Wie nog meer een te hoge BMI en zwangerschapswens?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door evy3000, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Al genoeg topics geplaatst over het niet zwanger kunnen worden bij ons. Inmiddels is de kogel door de kerk, blijkt met mijn hormoonspiegel alles perfect voor elkaar en is nu volgens de gynaecoloog mijn gewicht de boosdoener voor het uitblijven van een zwangerschap. De gynaecoloog kan dus ook niets voor mij betekenen en heeft het traject stop gezet.

Begin dit jaar ben ik bij een lifestyle coach begonnen op advies van de gynaecoloog en inmiddels tien kilo kwijt mijn bmi is dus gezakt van 41.5 naar 38.9 Daar ben ik über trots op natuurlijk, maar helaas is het nog niet voldoende om mijn normale cyclus weer terug te krijgen. Dat brengt mij naar de volgende vraag.

Wie heeft hier een te hoge BMI en moeite met zwanger worden? En waar hebben jullie dan last van? Ik heb bijv last van een hele rare wisselende cyclus zoals aan mijn onderschrift te lezen.

2. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Je mag uiteraard ook vertellen wanneer je juist helemaal geen problemen hebt ondervonden. Ik ben namelijk ook drie keer vlot zwanger geraakt ondanks mijn overgewicht

3. Jenny13

Jenny13 Actief lid

13 apr 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Evy,

Hier al eens (ook met een hogere BMI, geloof toen 33) zwanger geraakt van ons zoontje. Spontaan, binnen 4 maanden, zonder toeters en bellen. Aangezien we daarna wel direct weer wilden beginnen voor een brusje, zijn we zelf weer aan de slag gegaan.

Helaas gaat het deze tweede keer niet zo makkelijk. BMI is nog steeds hetzelfde, maar na 2 jaar zelf proberen, wisten we dat we hulp nodig hadden. Na onderzoeken in het ziekenhuis is begin van dit jaar gebleken, dat er helemaal niets mis is met mij of met mijn partner, oftewel de gyn stond voor een raadsel. Wel zou het kunnen liggen aan mijn gewicht (BMI te hoog). Wat voor mij lastig was, aangezien de eerste keer zo snel en eigenlijk vrij makkelijk ging.

We moesten het vanaf begin van dit jaar tot juni zelf proberen en mochten daarna, als een spontane zwangerschap uit zou blijven, weer bellen voor een afspraak om te kijken hoe nu verder.

Vorige week dinsdag hebben we de afspraak met de gyn gehad, waar we heel erg tegenop keken. Ook hadden we gedacht dat mijn BMI weer een issue zou zijn. Maar gek genoeg kwamen we binnen, (hij noemde het nog wel een keer) maar hij zei dat we konden beginnen met IUI. Voor ons een hele opluchting.

Ergens snap en snapte ik best wat hij bedoelde. De kans is nu eenmaal groter op een miskraam en een "gezondere" zwangerschap, zonder zwangerschapdiabetes. Maar het is gewoon heel lastig als dat de reden wordt waarom je niet verder kan.

Ik heb overigens nergens geen problemen mee, geen gekke cyclus, geen rare bloedingen, gewoon alles normaal. Wat het allemaal eigenlijk nog maar ingewikkelder maakt.. Gelukkig nu een stap verder!

4. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Kijk dat scheelt enorm! Ik weet dat bij ons de gynaecoloog een vinger aan de pols wil houden. Als ik namelijk wel voldoende afval en mijn cyclus blijft zo vreemd dan kan hij wel over gaan naar medicijnen. Maar voor nu is dat nog niet een optie door mijn zwaarlijvigheid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ontzettend rot voelde toen hij zei dat er niets aan de hand was. Maar dat is nu wel omgeslagen naar positief. Ik bedoel, het is toch fijn te weten dat eigenlijk alles goed is? Alleen mijn gewicht houd de boel nu tegen. Dit veroorzaakt waarschijnlijk ook de vreemde cyclus. Ik had altijd een keurige cyclus hoor. Totaan de miskraam ook. Na de miskraam veranderde dit al iets. Vanaf december werd het nog erger.

Heel veel succes dan in jullie traject! En hopen op een snelle en positieve zwangerschap voor jullie :) Het is zo frustrerend om zo lang te moeten wachten. Ik herken het helemaal. Wij zijn inmiddels ook al twee jaar onderweg

5. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar mijn nicht was ook te zwaar en had moeite me zwanger worden.
    Zij had PCOS en de maand voordat ze een afspraak had bij het ziekenhuis is ze toch spontaan zwanger geraakt na ruim 2 jaar. Nu is ze heel veel afgevallen en heeft ze een gezond gewicht en ook haar cyclus is nu gewoon weer regelmatig en niet meer lang en onregelmatig.

6. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie lacey. Dat geeft me hoop. Ik heb gelukkig geen pcos maar wel die akelige cyclussen. Jouw reactie geeft weer wat hoop. Hoop dat wanneer ik afval het echt wel weer goed kan komen

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik was ook te zwaar toen ik zwanger raakte. Ik was wel bezig met afvallen maar echt nog wel te zwaar. In ronde 10 raak. Er zijn genoeg vrouwen met een perfect gewicht waarbij het niet lukt dus vind het altijd onzin om het op gewicht te gooien. Maar ik wilde toendertijd wel afvallen voor het geval ik hulp nodig had. Ik dacht: dan kunnen ze het niet op mn gewicht gooien.

Moet we zeggen dat ik denk dat doordat ik snel ben afgevallen (dmv shakes) het er extra snel bij is gekomen tijdens de zwangerschap dus als ik 1 tip mag geven is het dat je alleen op een gezonde manier moet afvallen en niet zoals ik dus deed

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het is geen onzin om het op je gewicht te gooien, maar leuk is het niet :( Ik heb ook zulke cyclussen helaas en geen pcos. Ik denk dat dit wel degelijk komt door mijn gewicht, maar daar wordt aan gewerkt :) Ik wil ook helemaal niet zwanger zijn met mijn huidige gewicht. Moet er niet aan denken om dan ook nog een dikke buik mee te sjouwen :)

9. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tip @laurazoey. Ik moet eerlijk bekennen dat ik heb zitten te twijfelen om iets van shakes te proberen om sneller resultaat te behalen (schaam), maar nee. Zoals het nu gaat, gaat het goed. Ik eet meer verdeeld over de dag, drink voldoende water en tot nu toe werpt het zijn vruchten af. Eind maart begonnen, begin zomervakantie 9 kilo kwijt. Nu na de vakantie tien kilo. Het gaat maar gestaag maar hey, wat er niet snel af gaat komt er ook niet zo snel meer bij. En daar doe ik het voor. Nu nog hopen dat mijn lichaam ooit eens gaat denken van "Hey, ik voel me weer wat gezonder" ;)

10. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Herken ik helemaal Vlinder. Ik denk ook wel eens van dat het niet meer verantwoord dan is. Ookal ben ik altijd zwanger geraakt met overgewicht, bij de derde zwangerschap was ik toch best angstig ineens. Al dat gewicht, een kind meeslepen. Poeh... dat is niet niks met overgewicht

11. Vlinder84

Nee joh, zonder overgewicht is het al heel wat! Maar met vond ik een ramp. En dan heb je al 2 kinderen rondlopen. Mij niet gezien :(

12. Rubydooby

Rubydooby Actief lid

4 sep 2016
    156
    1
    18
    Vrouw
    Buitenland
    Is de pcos getest door alleen een bloedtest of heb je ook een inwendige test gehad om te kijken naar je eierstokken? je kunt namelijk ook pco hebben, dan heb je wel cysten in de eierstokken, maar dan zonder de verkeerde waarden in je bloed. Dit had ik namelijk, aan elke kant zaten er zo rond de 14 cysten. Ik had pco door zwaarlijvigheid en ben toen 30kg afgevallen voordat ik zwanger raakte.

13. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Inwendig is ook onderzoek genoeg. Alles zag er keurig uit :)

14. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Onderzoek gedaan bedoel ik ipv genoeg

15. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook veel overgewicht en in ronde 7 was het raak. Heb wel altijd gesport en heb tot 21 weken wedstrijden gespeeld. Ik ben tot nu toe 3 kilo aangekomen, daar heb ik veel voor gedaan (of eigenlijk boor gelaten 😉 ).

16. Vlinder84

Trouwens, bij de eerste twee zat ik net boven een bmi van 25, bij de derde rond de 30. Nooit gekke cyclussen gehad, tot ongeveer 1,5 jaar geleden. Bij ons is geen pcos gezien in de eierstokken of in mijn bloed. Alles zag er goed uit. Er waren alleen steeds cystes, 1 tot 3 flinke cystes. Maar volgens de gyn kon dit geen problemen veroorzaken. Daar denk ik anders over, maar ja ;)

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb overgewicht en ben voor het hele traject 40 kilo afgevallen.
    Ik kreeg mijn cyclus terug, maar werd nog niet zwanger... Uiteindelijk bij de gyn, na het volgen van mijn cyclus, bleek alles te kloppen alleen sprong mijn eitje niet.
    Het groeide, ik werd ongesteld en er groeide weer opnieuw een eitje.
    Ze hebben toen besloten om mij bij een eitje van minimaal 17mm een Pregnyl injectie te laten zetten, zodat het eitje zou springen.
    Na 3 keer een ronde met Pregnyl ben ik uiteindelijk zwanger geraakt.

18. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wow! Dat is een hoop gewicht minder zeg! Hoe heB je dat gedaan als ik vragen mag? Je kreeg je cyclus er dus wel weer mee terug?

19. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Sporten, elke dag 10 km lopen, suikers schrappen, en regelmatig kleine beetjes eten en alles vers.
    Maar het heeft me 4 jaar gekost :)

20. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Bij beide een bmi van 35 ofzoiets.
    Eerste heeft 1.5jaar geduurd voor ik zwanger was (kwam mede door de prikpil!) ons zoontje is sept 2011 geboren. En in april.2012 bleek ik weer zwanger te zijn (toen al 11 weken zonder wat te merken).
    En ja zonder overgewicht is het leuker en beter om zwanger te raken. Maar sommige vrouwen doen er alles aan om maar af te vallen en lrijgen er geen kilo af ondanks hun inzet. Ligt er maar net aan of je tevreden bent met jezelf.

Bij me eerste zwangerschap niets aangekomen alleen afgevallen 7kg! 2e zwangerschap 14kg aangekomen. Bij beide was alles perfect. Zowel glucose als bloeddruk.

Deel Deze Pagina