hoi mensen ik heb even een vraagje, ik ben in september met de pil gestopt, en word elke keer heel regelmatig ongesteld. ik heb ook een eisprong want die voel ik heel goed, en de ovu testen worden ook elke keer positief. Toch word ik na 2 weken na mijn eisprong elke keer erg weinig ongesteld. Het is wel ongeveer 7 dagen, maar ik hoef maar 1 of 2 dagen een tampon te gebruiken, en dan nog wordt de mini-tampon niet eens vol na een paar uur. De rest van de dagen is het alleen af en toe bij het afvegen, zelf een inlegkruisje is niet nodig. Volgens mijn huisarts is het niet erg, maar ik vraag mij af of het kan zijn dat ik mischien te weinig baarmoederslijmvlies aanmaak, en daardoor het vruchtje niet in kan nestelen. Zijn er nog meiden die hetzelfde hebben? zo ja, konden jullie wel gewoon zwanger worden? groetjes
hoi, ik word ook 7dgn ongesteld waarvan 2 dgn met maandverband en andere dagen inlegkruisje voldoende is ben wel zwanger geraakt, helaas MA met 10 wkn dus het kan wel gr.
Ik kom van een Mirena en ben ook iets lichter ongesteld dan voor de periode dat ik anticonceptie gebruikte (eerst 2 jaar pil, toen 6 jaar Mirena, laatste zonder menstruaties). Volgens mij heeft dat ten dele met het van de Mirena (in jouw geval de pil) afkomen te maken, maar ook met het feit dat je cyclus en de heftigheid van je menstruaties over de jaren wel verandert. Mijn tante, die haar hele leven vrijgezel is en nooit anticonceptie heeft gehad, vertelde me dat ze een stuk minder last had van haar menstruaties toen ze wat meer achter in de twintig begon te raken. Ik zou me met die positieve ovulatie testen en een regelmatige cyclus geen zorgen maken. Tenzij je bv. nooit 'vers' (rood) bloed verliest, en alleen maar bruinverlies hebt. Ik heb zelf pas twee menstruaties gehad want ben korter bezig, maar er zat wel duidelijk ontwikkeling in, bij de tweede was het pijnlijker en met meer bloed. Kan jij zo'n ontwikkeling zien of is het sinds de eerste keer sinds de pil hetzelfde?
Hoi evenstar, bedankt voor je reactie, ik heb ongeveer 2 tot 3 dagen wel helder rood bloed verlies, maar soms alleen maar bij het afvegen. Ik had juist de eerste 2 a 3 cyclussen na de pil dat het iets meer was, daarna werd het iets minder, maar veel verschil zat er niet in. wij zijn pas in januari echt voor een babytje begonnen, maar ik wilde vroeger met de pil stoppen om het ontpillen voor te zijn. hoop dat het snel lukt, ook bij jou groetjes
Een lichte menstruatie kan inderdaad wijzen op een dun baarmoederslijmvlies. Het kan zijn dat dat niet dik genoeg wordt en dat er daarom ook weinig af te stoten valt. Maar het zou ook nog door het ontpillen kunnen komen, dat je lichaam nog niet helemaal op regel is qua hormoonwaardes.
Hoi snippie ik denk zelf niet dat het van het ontpillen is, aangezien ik al 8 maanden gestopt ben met de pil, en het in het begin zelf wat meer was, maar je weet maar nooit. Hoe kunnen ze controleren of je hormoonwaarden goed zijn? Kan een dun baarmoederslijmvlies een zwangerschap in de weg staan? groetjes
Je kunt alleen met inwendige echo's zien of je baarmoederslijmvlies goed qua dikte opgebouwd wordt, dit groeit gelijktijdig met je eisprong mee. Dit wordt alleen gedaan als je onder behandeling van een gyn bent. Een te dun baarmoederslijmvlies kan inderdaad een zwangerschap in de weg staan, omdat het dan niet dik genoeg is voor een goede innesteling. Als het echt steeds te dun is, dan zou je aanvullende hormonen moeten krijgen. Maar ook dat wordt alleen door een gyn voorgeschreven.
Hmmmmm.... Ik heb dat ook altijd. Ikzelf ben in november gestopt en zijn we eigenlijk deze maand voor het eggie gegaan.. Mijn ongesteldheid is ook altijd rond de 28 dagen en zo weinig. Echt maar een paar dagen ongesteld en komt er bijna niks uit! drie maanden geleden was wel super raar, want was ineens veel eerder en zoveel helderroodverlies dat ik maar moest blijven verwisselen. Dat had ik dus nog nooit meegemaakt. Zodadelijk moet ik toch mijn uitstrijkje gaan maken, misschien dat de dokter de antwoorden heeft. Ik hoop het eigenlijk niet dat het dan allemaal verkeerd zit. successs
Hoi Neletje en de andere meisjes, jouw verhaal is héél herkenbaar. Ik ben zelf in augustus 2008 gestopt met de pil en mijn cyclus is nog steeds niet in orde. Ik had ook eerst rond de 28 dagen hééél weinig bloedverlies, eigenlijk alleen een beetje bruin, had bijna geen inlegkruisje nodig! Nu had de gyn me in september wel gezegd dat het slijmvlies in mn baarmoeder heel dun was en dat dat door de pil was (heb de mini-pil genomen). Ik krijg ook wel telkens een positieve ovu test, en ik voel mijn eisprong heel duidelijk...ook heb ik al een echo laten nemen en alles ziet er heel normaal uit! Om je hormoonwaarden te testen kan je gewoon bloed laten nemen door de HA en die kan je dan ook ongeveer zeggen waar je in je cyclus bent (of je eisprong al geweest is, of die er zit aan te komen enz.) Mijn hormoonwaarden blijken ook nogal laag te zijn, .... weeral door de pil! Vorige maand heb ik hormonen gekregen van de HA om mijn menstruatie er echt eens te laten doorkomen en dat is toen aardig gelukt. Ondertussen zit ik wel weer op dag 40 zoiets, dus ik hoop dat ik nu gewoon op een natuurlijke manier echt ongesteld word.... In ieder geval heb ik volgende week een afspraak met de gyn, en ik hoop dat die nog meer duidelijkheid kan brengen ivm baarmoederslijmvlies, cyclus enz. Ik zou als ik jou was ook naar gyn of HA gaan, dan weet je toch wat meer. Volgens mijn HA hoort dit alles (dun slijmvlies, weinig bloedverlies...) nog steeds bij het ontpillen! Zij vindt het normaal dat je toch tot een jaar moet tellen om al die hormonen van de pil uit je lijf te krijgen... Ondertussen blijven we goed oefenen, want je weet nooit wat er ondertussen kan gebeuren. Ik hoop dat je wat aan m'n verhaal hebt! In ieder geval wens ik je véél succes en ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn!!
Hoi Lionking ik ben benieuwd wat je huisarts zegt, volgens mijn huisarts is het niet erg. Maar zelf ben ik toch ook af en toe ongerust dat het niet goed zou zijn. Lynnbos, ik ben toen ook naar de huisarts gegaan en die zei dat het geen kwaad kon dat ik weinig ongesteld word. Ik heb wel 1 of 2 dagen een tampon nodig en volgens haar is dat genoeg. Wij blijven in ieder geval ook goed oefenen haha ! In belgie kan je naar de gyneacoloog zonder verwijzing van de huisarts, en mijn moeder gaat elk jaar dus ik ga haar vragen of ze mijn vraag eens telefonisch aan haar gyneacoloog wil vragen. groetjes
Heej neletje, Ben net geweest....het was voor een uitstrijkje (jezus dat is lekker zeg ) Daar vroeg de dokter dus ook hoe de ongesteldheid is...ik vertelde dat we dus een kinderwens hebben... Daarbij vertelde ik dat ik een cyclus van rond de 28 dagen heb( hij reageerde dat is superfijn) en dat ik zeer weinig bloedverlies heb (daar keek hij niet eens van op!) Dus het was niks om je daar ongerust over te maken... dus dat is mooi...
Hoi Ik ben ook in september met de pil gestopt. Ik ben eerst 3x 'normaal' ongesteld geworden en nu al 4x wel regelmatig maar heel weinig, 1-2 dagen licht roodverlies en verder (bijna) niks. Volgens mijn huisarts is dit normaal en komt het door pilgebruik. Ik heb het een beetje geaccepteerd als 'normaal' maar soms ga ik me toch echt wel weer een beetje zorgen maken. Ik kan je helaas geen zinnig antwoord geven op je vraag, maar ik blijf even meelezen om te zien of iemand dit wel heeft. Groetjes
Fijn om te horen dat het niets is je zorgen over te maken. En sorry als dit een domme vraag is maar geen zorgen maken betekend ook niet een verminderde kans om zwanger te worden? Op dit moment natuurlijk dan he.
Hoi... Deze berichtjes stellen me wel gerust, en denk dat ik ook maar eens de huisarts bel om een bloedtest aan te vragen en uit te vinden waar ik in mijn cyclus zit. Heb zojuist ook een heel verhaal-vraag gepost hier in dit forum, met een zelfde soort probleem... Dames, SUCCES allemaal, en hoplijk is het snel raak...
Hoi Lionking dat stelt wel gerust inderdaad als je huisarts er niet van op keek, die van mij keer er dus ook niet van op. Het zal op zich dus niet zo erg zijn denk ik. Heb met mijn vriend afgesproken dat we nog wachten tot augustus, en als het dan nog niet gelukt is we dan mischien even laten kijken of er wat is. Ik ben dan een jaar gestopt met de pil en 8 maanden actief bezig om zwanger te worden. We zitten nu pas in ronde 4 dus op zich nog niet echt lang haha, maar ja hoe sneller hoe liever ! en als ik weet dat alles goed is, is het alleen een kwestie van tijd en dan heb ik meer geduld, maar als er iets niet goed zou zijn vind ik het zonde van de verloren tijd, en weet ik het liever snel. groetjes