De kleine meid houd van uitslapen en laat naar bed gaan.. Ik zou graag willen dat ze de avond wat eerder slaapt.. hoe krijg ik dit voor elkaar? Of komt dit vanzelf wel? In de middag is ze heel veel wakker en slaapt ze weinig (vaak een dutje van 40 minuutjes), ze is gewoon lekker vrolijk en niet vervelend dus dat is allemaal prima. Einde van de middag tegen een uurtje of 16-17 uur valt ze in slaap voor een wat langere slaapje (1,5-2 uurtjes). Als ze wakker wordt is het vaak tijd voor de avond flesje, ze krijgt d'r pyamatje aan en gaat mee naar beneden, daar krijgt ze d'r flesje en daarna knuffelen we nog even of even in de box. Zodra ze moe wordt (vaak na een uurtje) gaat ze weer naar bedje. Maar dan wordt ze vaak na een uurtje alweer wakker.. we geven d'r een speentje en een aaitje en halen d'r niet uit bed en soms als we geluk hebben valt ze weer even in slaap maar ook dat duurt niet lang.. ze huilt niet echt maar wel duidelijk jengelen en protesteren tegen het slapen en in bed liggen.. (Als ze echt begint te huilen dan heeft ze vaak krampjes en dan pakken we d'r op en nemen we d'r beneden bij ons tot het voorbij is). Dit gaat dan door tot ze d'r volgende fles heb gehad en dan valt ze meteen in slaap en gaat ze de nacht in waar ze dan vaak 6 uurtjes slaapt, als ze wakker wordt krijgt ze een klein flesje en slaapt ze weer verder, dan wordt ze weer rond 7-8 uur wakker, verschoon d'r en krijgt ze een gewone fles en ook daarna valt ze weer meteen in slaap! Tot een uurtje of 10-11.. dan kleed ik d'r om en gaat ze mee naar beneden waar ze d'r flesje krijgt en daarna is ze heel helder en wakker. Super fijn hoor dat ze de ochtend zo lang doorslaapt, ik kan rustig zelf even in bed nog verder slapen of ik kan me rustig gaan aankleden en ontbijten. Maar ik zou graag willen dat ze de avond ook wat eerder gaat slapen.. ik denk omdat ze de ochtend zolang slaapt dat ze de avond daardoor niet meepakt.. Wakker houden doe ik niet aan. Ze valt ook meteen na d'r flessen in slaap in de ochtend dus het heeft weinig nut om d'r wakker te gaan houden.. Hoe kan ik een sturen dat ze de avond ook gewoon blijft slapen en niet hazenslaapjes doet en driftig wordt omdat ze uit bedje wil? Zoals ik zeg als ze echt huilt dan is er iets en neem ik d'r bij ons maar dit is echt niet huilen omdat er iets is maar echt omdat ze gewoon niet wil slapen.. (Ze is nu 7 weken oud overigens).
Volgens mij kun je dat nu nog niet echt verwachten. Veel baby's zijn 's avonds (of 's nachts) juist veel wakker. Is hier ook heel lang zo geweeat. Het wordt vanzelf beter.
Ik geloof niet dat je dat echt kunt sturen op deze leeftijd. Ons meisje is nu 10 weken en begint nu een wat "normaal" ritme te krijgen. Wel starten we de dag altijd om 8 uur (ze moet wel ivm de andere kinderen) en ze gaat rond 20u de nacht in. Voorheen was ze savonds tot 21/22 uur onrustig
Hier kwam dat ook vanzelf.. in de eerste weken ook een mannetje wat het heerlijk vond om tot 22.00 uur wakker te blijven en wilde gewoon absoluut niet gaan slapen wat wij ook probeerden. Opeens van de ene op de andere dag ging het goed en ging hij netjes tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed en slapen Komt vanzelf!
Hier was hij de 1e 3 maanden bij ons beneden en deed dan soms een hazeslaapje. Ging tussen 21.30-22.00 met ons mee naar boven, dan samen douchen, nog een fles en slapen. Vanaf een maand of 3 ging hij opeens rond 20.30 ongeveer wel in z'n bedje slapen. Toen hebben we de laatste fles naar voren gehaald en ging hij na die fles gelijk z'n bedje in. Denk dat er nu nog niet veel in te sturen valt. Als je echt veel heen en weer moet lopen 's avonds zou ik d'r gewoon lekker bij je houden. Dan slaapt ze misschien meer en kan je zelf toch gewoon lekker op de bank blijven zitten.
Komt vanzelf dus begrijp ik haha Ik vind het allemaal niet erg hoor. Maar dacht misschien ligt het eraan dat ze s'ochtends zoveel slaapt. Maar dat maakt dus niets uit. Ondertussen ligt ze nu hier lekker bij mij op de bank ik m'n armen te slapen.
Komt vanzelf wat meer ritme in, wat beter past bij het ritme van ons. Ze is pas 7 weken! Je vraagt je af of het komt doordat ze smorgens nog zo lang slaapt. De enige manier om daar achter te komen is om haar smorgens wel wakker te houden (maar ik lees ook dat je daar niet van houdt). Het is maar wat je fijner vindt