Elke maand weer teleurgesteld...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eiram, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiram

Eiram Niet meer actief

Wat een leuke en lieve reacties. Ik moet zeggen dat ik er deze maand tot nu toe minder mee bezig ben. Dat geeft rust. Gisteren wel weer bij het kerstdiner veel toespelingen naar ons over een kindje.... Ach we doen ons best en vervelend is het in ieder geval niet. Hopen op goed nieuws in 2013!

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Zeer begrijpelijk je teleurgestelde gevoel meis!!
    Hier over een paar daagjes de 43e ronde alweer :(

3. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Die teleurstelling heb ik ook, terwijl dit pas ronde 3 is. Nou ja, hoort er stiekem toch een beetje bij dat je je erop verheugt als je daadwerkelijk hebt besloten om ervoor te gaan. Zit nu op dag 26 dus even afwachten maar zo niet, dan gaan we vol goede moed en iets teleurgesteld naar ronde 4..

4. Eiram

Eiram Niet meer actief

Hopen dat het raak is voor je!

5. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ik snap je gevoel hoor! Heel normaal. Maar het is ook heel normaal dat je nog niet zwanger bent, het is zo'n ingewikkeld proces die conceptie... Ik hoop voor je dat je snel een positieve test in handen hebt!

6. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ik weet ook dat het heel normaal is. Maar rond de tijd van ongesteldheid komt toch steeds die hoop en vrees. Gelukkig zit ik nu midden in mijn cyclus en geniet ik met manlief van de vrije kerstdagen 😉

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij went het nooit.
    Ik begrijp je hoor, echt waar (elf jaar over de zwangerschap gedaan). Elke ronde is een ronde te veel en het maakt geen bal uit dat statistieken bepaalde indicaties aangeven. Jij bent gewoon elke keer weer teleurgesteld.
    Maar lieve schat... ronde 6.... ik hoop voor jullie dat je vlug zwanger zult zijn, maar ik wens je vooral toch veel geduld toe.
    En hoe moeilijk ook misschien, probeer er niet al te veel op te focussen!

8. Eiram

Eiram Niet meer actief

Dat is ook het ergste. Ik weet rationeel dat het heel normaal is en dat er mensen zijn die veel langer wachten dan wij. Had gewoon niet verwacht dat het zo emotioneel zou zijn dit hele traject. Heel stom, maar je denkt ik stop met de pil en dan zien we wel. En dan werkt het toch anders, zelfs mijn vriend die normaal altijd heel nuchter is heeft het 1x per maand

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Wat ik zelf wel een goeie vond is.. Het lijkt alsof iedereen om je heen met een poep of scheet zwanger wordt maar zolang je de hele waarheid niet kent is dat makkelijker om te denken want we werden niet voor niks zo plat gegooid met anti conceptie tijdens sexuele voorlichting! Ik denk dat het ook belangrijk is om te weten dat het soms niet vanzelf gaat en daar is onze maatschappij op jongere leeftijd wat naïef over... Daarbij over dat het kan wel een jaar duren kom je dan ook pas achter na het stoppen van de pil!!! Schuld van onze leraren dus ;) het komt goed xx

10. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16

Hoop dat het snel raak mag zijn. Maar wees in elk geval blij met je regelmatige cyclus. Bij mij is er helaas geen touw aan vast te knopen. Zelfs na een jaar nog niet.
    Hopelijk snel goed nieuws voor ons allemaal!

11. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik wil je succes wensen. Snap wat je bedoelt, ondanks dat je weet dat er gemiddeld een jeaar voor staat, lees, zie en hoor je ook vrouwen die al snel zwanger zijn. Het blijft een lastig iets.
    Ik zit nu pas in de vierde ronde en ben nu drie keer echt teleurgesteld en ja weet dat ik dat recht eigenlijk niet heb, want er zijn vrouwen die al drie jaar bezig zijn en langer, maar dat helpt verder niets aan mijn gevoel dat ik op dat moment heb.

Heel veel vruchtbaarheid dus in 2013 vanuit mij gewenst!

12. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begrijp het heel goed hoor. Zit nu in de 4de ronde en bij onze vriendengroep zijn er nu drie stellen zwanger. En ik gun het hun echt heel erg hoor. Maar aan je gevoel kan je niks doen, er was toch een soort steek. Terwijl ik echt wel weet dat het niet bij iedereen vanzelf gaat ook in onze omgeving niet. Maar je hoopt toch dat je dat bespaard mag blijven en ik ga ook aan mijn lichaam twijfelen terwijl daar misschien helemaal geen reden voor is.

Hopelijk mag het voor ons allemaal snel raak zijn

13. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ach... recht hebben op teleurstelling....
    Volgens mij is elke teleurstelling, of dat nu na ronde 1 of na ronde 100 is.... gerechtvaardigd hoor!
    Want laten we eerlijk zijn, als je iets super graag wilt, is elke dag dat het langer duurt er 1 te veel!

Wanneer mag je dan teleurgesteld zijn?
    Na 2 jaar?
    Na 4 jaar?
    Na 20 jaar, als je in de overgang zit?

Ik ben voor de 2e keer zwanger in ongeveer 11 jaar en we hopen ditmaal dat het goed gaat en we een gezonde baby mogen krijgen, maar er zijn vast mensen, die nog veel langer op een kindje hebben gewacht dan wij.
    Betekent dat, dat wij niet teleurgesteld mochten zijn??

Of dat jullie niet teleurgesteld mogen zijn, ook al ben je (GELUKKIG) nog "maar" 4 rondes bezig???

Ik hoop dat 2013 voor jullie een jaar gaat worden, waarin je grote wens in vervulling gaat!!!!

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik voel me ook steeds schuldig als ik teleurgesteld ben, want we zijn pas 6 maanden bezig en zitten nu in ronde 5. Ik heb nog steeds een onregelmatige cyclus. En elke maand voel ik andere klachten die ik de maand ervoor niet had.
    Overal om me heen zijn mensen zwanger of net bevallen.. pffff
    Gelukkig denkt mijn vriend er hetzelfde over dus kan het met hem af en toe wel delen. Want die goedbedoelde adviezen van mensen komen me nu al de keel uit :p
    Zit nu weer op 36 dagen en een negatieve test dus baal weer. Ochja hopelijk volgend jaar beter.

15. joy1980

joy1980 Actief lid

9 nov 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar allemaal.. Bij ons zie onderaan, duurde het bijna een jaar.... En ook ik was heel onzeker, zal het wel lukken. En in mijn omgeving ook veel vriendinnen, meiden zwanger en naar mijn idee ook erg snel.. het stak mij elke keer wel een beetje... Precies in de maand dat ik dacht van laat ook maar! was het raak.... Ik was het helemaal zat dat onzekere gedoe, het uitrekenen, het naar de toilet gaan om te kijken of ik ongi was geworden... Dames er is hoop, de meeste vrouwen worden echt zwanger en meestal dus binnen een jaar!

16. Eiram

Eiram Niet meer actief

Goed om te horen. Merk deze maand dat ik veel meer gelaten ben en dat ik denk laat maar we zien wel. Hopelijk hou ik het vol tot volgende week. Voor iedereen alvast veel geluk in 2013 en een positieve test toegewenst!

Deel Deze Pagina