpijn, wat ik normaal nooit heb. Verdere kwaaltjes waren misselijk in de ochtend en na 1 week nog bruinverlies te hebben en misselijk te zijn had ik nogmaals een ZW-test gedaan. Die was positief, dus de dag erna met ochtendurine een CB test gedaan en die zei “zwanger”. We kregen de schrik van ons leven, want ik was gewoon ongesteld geweest, maar hoe kun je daarvoor negatief testen en daarna positief?? Naar de huisarts geweest, echo en bloedtest gehad, beide negatief. Dus ze zeiden dat het om een vroege miskraam ging. Nu heb ik niets bijzonders gemerkt aan mijn menstruatie, dus vond dit raar. Maar ik heb mezelf erbij neergelegd. Ik dacht nu zou mijn cyclus ook wel helemaal door de war zijn, maar was niet zo. Netjes 28 december ongi geworden en wel met veel kramp….

Nu zijn we deze maand er weer voor gegaan en ik heb nooit echt kwaaltjes voor mijn menstruatie. Nu was 24 januari mijn NOD, testje gedaan en licht streepje. Ben pas 26 januari ongesteld geworden. Maar 1 dag en normaal heb ik dan kramp (altijd al gehad, de eerste dag, met of zonder pil, geen verschil) en doe ik weinig. Nu nergens last van, alleen ontzettend lage rugpijn, wat ik dus normaal nooit heb. Heb alleen maar op 26 januari bloedverlies gehad, ook niet heel veel. 2 tampons vol, zoiets. En sinds maandag is alles weer voorbij, maar blijf pijnlijke borsten houden. Vooral aan de zijkant, vanuit mijn oksel. Ook ontzettend opgeblazen buik, lijk wel 3 maanden zwanger…. Echt zo raar….. Dat heb ik normaal een week voor mijn NOD, want dan weet ik van mezelf dat ik meer eet. Ik kan zelfs 2 broeken niet meer aan en ringen zitten strak. Kan wel gewoon goed naar de wc, iedere dag en plas ook wat meer. Voel me echt zwanger, maar durf geen test te doen…. Ik tempratuur niet, maar merk wel dat ik savonds en snachts warmer ben dan normaal. Dat zegt mijn vriend ook. Ik ben normaal een ontzettende kou kleum….

Wat is jullie advies?

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo Armanda,

Ook een licht streepje op de zwangerschapstest betekend zwanger dus het lijkt erop dat je mogelijk toch weer zwanger bent. De enige manier om daar achter te komen is om toch nog een keer een test te doen. Is deze negatief lijkt het wederom een vroege miskraam. Is deze positief kun je het beste contact opnemen met je huisarts of verloskundige.
    Succes!

Groetjes Gea

3. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hallo Gea,

Nog bedankt voor je antwoord. Allereerst sorry dat ik niet eerder antwoord heb gegeven, probeerde het forum een beetje met rust te laten en tot gisteren toe was dat gelukt.

Omdat mijn buik steeds dikker wordt en na inspanning harder en hou ik sinds 2 weken steeds meer vocht vast, ringen zitten te strak, als ik s'avonds mijn schoenen uit doe heb ik dikke enkels. Kan ook sinds een week ook mijn broeken niet meer dicht krijgen, heel raar. En met een dikker wordende buik vond ik het reden om een bezoek aan de huisarts te brengen.

Hij heeft mijn bloeddruk gemeten, 100/130, dus een te hoge onderdruk. Nu zou dat kunnen door het vocht, maar hij vond het raar dat mijn buik opgeblazen was. Dus hij heeft gevoeld en hij kwam tot de conclusie dat mijn bovenbuik normaal aanvoelt, maar hij voelde demping in mijn onderbuik. Hij telde vanaf mijn navel naar beneden en zei dat ik 24 wkn zwanger zou kunnen zijn. Ik heb hem meteen verteld dat het zolang niet kan zijn, maar het zou wel 16 wkn kunnen zijn. Nu heeft hij me doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo, maar wegens drukte kan ik daar pas volgende week donderdag (27 februari) terrecht.

Wat kan ik verwachten? Ik heb totaal geen buikpijn, nog wel gevoelige borsten, af en toe was misselijk sochtends. Ik maak me druk om van alles, maar kan het ook goed nieuws zijn?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes,
    Armanda

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Armanda,

ik ben benieuwd wat eruit komt komende week. Heb je wel opnieuw getest eigenlijk? Bij 16 weken kan deze nog positief zijn. Spannend voor je. Succes donderdag!

Groeten Briigtte

5. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je antwoord.
    Ik heb vrijdag 14 februari eerst een CB digitale test gedaan voordat ik de huisarts heb gebeld voor een afspraak. Die gaf aan "niet zwanger".

Nu zou ik eigenlijk dit weekend (22 feb) ongi moet worden en ook nog steeds niets, geen kramp, geen hoofdpijn, wat ik normaal altijd had, 1 dag migraine. Nergens last van.... Mijn buik kan ik ondertussen al 2 weken niet meer inhouden. Ook loop er een witte lijn over mijn buik van borsten naar navel. Nooit gehad en viel me 2 wkn geleden op.

Ook is het deel boven mijn vagina wat dikker. Weet niet hoe ik dat uit moet leggen. Mijn vriend viel het gister ook op.... Is dat iets wat bij jullie bekend klinkt?

Groetjes,
    Armanda

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    dat kunnen inderdaad zwangerschapsklachten zijn, maar zonder echo kan ik je er helaas ook geen duidelijkheid over geven. Wel jammer dat je zo lang op de echo moet wachten... Maar het is niet anders.

Groetjes Brigitte

7. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Bedankt weer voor je antwoord.
    Dus een wat opgezette huid, wat dikker boven je vagina is ook een zwangerschapsverschijnsel? Ik kon daarvan niets terug vinden op internet, vandaar dat ik het vroeg.
    Zelf denk ik ook mijn baarmoeder te voelen als ik plat op bed lig. Voel een dikke eivormige schijf. Is het dan zo dat de huid dikker wordt omdat de baarmoeder naar boven is gekomen voor je schaambot nu?

Kon helaas niet eerder terecht in het ziekenhuis. Ik werk in een dorp en woon in de stad. En aangezien ik 38uur werk, kan ik alleen op het begin of einde van de dag en dat zit het snelste vol.:(

8. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    De huid wordt niet dikker, maar gaat meer naar voren staan omdat de baarmoeder alles aan de kant duwt. Dus het zou inderdaad kunnen. Spannend!

9. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Wederom bedankt voor je reactie. Zeg dat steeds hoor hihi.

Ik denk dan dat mijn huis dikker wordt, maar is dus eigenlijk je baarmoeder die alles naar voren duwt. Dit viel mij op toen mijn buik ook dikker werd en dat ik mijn broeken niet meer dicht kreeg. Vond het in eerste instantie er heel eng uitzien, maar ben er nu aan gewend. En vond het grappig dat mijn vriend het ook opviel....

Ik laat je donderdag sowieso de uitslag weten. Durf niet te gaan voor goed nieuws, want een negatieve echo hadden we in December gehad. En toen gingen we wel uit van positief nieuws.

Groetjes,
    Armanda

10. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Goedemorgen,

Ik heb gisteravond nogmaals getest met een CB test, zonder weekindicator en die gaf tot mijn verbazing "zwanger" aan. Natuurlijk helemaal door het dolle heen, want dan weet ik dat ze donderdag iets moeten zien.

Hoe lang kan ik nu precies zwanger zijn?
    Moet ik uitgaan van de positieve test in December? En dat mijn ongi in December en Januari fake waren. Mijn buik is nog steeds ontzettend dik en kwaaltjes heb ik niet echt. Af en toe een pijnscheut in mijn borsten, maar meer niet.

We hebben wel geklust in Februari, maar niet heel veel. Want als het een positieve test is vanaf deze maand dan ben ik donderdag 5 weken zwanger, zien ze dan al iets op een echo?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
    Armanda

11. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hoi Brigitte/Gea,

Uit de echo is gebleken dat ik nog maar heel kort zwanger was, wat ik natuurlijk ook super vind, want ik ben zwanger!

Maar nu heb ik sinds woensdag heel af en toe was bruin verlies. Niet in mijn slipje, maar alleen op het wc-papier. Kan dit kwaad, kan dit een miskraam worden?
    Ik maak me er wat zorgen over..... Nu heb ik verder nog steeds ontzettend pijnlijke borsten en lage rugpijn. Die rugpijn trekt ook naar mijn been, is niet fijn.... Verder ben ik wel ontzettend moe, lig om 21.00uur al in bed en slapen is dat het enigste waar ik nog energie voor heb.

Ik wacht een reactie af. Alvast bedankt!

Groetjes,
    Armanda

Deel Deze Pagina