Hallo iedereen, Sorry voor mijn misschien onduidelijke titel, ik wist even niet goed hoe ik het erin moest zetten. Ik zal even mijn situatie uitleggen: Inmiddels alweer bijna 2 maanden geleden aan een nieuwe pil begonnen (microgynon30), daarvoor gebruikte ik de nuvaring. Tijdens het gebruik van deze pil merkte ik dat ik erg veel last kreeg van mijn borsten. Dus toen had ik een andere pil aangevraagd: minerva. Tijdens het begin van deze pil had ik last van het volgende: misselijk, 1x ook moeten overgeven, opgeblazen buik (vooral 's avonds). Ik voelde me er iig niet fijn bij! Door deze verschijnselen dacht ik even zwanger te zijn... dus afgelopen dinsdag een test gedaan ('s middags) maar die was negatief. Vlak daarna en ik gestopt met de pil, en na ongeveer 3 dagen ben ik ongesteld geworden. Vandaag de derde dag dat ik ongesteld ben. Nou vraag ik me af: is ontrekkingsbloed hetzelfde als een normale menstruatie? Ik geloof het niet he.. En mijn volgende vraag: kan je als je gestopt bent met de pil ontrekkingsbloed krijgen ondanks dat je zwanger zou zijn?? Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld voor jullie heb gemaakt en dat jullie me nog kunnen volgen Groetjes
Heey! Je maakt het wel heel moeilijk met je vragen, haha Ik weet iig 1 antwoord op een vraag: Een ontrekkingsbloeding (dus de bloeding aan de einde van je pilstrip) is NIET hetzelfde als een natuurlijke menstruatie.. En dan je 2e vraag: Dat lijkt me niet, maar dat weet ik niet zeker hoor! Succes ermee! Groet, Mariska
Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf ook eigenlijk niet dat dat kan maar zeker weten doe ik het niet...
Een onttrekkingsbloeding is niet hetzelfde als een menstruatie. Die bloeding is een kunstmatige bloeding oiv hormonen. Dat betekent dus ook dat je wel een onttrekkingsbloeding kunt hebben of je nu zwanger bent of niet, want het is kunstmatig. Ik weet nu even niet of je de pil dan continue geslikt hebt (door het overstappen)? Ik weet van mijn eigen pil wel, dat hij pas na 3 maanden pas veilig is dus...mss toch een kansje dat je zwanger bent?? En als je het niet vertrouwt over een paar daagjes nog eens een testje doen.
Hey, Ja ik heb de pil continu doorgeslikt ja. Oow oke, dat was mijn vraag idd of je gewoon zo'n ontrekkingsbloeding kan krijgen ondanks dat je zwanger zou zijn Is een nieuwe pil pas na 3 maanden veilig ja? Zow dat wist ik niet! Ik dacht dat het de eerste week niet veilig was. Nou het rare is dat ik nou niet meer misselijk ben (laatste x was afgelopen dinsdag) en ik heb nou ook niet meer zo'n last van mijn borsten. Wel heb ik de laatste dagen dat ik 's morgens hartstikke bezweet wakker wordt, maar of dat ergens mee te maken heeft weet ik niet. Misschien kan ik inderdaad voor de zekerheid over een paar dagen nog een test doen. Ik zou het eerlijk gezegt niet eens erg vinden als het zo zou zijn ook al is het niet geplant... toen die test dinsdag negatief was was ik eig best wel teleurgesteld zelfs! Wat is dus totaal niet verwacht had! Ik zal het nog eens even aankijken en anders doe ik idd volgende week nog een x een test. Bedankt voor je reactie! Groetjes
Ik weet niet of elke pil 2 à 3 maanden nodig heeft. Als je namelijk al aan de pil bent en na je stopweek overstapt op een andere pil lijkt me dat die termijn niet geldt. Je eigen cyclus is dan namelijk al platgelegd door die eerste pil. Kunnen we het nog volgen !? Wat een gedoe allemaal hè!? Ik had ook altijd last van misselijkheid bij het opnieuw (bij tijdje geen pil) gaan slikken, dit duurde meestal een maand of 3. Mss dat dat het is? Mss dat deze laatste pil iets meer hormonen heeft, waarop je reageert?? Je kunt natuurlijk ook de ha bellen en je situatie voorleggen. groetjes, Moon
Ja hoor, als je zwanger bent door de pil heen en je stopt dan, kun je gewoon een onttrekkingsbloeding krijgen.
Ja ik dacht eigenlijk ook dat het door de pil kwam, dat ik misselijk was enz. Ik had iets langer dan een jaar de nuvaring en ben toen zonder stopweek overgestapt naar microgynon30, toen zonder stopweek overgestapt naar minerva. De minerva heeft juist minder hormonen. Omdat ik bij microgynon30 juist zo'n last kreeg van mn borsten heeft de dokter mij een lichtere pil gegeven. Ik heb trouwens soms 's avonds (nu op het moment ook), van die plopjes in mijn buik. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen.. Je hoort het soms ook en het voelt alsof er een luchtbel omhoog stijgt ofzo (haha kan het even niet anders uitleggen). Maar dat zal wel niks zijn. Kan je trouwens nadat je ongesteld bent geweest (in mijn geval nu dus ontrekkingsbloed) berekenen wanneer mijn eisprong is? Of werkt dit niet na een ontrekkingsbloed? Haha snappen jullie mijn vraag nog een beetje? Bedankt voor jullie reacties! Groetjes
Euh....tja, da's lastig te bepalen en eerst afwachten denk ik. Bij mij is het tot nu altijd zo geweest dat als ik stopte mijn eerste eigen cyclus ongeveer 5 weken duurde. Deze keer duurde het 31 dagen...vrij netjes vind ik. Op dag 19 had ik een soort van transparant slijmpropje/draad (rauw eiwit) waarvan ik dacht dat het mijn eisprong was. Zo'n 13 dagen laten werd ik ongi, dus klopt ongeveer wel. Aangezien je niet uit kunt gaan van 28 dagen zou ik, als ik jou was, mijn slijm goed in de gaten houden (tijdens pilgebruik is dat anders). Tijdens je vruchtbare dagen en dus rond je eisprong wordt het doorzichtiger en rekbaar. Of temperaturen, maar dat moet je vanaf je eerste dag doen en elke ochtend voor je opstaat en op hetzelfde tijdstip...pfff...dan kun je dus zien dat je eisprong geweest is. Maar ja uitrekenen kun je het dus nog niet echt, omdat je niet weet hoe je cyclus gaat lopen. Dan nog is het soms nog steeds een raadsel, hoor, wanneer je eisprong plaats gaat vinden !
Bedankt voor je antwoord Ik ga mijn witverlies bijhouden, dat is denk ik wel het makkelijkst. Maar ik ben nu nog steeds ongesteld dus ik zou nog even moeten afwachten.