Elke maand ziek door pms

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Beausecret, 10 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Sinds de bevalling van de 2e zijn mn pms klachten verergerd. Ik ben elke maand 2 weken misselijk, dagen dat ik diarree heb en als het doorbreekt lijkt het alsof ik griep heb: ik ben volledig gevloerd.

    Dit kan toch niet elke maand zo? Dan betekent dat elke maand een ziekmelding vanwege pms. Voel me echt beroerd, elke maand hetzelfde..
    Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

    Ik ga volgende week beginnen met acupunctuur, tja en daarnaast natuurlijk bewegen, gezond eten, genoeg water drinken, goed slapen, stress vermijden (die laatste 2 lukken niet zo met 2 jonge kindjes)

    Wat helpt bij jou tegen pms?
     
    Sophy vindt dit leuk.
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Ik herken dit niet, maar weet wel dat we vrouwen, zijn die er dusdanig beroerd van zijn, dat het ook een naam heeft. Dat de hormoonschommingen in een cyclus echt te veel effect hebben. Maar of daar dan iets aan te doen is weet ik niet.

    Misschien is dit wat ik bedoel: https://charliemag.be/lijf/pmdd/
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    #3 Zonnestralen, 10 mei 2022
    Laatst bewerkt: 10 mei 2022
    Rot voor je. Ik volg het ook even. Sinds ik mijn cyclus bij houd heb ik meer inzicht in het waarom ik mij op een bepaalde manier voel. Dit patroon zien helpt in de verwachtingen die ik aan mezelf stel en de manier waarop ik omga met die ongemakken. Maar het lost het niet (voor een deel) op. Dagen voor mijn menstruatie raak ik vermoeider. Totdat ik het gevoel krijg dat ik uitgeput ben fysiek en mentaal. Mijn energie word beter zodra het doorbreekt. Maar dan kan ik dingen lichamelijk gezien weer niet. Kon ik maar altijd in mijn vruchtbare dagen zitten. Dan voel ik mij het beste.

    Na mijn eerste bevalling werd het even rotter. Toen kreeg ik maandelijkse migraine aanvallen. Toen had ik nog niet door dat het cyclus gerelateerd was. Na mijn tweede bevalling kon ik ineens in rap tempo mijn zicht verliezen en gondgebonden zijn. Na ongeveer 7 cyclussen verdween het. Bij mijn derde ging ik weer terug naar het ritme voor ik kinderen had. Inmiddels weet ik dus dat ik een soort van nesteldrang schoonmaak kan plannen als ik richting mijn eisprong ga. En onderhoud ik het voornamelijk richting mijn menstruatie. En zo plan ik meer dingen in. Maar wat ik vooral wil zeggen is dat ik geen banner zie bij jou en dus geen idee heb wanneer jouw laatste bevalling was. Misschien trekt een deel met tijd vanzelf nog weg.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Gebruik je een hormoonspiraal?
    Ik heb na 3e een mirena spiraal genomen en na tijdje kwam eigen cyclus weer op gang en werd ik weer iedere maand ongesteld. En had ik stevige PMS. Vooral ook misselijkheid, obstipatie, opgeblazen gevoel, heel prikkelbaar en onrustig, kokhalzen, hoofdpijn en dat dan idd bijna 2 weken lang.

    Ik dacht dat het erbij hoorde en dat er niet echt iets aan te doen was (meest gebruikte oplossing voor pms is slikken van pil, maar dat was voor mij geen optie). Om andere redenen heb ik na 2,5 jaar mijn mirena laten verwijderen en... ik voelde me als herboren.

    Ik heb nog wel wat pms, maar het is echt peanuts met wat het is geweest
    Sterkte!
     
  5. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Heftig ook die aanvallen! M’n jongste is eind november geboren, dus bijna 6 maanden. En het wordt alleen maar heviger.. bah. Zit nu op cyclus 3 geloof ik weer sinds de bevalling.
     
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Nee ik gebruik dus helemaal niks, geen pil of spiraal. Word er moedeloos van..
     
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ik hoop het zo. Zit nu 6 maanden na m’n bevalling ongeveer en dit is m’n 3e natuurlijke cyclus.
    Ben zelfs zover dat ik denk haal die hele handel er maar uit. Zo ziek steeds..
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ergste hier onderdrukt met naproxennatrium, ben wat meer op de magnesium en ijzer gaan zitten en houd vit D bij. Magnesium en ijzer alleen als ik vermoeider raak dan voor mijn lijf normaal is. Beetje typisch dingetje, paar dagen bijwerken en dan is t weer over en ook niet elke maand.

    Denk dat je t beste even bloed kan prikken, wanneer je je goed voelt en dan wanneer je in die fase zit en dat met elkaar kan vergelijken. Geloof dat B12 tekort, maar ook D hele gekke klachten kan geven.

    Migraine attacks ken ik, jarenlang last van gehad. Maar zulke misselijkheid en gevoel van griep herken ik ook niet.
     
  9. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Het kan idd zijn dat je lijf nog aan het ontzwangeren is, maar dat maakt het niet minder vervelend. Ook hier ervaring met pms en ziek voelen.
    Je zou aan de hormonale anticonceptie kunnen gaan, dan kan het onderdrukken. Maar dat moet je willen, ertegen kunnen en niet teveel last hebben van bijwerkingen.
    Hier helpt de aleve feminax met paracetamol de eerste twee dagen wel tegen de pijn, althans dan is het zodanig te doen dat ik op een stoel kan zitten…
    Ik overweeg zelf naar het alternatieve circuit te gaan als de reguliere geneeskunde niet verder kan helpen. Ik sta nog op de wachtlijst voor een endometriose operatie, en wil ook meteen een novasure en sterilisatie laten doen. Mocht dat op termijn allemaal onvoldoende effect hebben, dan wil ik graag naar een orthomoleculair arts of therapeut om het hormoonprofiel eens te laten nakijken. Dat doen ze in de reguliere geneeskunde niet, maar kan wel heel helpend zijn. Overwegen waard, en je krijgt ook nog deels vergoeding van je zorgverzekering soms.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  10. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Dat laatste klinkt zeker interessant. Tja, de pil zie ik niet als oplossing inderdaad want dat brengt ook weer ongemakken met zich mee. Daar ben ik juist vanaf gestapt 10 jaar terug ofzo.

    Pijn en bloeden valt overigens wel mee, gewoon echt die schommelingen in humeur en het misselijke grieperige gevoel is niet ok.
     
  11. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ook acupunctuur :)
    Als je lichaam ontregelt is, helpt het als je het mij vraagt niks om er verdere hormonen of pijnstillers ofzo in te stoppen.. beter terug reguleren naar wat normaal is en dat kan Chinees echt heel makkelijk. Pms is prima op te lossen :)
     

Deel Deze Pagina