Wat voelen jullie als je de baby voelt....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liiaatje, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Wat voor soorten gevoel voelen jullie, is het elke keer anders
    Wordt het gevoel steeds sterker hoe verder je bent in je zwangerschap... etc..

ik voel nu afgelopen week, af en toe de baby, soms heel vaak wanneer ik in bed lig of in de avond..
    Voel ik geborrel in me buikje, of kleine schokjes..

Dat mag ook wel aangezien ik al 18 weekjes ben hihih..
    maar het is echt leuk om te voelen.

met hoeveel weken waren jullie? en wat voelde je allemaal precies?
    en hoe wist je dat het gevoel de babytje is??

2. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik voelde het pas rond de 21 weken voor het eerst. Een soort wrijven/duwen van binnen, heel zacht. Het hadden ook werkende darmen kunnen zijn voor mijn gevoel.

Nu herken ik het wat duidelijker en zie ik mijn buik soms zelfs bewegen!

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    In het begin bij 16 weken voelde het aan als trekken van een zenuw. Later.werden het meer plopjes. Ik wist zeker dat het de ukkies waren en geen darmen, omdat mijn baarmoeder al heel snel heel groot was. De plek waar ik het voelde was echt waar mijn baarmoeder lag.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het begon met gekriebel, toen werden het plopjes en borreltjes, en nu zijn het echt (soms stevige) schopjes, of grote 'borrels'. Kan dat laatste niet goed uitleggen, volgens mij draait de kleine dan wat ofzo.

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hai,
    Ik voelde het zo rond de 19/20 weken voor het eerst en toen was het zo nu en dan een steekje hier en een fladdertje daar, vaak nog ver weg. Het was toen eigenlijk ook alleen nog maar 's avonds als ik in bed lag en me goed concentreerde.
    Even later werd het zo nu en dan een heel zacht tromgeroffel... een paar schokjes en plopjes vlak na elkaar en dat ging heel snel van de ene naar de andere kant soms. Ik voelde het dan ook als ik 's middags even rustig op de bank zat of even languit lag.
    Nu is het manneke enorm druk soms en zie je mijn buik echt behoorlijk bewegen en heen en weer gaan. Het is nog steeds een soort van ritmisch geroffel maar zo nu en dan veer ik echt op uit mijn stoel of omhoog in bed want dan krijg ik me toch een duw / trap! Bovendien voel ik 'm nu op de gekste momenten, als ik op de fiets zit, met de hond wandel, op het werk aan de koffie zit of gewoon lichtjes bezig ben met iets. Bezorgt me iedere keer weer een glimlach op m'n gezicht want ik vind 't een heerlijk gevoel! :p

6. misa

misa Niet meer actief

Ik was bij het eerste gevoel 17,5 week zwanger. Ik voelde een soort veegje aan de binnenkant van mijn buik. Ik twijfelde heel erg of dat de baby was. Mara vanaf 18,5 week voelde ik kleine plopjes. Uiteindelijk in de verder weken veranderde dat steeds: van plopjes, naar schopjes, naar schoppen, naar gehele bewegingen waarbij de buik meebeweegt..!

Erg leuk, geniet er maar van!

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    in het begin plopjes, veegjes, schokjes..
    Nu: schoppen, duwen, hele lichaamsdelen die langs komen bewegen! Soms beweegt m'n hele buik!

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier zelfde als violetriot.
    Jeetje wat lijken we dan toch veel en hebben veel hetzelfde hahah.

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ja, zal je zien dat we op dezelfde dag bevallen straks!!

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik voelde het vanaf week 17 en al meteen met plopjes...nu voel ik elke dag duidelijk schopjes en stompjes hhaha,,,en ik zie de schopjes nu ook echt als ik naar mijn buik kijk..soms voel ik ook weleens wat omhoog komen en dan voel ik ineens een bobbel aan 1 kan van mijn buik...dan lijkt het net of ze met haar kontje tegen m'n buikwand ligt..

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

doet het bij jullie allemaal geen pijn? en dan niet alleen als de kleine in je ribben, blaas, vagina,maag trapt maar ook als de kleine gewoon duwt of best beweegt??

Ik weet dat ik een gevoelige baarmoeder heb, maar zou dat echt zo'n verschil zijn.. ze doet me echt zeer, bij bijna alle bewegingen en ze is erg druk.. drukker als colin en dat word ook steeds bevestigd..

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mimi jawel bij mij doet het soms ook pijn als hij heel hard duwt.
    Dan krijg je zo'n pijnlijk trekkend gevoel tegen je buikwand.
    Maar geniet er toch van:D net zoals jij:D

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    echt pijn doet het (nog) niet (ben nog niet zo ver als jou) maar af en toe als ze zo duwt dan geeft het weleens een beetje een rotgevoel..en als ze op mijn blaas trapt doet het geen zeer moet alleen meteen piesen..
    En mijn ribben haalt ze nog niet...

14. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Ik voelde ook al met 17/18 weken 'wat' aan de binnenkant rommelen. Dacht eerst nog dat het me darmen waren ofzo, wist niet echt of het de kleine zou zijn.
    Maar werd elke keer harder en vaker dus moest de kleine uk wel zijn.
    Met 21 weken (denk ik) heb ik t ook aan de buitenkant van me buik gevoeld, me vriend wat later pas...
    Maar sinds vorige week ofzo zie ik ook me buik bewegen als ik op bed lig. Me vriend er toen ook gelijk bijgeroepen en hebben we met zn 2en de bewegingen van me buik zitten volgen.

En ik voel de kleine ook echt rondspartelen. Dan onderin weer wat, dan aan de zijkant weer..
    Gisteren dacht ik trouwens dat het kindje zich op een andere manier omdraaide. Ipv van links naar rechts ging het nu van voor naar echter. Dus niet opzij maar naar voren.. Pff, kon het een beetje ongemakkelijk noemen. En dan moet ik nog 3 maanden, hihi.

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik ben er met een week of 21 echt bewust op gaan letten

ik kan het het beste omschrijven als een wirlpool in mijn buik die naarmate de zwangerschap vordert steeds harder bubbelt :D

@mimi, het doet bij mij niet echt pijn, het is wel erg gevoelig, in de buurt van mijn ribben/zijkant trekt mijn lichaam helemaal weg zo gevoelig is het daar :) en ja vooral ook in de blaasstreek, meestal ga ik dan even naar de wc dat wil nog wel eens helpen

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hmmm dus bij meeste van jullie wel wat pijnlijk afhankelijk van welke plaats en hoe hard.. Is voor mij ook wel eens prettig om te weten wat iemand met een normaal lijf voelt..

Hier doet het dus eigenlijk altijd pijn een gewone beweging, bv. draaien van een arm, zorgt voor een auww reactie (die ik natuurlijk niet altijd uitspreek), als ze hard schopt, draait of lichaam draait waarbij de huid en baarmoeder gerekt worden, reageer ik ook nog met een pijnlijke harde buik.. dus pijn op pijn..

word ook regelmatig misselijk of witjes+ koud zweet van de pijn als ze een drumsolo doet in mijn buik..

voelde haar touwens rond de 17 weken voor het eerst en de eerst 2 weken geen last.. colin voelde ik al met 13,5 week! die lag heel erg voorin.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik voelde de kleine voor het eerst tijdens de 20 weken echo, toen voelde ik een schopje tegen het echo scoop ding. In die tijd voelde ik vooral 'geborrel' en veegjes langs mn buik. Later, toen de kleine groter werd, voelde ik duidelijk schoppen, allerlei kanten op ( Boven, beneden, tegen 't matras maar toen de kleine nog rond kon draaien ook bv tegen mn baarmoedermond - au ) Vanaf een week of 24 geloof ik voelt mn man de kleine ook van buiten.

Vanaf een week of 26, 28 zie je mn buik ook bewegen als er geschopt word. Nu is het helemaal heftig, als er nu bewogen word dan zie je heel mn buik van vorm veranderen ( scheve buik, punt buik, je kan 't zo gek niet bedenken! ) en zijn de schoppen echt loeihard. Als ik nu in mn blaas geduwd word kan ik 't maar net houden. Bij heftig gedraai moet ik soms even goed door ademen om er niet duizelig van te worden. Volgens mij probeert de kleine nl soms om eruit te komen door mn buik heen ;)

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik voelde het vanaf een week of 18 maar heel af en toe, alsof er een veertje van binen af langs mijn buikwand ging. Dat ging steeds vaker voorkomen en nu voel ik hem echt heel duidelijk! :D Soms wel de hele dag, zelfs terwijl ik loop! Ik zie nu ook al echt mijn buik bewegen, daar waar hij schopjes geeft, echt zo schattig om te zien, kan er echt helemaal van genieten!

Deel Deze Pagina