Acuut Brady's (lage hartslag) bij zorgenkindje! (8mnd) Wie heeft er ervaring?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Do87, 12 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do87

Do87 Lid

15 jan 2015
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is op 30 oktober geboren met een ernstige slokdarmafwijking. Daarnaast is er sprake van een tracheamalacie (slappe luchtpijp.
    Hij heeft al 6 o.k. 's ondergaan. Ligt 's nachts aan de beademing en krijgt als zijn voedingen via de sonde.
    Op dit moment spuugt hij alle voedingen eruit.
    Oranje luiers. Veel huilen en laat de meter zien dat zijn hartslag ook erg laag is! Zo opeens. Voorheen had hij altijd netjes een haryslag van 110 in rust. Bij wakker zijn tussen de 150 en 170, bij boos worden soms boven de 200.
    Nu gaat sinds vannacht constant het alarm af, omdat zijn haryslag onder de 80 zakt. Sinds vanmiddag ook dips in zijn saturatie.
    De arts uit het UMCG zou mijn vanmiddag terugbellen. Maar tot op heden niets gehoord. Ik ben echt ongerust over wat het kan zijn...

Zijn er meer moeders die dit herkennen met zorgenkindje?

2. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Jeetje wat hebben jullie al veel mee moeten maken. Brady's kunnen wel voorkomen bij braken en misselijkheid, (vaso)vagale reactie heet dat. Maar als hij daarbij ook dips in z'n saturatie krijgt lijkt me er wel meer aan de hand. Heeft hij ook reflux? Heeft hij last van een verkoudheid of ander luchtwegvirus? Hoesten/snot etc?

Ik zou wellicht toch even er achter aan bellen!

Deel Deze Pagina