Ben ik nu wel ..... of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mayke, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayke

    Mayke Nieuw lid

    1 feb 2006
    3
    0
    0
    Vraagje; de eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 10 januari jl.. Mijn vriend en ik hebben (volgens mij) in de juiste (vruchtbare) periode gevreëen (tussen 21 en 26 jan.).

    Ik heb nu last van mijn borsten en ik heb ook van die pukkeltjes op mijn tepels. Gisteren heb ik ook last van duizeligheid gehad. Kan het zijn dat ik zwanger ben? Volgens de normale berekening zou ik op 7 feb. weer ongesteld moeten worden, maarja dat duurt nog een weekje.

    Ook heb ik nog een vraagje; omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad heb ik voor morgen een afspraak om een mammografie te laten maken. Is dat in deze situatie wel verstandig?
     
  2. GeSiEnTjE

    GeSiEnTjE Actief lid

    18 jan 2006
    136
    0
    0
    ik was ook ongie op 10 jan en had daar ook allemaal last van maar zo als ik van mijn pil strip kan lezen moet ik morgen ongie worden!!

    dus ik zou gewoon afw8 en anders een testje wagen

    voor die foto zou ik het anders gewoon vragen aan de HA of ziekenhuis of het wel verstandig is

    kuzz Gesina Sterkte
     
  3. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    volgens mij kun je beeter geen mammografie doen als je het vermoeden hebt zwanger te zijn.
    Ik zou dan in ieder geval wachten tot ik zeker zou zijn wel of niet zwanger te zijn.
    Rontgenstraling kan namelijk best schadelijk zijn; zeker in het prille begin.

    Succes!
     
  4. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Hoi Mayke,

    Voor die mammografie hoef je niet bang te zijn. Als je meld dat je bezig bent om zwanger te worden dan kunnen ze het gebied van je buik afschermen met volgens mij een loden matje en dan is je buik beschermd tegen de straling.

    Als je twijfelt of je zwanger bent kan je het beste een testje doen. Een hoop mensen hebben vaak wel een vermoeden als ze symptonen hebben maar er zijn ook genoeg mensen die geen symptonen hebben en die het dus niet voelen.

    Ik zelf had altijd gevoelige tepels als ik ongesteld moest worden en dacht in het begin ook dat dat een zwangerschapskwaal was, nu ik zwanger ben van de tweede en het verschil weer goed voel vooral qua pijn en zware en vooral grote borsten snap ik niet dat ik me iedere keer van de wijs liet brengen door die gevoelige tepels.

    Ik vind het persoonlijk alleen zonde van het geld om al voor de ongi dag te gaan testen en heb het iedere keer geprobeerd om te wachten tot een week na mijn ongi dag.

    Succes met je mammografie morgen en succes met het wachten op je ongi dag.

    Groetjes, Doortje D.
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat ze met jou voorgeschiedenis met je moeder idd een mammografie zouden doen.
    Maar vaak word het eerst geprobeerd met een echo, net zoals een zwangerschaps echo, en als dat onduidelijk is dan doen ze de mammografie.
    Dus het zou kunnen dat je eerst een echo krijgt.
    Die heb ik nl ook gehad.

    Heel veel succes, hoop dat alles in orde is
     
  6. bengel

    bengel Niet meer actief

    Hoi hoi Spannend,
    voor mij is het ook spannend, 8 januari wasw mijn laatste ongesteldheid, heb na berekend, dat de 22 jan mijn eisprong was, en 27 januari had ik een beetje bloedverlies wat kan duiden op innesteling...oooh spannend.
    Ook heb ik vaak krampjes en moet ik veel plassen enis mijn ontlasting wat moeilijker...zondag 5 febr zou ik volgens mijn cyclus ongesteld moeten worden...dus spannend
    Succes!

    Laat je het weten als je meer weet???
    Gr
    Daan
     
  7. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    daanwat spannend wel even laten weten he ben erg nieuwschierig hoop voor je dat de :evil: weg blijven en bij mij ook maar dat duurt nog even :( ja vervelend dat wachten en ik ben al zo nieuwschierig aan gelegd :eek: ha ha
    kuzz anita
     
  8. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Hallo Mayke,

    Mijn laatste nod was 12 januari en lopen bij de gyn..
    Ik Moet morgen 4 febr. weer ongi worden..
    Heb een cyclus van 24 a 28 dagen..
    Deze maand dus 24 dagen..
    Ik was het meest vruchtbaarst op 21 jan.. :(
    Hoe zit het met jou cyclus :(:
    Je kunt het berkenen op www.onlinebiologischeklok.nl
    Dan weet je precies (als je je cyclus weet) wanneer je het meest vruchtbaarst bent en wanneer je weer ongi zou moeten worden.
    De mammografie zou idd wel kunnen, maar zou al even melden dat je denkt of vermoedens hebt dat je zwanger bent.. ;)
    Veel sterkte ermee..
    Groetjes Greta
     
  9. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
  10. Mayke

    Mayke Nieuw lid

    1 feb 2006
    3
    0
    0
    Hallo Allemaal,

    Bedankt voor al jullie reacties. Helaas het was deze keer dus loos alarm. Ik ben vanmorgen (een dag te vroeg) ongesteld geworden. Och ja, we zijn pas 2 maanden bezig, dus dat valt nog wel mee.

    Ik ben trouwens toch maar niet meer voor die mammografie gegaan. In het ziekenhuis adviseerden ze me dat ook. Nu snel een nieuwe afspraak maken.

    Bedankt voor jullie lieve reacties.

    Groetjes,
    Mayke
     

Deel Deze Pagina