tussentijds bloed/bruin: bij de gyn geweest

Discussion in 'Zwanger worden' started by betties, Jan 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Hallo,

Vandaag weer een frustrerend bezoekje aan de gyn achter de rug. Even kort de situatie:
    2008 bevallen van een zoon, was van hem zwanger binnen een maand
    april 2010 vroege miskraam met 6 weken en sindsdien proberen om zwanger te worden. Na 1 jaar naar de gyn, uit inwendige echo bleek niets. Half 2011 onderzoeken: bloedprikken op hormonen, HSG en zaadkwaliteit. Alles was helemaal prima. Advies: half jaar zelf doorgaan dan eventueel insemintatie. Toch bizar dat we nu bijna 2 jaar verder zijn...

Al die tijd heb ik geprobeerd aan te kaarten dat ik in mijn cyclus (die gewoon prima regelmatig is 26-28 dagen) steeds last heb van tussentijds bloedverlies/bruinverlies. Het wisselt een beetje vanaf wanneer maar eigenlijk elke keer vanaf een ruime week voor NOD, soms 14 dagen voor NOD maar soms ook pas vanaf 3 dagen van te voren. Dat maakte mij onrustig, want ik dacht dat het zou betekenen dat mijn baarmoederslijm (en dus het 'nestje') te vroeg al wordt afgebroken. Het zijn niet echt bloedingen (geen maandverband nodig), maar het is steeds een streep bloed/bruine prut bij het afvegen of een druppel bloed in de wc pot. En vanaf dat moment denk ik dan steeds weer dat het voor die ronde alweer kansloos is.

Bij mijn huidige gyn kreeg ik het steeds maar niet aangekaard, hij ging er niet op in. Zat meer op de toer van: loslaten en het komt vanzelf wel. Twee maanden geleden waren de uitslagen van de drie standaard testen goed en werden we naar huis gestuurd. Van de week had ik het bloedverlies ineens al op dag 8 en toen heb ik toch een afspraak gemaakt om over dit onderwerp nog eens door te vragen. Ik kon vandaag komen.
    Ik kreeg een inwendige echo om te kijken naar de dikte van het slijmvlies (nu dag 12), want hij verwachtte dat dit te dik zou zijn en dat dat de oorzaak kon zijn van het 'lekken'. Nou dat viel een beetje tegen. Slijmvlies was 11 mm en normaal/gemiddeld is 7 mm, dus wel iets dik maar zeker niet te dik om te lekken. Volgende week doen we nog een meting ter controle.
    Vervolgens mompelde hij iets van : en als het dat dan niet is, dan doen we een kijkingreep.

Ai, alarmbellen bij mij! Wat?? Maar hij geeft dan gewoon geen antwoord meer. Hij zegt dan: dat komt volgende week wel als het nodig is. Irritante manier van communicatie. Hij bedoelt het vast als dat hij mij niet onnodig ongerust wil maken, maar bij mij werkt het averechts. Je gaat dan toch zelf op zoek via google en ik kom dan uit op een vorm van endometriose??

Iemand hier ervaring mee? Wat zou die kijkoperatie kunnen zijn en wat kan dat dan oplossen? Ik heb ik elk geval geen cyste lijkt mij, want dat was dan toch wel gezien/gebleken met de HSG en echo's?

Ik weet dat er meer meiden lopen met vragen over tussentijds bloed en bruinverlies. Is iemand al wat verder gekomen, of heeft iemand een antwoord van een gyn (en dan het liefst eentje waaruit blijkt dat het helemaal niets zegt over het zwanger kunnen worden;)

2. snoopy100

snoopy100 Actief lid

Sep 12, 2011
    237
    42
    28
    Female
    Brabant
    Hoi Betties,

Hier inderdaad ook iemand die de laatste maanden steeds last heeft van bruin/roze verlies. Het is bij mij altijd rond mn eisprong. Maar niet zomaar 1 dag, wel een week. Ik ben bij HA geweest en werd doorgestuurd naar de gyn. Hij heeft een echo gemaakt en constateerde iets waarvan hij denkt dat het een endometriosecyste is. Om daar zeker van te zijn, moet ik maandag terug (4 weken later), om te kijken of hij er anders uit ziet. Afhankelijk daarvan gaat hij een kijkoperatie doen. Ik heb hem ook gevraagd of daar dat bruine verlies vandaan kan komen, maar daar heb ik ik geen duidelijk antwoord op gehad. Ikzelf ben nooit heel erg ongesteld. Soms heb ik het idee dat ik niet al mijn bm slijmvlies afstoot en dan gedurende de maand steeds wat oud bloed verlies van wat tijdens mn menstruatie niet is afgestoten ofzo.
    Heb jij bij dat bruine verlies ook pijn? Ikzelf heb steeds in die periode een zwaar gevoel in mn onderbuik.

Liefs, en hoop dat er wat duidelijkheid komt!

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hmm ik heb tijdens mijn LF ook wel bruinverlies en meestal is het 2 dagen. Wanneer wisselt maar als ik terug kijk is het meestal tussen 5 en 9 dpo. Ik weet van vorige cyclus dat ik een beetje een bijna ongi gevoel had, geen pijn. En een deprimerend gevoel omdat ik dan al weer weet/denk dat het klaar is en dan duurt het nog tot 15/16 dpo voor een nieuwe cyclus begint. Ik ben wel altijd echt 5 dagen ongi. Verder: nog geen jaar bezig en loop niet bij de gyn ofzo.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie vervolg. Sterkte iig!

4. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Ik heb ook best vaak buikpijn, nou ja niet echt pijn, maar gewoon een soort gevoel op de achtergrond, je voelt je buik gewoon. En af en toe steken, maar ja of dat nou wat is?
    Op naar volgende week, kijken of hij dan iets kan afleiden. Wel irritant dit, dat er weer niet echt een antwoord is. Wat dat betreft heb ik geen hoge pet op van gyneacologie hoor. De meest vreselijke ziektes kunnen ze tegenwoordig verhelpen, maar zorgen dat je zwanger wordt... Blijft toch een mysterie, haha.
    In elk geval heb ik deze week met ovulatietesten gewerkt, zodat ik dat ook aan de gyn kon vertellen ( niet dat hij daar naar gevraagd heeft..) en zojuist een knalpositieve test. Gister al geklust, maar nu dis nog even een paar dagen werk aan de winkel! Moet toch een keer lukken met dat bovengemiddelde zaad van mijn man, zucht!

5. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    hoi ik heb die kijkoperatie ook gehad.. valt heel goed mee hoor.
    effetjes pijn.. paar dagjes beetje moeite met bukken enzo maar echt ni zo erg.. ik was er zelf bang voor maar achteraf gezien was t nergens voor nodig. weet nog dat t 9u was vlak voor de narcose en twas klokslag 10u toen k weer wakker werd.
    bij mij was t dus ook om te kijken of ik endo had maar dat was gelukkig niet zo.

succes

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Hmmm.... is heb ook sinds het stoppen met de pil (na keizersnede) elke maand rond mijn eisprong een dag of 4 bruinslijm verlies.
    Of het invloed heeft op het zwanger raken hier, geen idee. Zitten nu in de eerste ronde 2e kindje.
    Ik dacht dat het kwam van het springen van het eitje. Na een paar dagen is het ook weer over. Ik word ook altijd 14 dagen na het begin van dat bruine slijm ongi (nu niet hopleijk)

7. snoopy100

snoopy100 Actief lid

Sep 12, 2011
    237
    42
    28
    Female
    Brabant
    @Babybelle, had je klachten? Omdat je die kijkoperatie gehad hebt?
    Het engste lijkt me dat onder narcose gaan. Dat je geen controle meer hebt over je eigen lichaam....

8. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Babybelle: fijn dat het goed is gegaan. Ik vond de opmerking best heftig: een operatie?! Tot nu toe waren de uitslagen prima en nu kwam ik nog met een vraag en ineens wordt er zo'n opmerking gemaakt. Vind het ook best raar want ik heb geen cyctes ofzo ( hadden ze toch met inwendige echos en hsg ook wel gezien toch?) ik heb op zich niet zo' n moeite met een kijkoperatoe, als er dan ook echt iets gedaan wordt wat helpt. Pffff wat een toestand. En wat dan nog als blijkt dat het endometriose is, wat ik zo lees wordt daar verder ook niet veel aan gedaan.

9. moppie1

moppie1 Niet meer actief

hier ook gehad toen wij bezig zwanger aan het worden van mijn zoontje..
    ik ben toen bij de huisarts geweest en die had een uitstrijkje gemaakt en de uitslagen waren goed
    die maand dat ik de uitslag kreeg heb ik deze bloeding/oud bloed niet gehad en bleek zwanger te zijn.
    De verloskundige ging erbij mij vanuit dat ik een eisprongbloeding heb aangezien ik het de maand dat ik zwanger ben geworden niet heb gehad.

We zijn nu gestopt met de pil en gaan eens kijken of ik het nu ook weer heb

Share This Page