Hoi! Onze zoon lekt sinds kort elke nacht door met de kruidvat luiers. Overdag heeft hij maat 4 en dat gaat prima. We hebben in eerste instantie maat 4 maxi plus gebruikt, en daarna zelfs maat 5, maar hij blijft doorlekken. Hij weegt 11,5 kilo en is een buikslaper. We willen nu een ander merk luier gaan proberen, maar er zijn er zoveel, dus ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast bedankt!
Ik lees graag mee. Wij gebruiken pampers baby dry, maar dochter is elke nacht nat. Ze slaapt op haar buik en aan het einde van de nacht trekt de luier het niet meer. Dus standaard rond 4-5u nat en wakker. Dochter is 15-16 maanden en draagt overdag maat 4, 's nachts maat 5. Bij de oudste hadden we dit probleem ook, van alles geprobeerd, zelfs wasbare luiers, maar het loste het niet op. Wie weet komen hier nog tips voorbij die ik nog niet ken.
Luier andersom aan doen wil wel helpen. Ook hier behoorlijk strak om doen en goed op de randjes letten anders lekt mijn dochter ook door.
Bij de beentjes lekt ze niet door, wel bij haar buik. Dus als iemand daar nog een oplossing voor weet: heel welkom
Wij hadden dit ook met pampers baby dry. Zoontje slaapt altijd op zijn buik en is erg beweeglijk in zijn slaap waardoor de voorkant toch wat naar beneden gaat. Sinds wij over zijn op luierbroekjes is het hier elke nacht droog.
In de nacht hebben wij baby dry en de pamper andersom. Wij hebben ook een buikslaper. Sindsdien nooit meer doorgelekt.
Bij luiers van de kruidvat hadden we dit ook. Overgestapt op baby Dry van Pampers. Gaat veel beter. Soms houdt de luier het ook niet, maar ga het eens andersom proberen. Heb nu trouwens een abo op Pampers. Wel prettig want je hebt genoeg luiers voor zo'n 28 euro per maand. Al is de jaarprijs nu geloof ik 600,- dus dan ben je niet goedkoper uit dan de maandbox bij de jumbo. Misschien is dit ook wat voor jullie?
Andersom ga ik ook eens proberen, bedankt voor de tip! We liepen net toevallig bij de Aldi, dus daar maar een pak meegenomen, wie weet lekken die niet door
Luier inderdaad goed strak doen. In de nacht slinkt de buik, waardoor de luier weer losser komt te zitten. En juist kindjes die op de buik slapen lekken dan door. Zoontje slaapt hier ook altijd op z'n buik en hebben ook regelmatig dit probleem. Maar een ruime luier (in ons geval nu 5+ bij 13,5kg), goed strak doen en ondergoed aan. Een ruim zittende romper kan ook, maar een strakke romper perst als het ware ook alles eruit. Oh ja en de luier doe ik hier goed hoog, ruim over z'n navel heen.
Ah, het probleem is dus niet opgelost zo te lezen. Hier met die maat goede ervaring met Jumbo en Albert Heijn (bij dochter, buikslaper)
Had dit ook bij mijn oudste dochter. Vanaf maat 4 zijn die luiers echt niet goed. Iedere keer werd ze wakker en was ze helemaal nat. Wij zijn toen overgestapt naar pampers en het probleem was opgelost. Bij onze zoon ook ditzelfde probleem, maar dan met de luiers van Etos (voordat ze van woezel en pip waren). Toen overgestapt naar Aldi luiers, tijdje goed gegaan, en bij nummer 5 begon het doorlekken weer. Nu zit hij op nummer 6 en gebruiken wij Etos (woezel en pip) of Jumbo luiers, geen problemen met doorlekken. Weet niet wat er is, maar hoor zoveel verhalen van ouders waarvan het kindje doorlekt met nummer 4 of 5. Echt heel gek.
Hier ook gehad... Zoontje is ook een buikslaper en 's ochtends is hij bijna standaard helemaal nat als we er niet om denken. Wat helpt is om 's avonds op het laatste moment een schone luier aan te doen en 's ochtends meteen bij het wakker worden ook weer. De 'grote plas' komt bij ons namelijk daarna, tijdens de ochtendvoeding. Verder idd zorgen dat de luier goed vast zit, de zijkantjes helemaal dicht zitten en ik trek de luier aan de voorkant iets op zodat 'ie daar wat hoger zit. Verder een goed zittende romper. Een te strakke romper zorgt dat het sneller nat is maar een ruime romper ook. Een romper die goed op maat is houdt de luier lekker op zijn plek zonder dat het plat drukt Bij de oudste hadden we altijd Pampers (ze kreeg uitslag van andere) en daar hebben we dit probleem nooit mee gehad. Bij de middelste hadden we hetzelfde met de luiers van Kruidvat. We zijn toen overgestapt naar een ander merk en dat ging ook goed. Nu eerst dit maar eens afwachten. Maar lastig is het wel hoor...
Wat een verschillen dan! Hier juist nooit een lekkende luier van Kruidvat, overdag maat 3 en snachts maat 4, ook hij slaapt op zijn buik. Ik heb Etos pas geleden ook geprobeerd maar die lekte wel in de nacht! Vond de luiers zo leuk met Woezel en pip haha. Dus nu gewoon weer Kruidvat.
Hier was het altijd een periode heel gek, het begon zo ineens en was zo ineens over. Gebruikte altijd baby dry in de nacht overdag kV maar bij de pampers lekten die veel sneller door dus nu dag en nacht kV
Dochter heeft altijd kruidvat gehad maar nooit doorgelekt, zij is dan wel een rug en zij slaper. Zoontje nu 5 maanden ook nog nooit doorgelekt met kruidvat luier, hij is rugslaper
Etos, Jumbo en Pampers hebben een brede pasvorm, Kruidvat een smalle. Welke goed passen ligt dus aan het postuur van je kind. Helaas hier ook lekkages sinds ze de Baby Dry vernieuwd hebben. Ik heb een klacht ingediend bij Pampers. Gelukkig plast mijn dochter niet altijd 's nachts, dus lekt ze niet iedere nacht door, maar gister zorgde het er wel voor dat ik zondagochtend vroeg mijn bed uit kon (ipv lekker uitslapen, zoals we het liefst allemaal doen. Ook mijn dochter slaapt het liefst tot 9uur)